1
Vraag
2
Reacties
Wynia1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haperend beeld Ziggo Go app op Samsung Galaxy tab 10.4 A7

Apparaat van de klant (merk + type): Samsung Galaxy Tab 10.4 A7 2020
Android versie: 11 ( One UI 3.1)
Ziggo GO app versie: 4.34.0 Prod (4.34.20.093)
Wat is er geprobeerd om het op te lossen: 2 keer de Zoggo Go app verwijdert en opnieuw geinstalleerd

 

het beeld hapert enorm tijdens afspelen op een sinds 1 week nieuw aangeschafte Galaxy Tab 10.4 A7 2020 en is echt onmogelijk om normaal naar te kijken. Melding bij Samsung gedaan, maar die natwoorden dat het probleem in de Ziggo Go app. Graag een oplossing voor dit vervelende probleem

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Leo5511

Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Wynia1.

Je kan proberen als je via zigggo.tv wel goed beeld krijgt. Anders kan je Google Chrome bij incognito de optie cookies van derden blokkeren uitschakelen. Dan de app opnieuw installeren. Dat laatste was bij mij het geval.

Succes 

 

Bekijk in context

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Workarround voor de Lenovo Tab P11 en wellicht ook voor de Samsung Galaxy tab 10.4 A7

Zorg dat je de Netflix app hebt geinstalleerd, (je hebt geen inlog account nodig als je die niet hebt)

1. Sart de Netflix app op
2. Sart de Ziggo Go app op en je zal zien dat het schokkerige beeld is verdwenen
(zolang de netflix app in de achtergrond draait werkt dit effectief)

Het is even wennen om deze volgorde aan te houden, maar voor mijn lenovo tab P11 is dit momenteel de enige oplossing en volgens mij geldt dit ook voor andere android tablets waar dit fenomeen voorkomt!

Bekijk in context

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @charleyr,

 

Dit probleem is helaas bekend bij onder andere de Lenovo Tab. Je kunt proberen of het via de browser beter werkt en zowel je OS als Ziggo GO up-to-date te houden.

30 Reacties 30
Leo5511

Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Wynia1.

Je kan proberen als je via zigggo.tv wel goed beeld krijgt. Anders kan je Google Chrome bij incognito de optie cookies van derden blokkeren uitschakelen. Dan de app opnieuw installeren. Dat laatste was bij mij het geval.

Succes 

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Workarround voor de Lenovo Tab P11 en wellicht ook voor de Samsung Galaxy tab 10.4 A7

Zorg dat je de Netflix app hebt geinstalleerd, (je hebt geen inlog account nodig als je die niet hebt)

1. Sart de Netflix app op
2. Sart de Ziggo Go app op en je zal zien dat het schokkerige beeld is verdwenen
(zolang de netflix app in de achtergrond draait werkt dit effectief)

Het is even wennen om deze volgorde aan te houden, maar voor mijn lenovo tab P11 is dit momenteel de enige oplossing en volgens mij geldt dit ook voor andere android tablets waar dit fenomeen voorkomt!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan roept Netflix dus bronnen aan die de Ziggo app ook nodig heeft. Dat zou dan toch een update van de app inhouden. Ik las elders dat er bij Lenovo's ook iets bij de scherm instellingen aangepast moest worden, dat kan ik niet zo snel terugvinden.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Nee  hoor, geen aanpassing van scherm oid. (tenminste niet op mijn Lenovo Tab P11)
ik heb ergens gelezen dat het met DRM oid te maken heeft, maar daar heb ik geen kennis van 😉

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@charleyr  schreef:

Nee  hoor, geen aanpassing van scherm oid. (tenminste niet op mijn Lenovo Tab P11)
ik heb ergens gelezen dat het met DRM oid te maken heeft, maar daar heb ik geen kennis van 😉

 


Zojuist gevonden de Eye protection zou uit moeten. Het DRM stukje de Digital Rights Management heb ik ook voorbij zien komen. Ook dat is een software probleem.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Dat van die Eye protection is bij mij niet van toepassing, dit heb ik niet / nooit gebruikt.

piet1985

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe staat het hiermee? Beeld op de Lenovo P11 is ook erg schokkerig en het lijkt me niet reëel om dit achter de Netflix workaround te blijven verschuilen. 

@Ziggo  Graag een update van hoever jullie dev team hiermee is!

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Voor de Lenovo Tab P11, lijkt het voor mij opgelost te zijn, na update van  Android naar de laatste versie.
(versie 11 - TB-J606F_S320029_210923_RDW)

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goed om te weten, @charleyr! Zorgt het updaten van Android naar de laatste versie bij jou ook voor de oplossing @piet1985?

piet1985

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee het is niet opgelost. Laatste updates op de tablet die jij noemt. Zodra de Ziggo app naar fullscreen gaat dan hapert het weer. 
dus graag een update van de developers? 

piet1985

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@charleyr Jij gebruikt de app ook in fullscreen? In portrait mode heb ik er ook geen last van, maar dat is niet wat ik wil

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik begrijp je vraag niet fullscreen is dat landscape mode?
Dat werkt bij mij goed hoor!

piet1985

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Volledig scherm video inderdaad, dan begint de stream bij mij te haperen. In het kleinere video venster gaat het goed. Dus lijkt iets met performance te maken te hebben

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@piet1985

 

Zoals @charleyr al aangeeft, werkt het wel wanneer Netflix op de achtergrond draait. Onze developers zijn nog bezig met een definitieve oplossing, maar op korte termijn zal er nog geen fix vanuit ons voor komen gezien het ook deels door de hardware zelf wordt veroorzaakt.

 

piet1985

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Jamyla,

Ik ken de Netflix workaround. Helaas is dat voor mijn ouders van 60+ allemaal wat lastiger te begrijpen. Daarbij geeft het aan dat het juist niet in de hardware zit, aangezien de stream BETER performt met MEER APPS open. Het is dus wel degelijk een software fout.

Bovendien speelt dit al bijna een jaar, dus enige voortgang zal inmiddels toch wel geboekt zijn? Graag zou ik weten wat de status is en of men de oorzaak al heeft gevonden.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Helaas ligt dit niet geheel aan ons de wijten @piet1985, ook de betreffende hardware (tablet) is hier deels oorzaak van. Dit probleem ligt overigens ook bij Samsung op de radar. We hebben geen update of nog bekende vorderingen. In dit topic van Samsung lees je hier meer over.

Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes

Owow, laat ik nu net vandaag mijn nieuwe Samsung Tab A7 geleverd krijgen. En lees dat Ziggo het probleem nog steeds niet opgelost, na al die tijd... En nu, @Ziggo ?? Oh ja, ik ga géén workarounds toepassen!

piet1985

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ziggo  hoe kan het nu hardware gerelateerd zijn als je wanneer de Netflix app geopend is, wel vloeiend beeld hebt? Dan gaat er toch iets mis in een functie in de software? (DRM gerelateerd?)

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

We zijn inmiddels een poosje verder.
De laatste update heeft verschillende verbeteringen met zich mee gebracht en ik vraag mij dan ook af hoe het er voor staat.
Speelt het probleem nog steeds of is het opgelost?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic