Vanburk

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Haperend beeld Ziggo GO op bepaalde Philips Android TV's

 ik heb na de update van woensdag problemen met de ziggo go app, ik ervaar nu nog dat die constant blijft laden en stilstaan tijdens een programma. Dan weer even doet en na 10 seconden weer laden en stilstaan en zo door

202 Reacties 202
rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Mijn TV HEEFT Android versie 8 Oreo 

Met de laatste software update; QM163E.0.26.70.1

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@rijkebas Dankjewel voor het doorgeven van deze informatie. Wil je eens controleren hoe de frameratesettings ingesteld staan in de Ziggo GO TV app instellingen? Dit kan je vinden via het "tandwiel" > "Systeem" > "Video Refresh rate" > Aan/uit.  Kijk vervolgens eens wat er gebeurd als je deze setting op aan of uit zet. 

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Helaas; geen verschil tussen aan of uit. Het blijft haperen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@rijkebas Kun je anders eens een korte videoopname delen van de problemen die je constateert? Ik koppel dit dan even terug richting onze engineers zodat dit verder onderzocht kan worden. 

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Paul uploaden van filmpje lukt niet. Het filmpje is 3MB, en toch krijg ik de melding dat hij de maximale bestandsgrootte overschrijdt.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@rijkebas Je kan het anders ook d.m.v. een Dropbox/Onedrive of Google Drive link delen. Dan zit je niet met het limiet van 3MB. Dit mag je anders wel per privebericht doorgeven. 

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Paultoch gelukt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@rijkebas Hartelijk dank voor het delen van de opname waar het probleem duidelijk zichtbaar is! Ik heb jouw melding samen met de andere voorbeelden die via dit topic en het hoofdtopic binnengekomen zijn door naar onze engineers zodat dit verder onderzocht wordt. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag allemaal,

We ontvangen via dit topic graag meer voorbeelden van klanten die sinds de update (Ziggo GO App versie: 4.44.56xx) last hebben van haperend /hangend beeld i.c.m. Philips Android TV's. Onderstaande informatie is voor ons ten behoeve van het onderzoek relevant.

Merk/Type TV:

Androidversie: 
Beschikbaar geheugen op de TV:
Bekabeld verbonden?
Speelt het probleem altijd?
Speelt het probleem bij alle content (Live TV/Replay/On Demand)?

John Tobben

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Philips 50PUS7304 en sinds de nieuwe GO app versie werkt 't voor geen meter. Hij reageert heel traag wanneer je zapt, het duurt lang voordat de zender omspringt en voordat er beeld op de zender komt. De app valt redelmatig uit ('geen internet') en sinds de laatste update heb ik ook geen EPG meer. Ik heb al verschillende keren de app opnieuw geïnstalleerd, (cache) geheugen gewist en de tv via LAN gekoppeld. Mijn internetsnelheid zit, altijd tussen de 35-45 mbps. Dus dat zou voldoende moeten zijn. Ik hoop dat jullie dit snel weer oplossen of de oude app weer beschikbaar stellen. 

Aard1

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bij Example1 zie je duidelijk bufferen. Bij Ex2 zie je het bufferen tegen het eind. Dat was voorheen nooit en NLZiet app werkt wel vlekkeloos, net als de vorige versie van de Ziggo app. Ik kijk op Philips tv met Android TV Playstore versie 32.2.13

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@John Tobben @Aard1 Dankjewel voor jullie bericht! Ik heb ook jullie melding doorgegven aan de collega's die dit probleem in onderzoek hebben. We laten het weten zodra er een update te geven is m.b.t. dit storingsticket. 

Ron31

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook op mijn Philips Android TV (Android 8, Ziggo Go versie ...4619) krijg ik geen vloeiend maar schokkerig beeld. Op mijn telefoon (ook met versie 4619) werkt alles vloeiend, maar als ik cast naar de tv gaat het beeld in een soort van interval goed-stoppen-goed-stoppen etc. Kortom niet bruikbaar. Al mijn andere streaming apps (npo, netflix, etc) werken probleemloos.

Aard1

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb met casten exact hetzelfde. Goed - stop - goed - stop. alle andere apps gaan prima. Én de vorige versie ging ook prima!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Aard1 @Ron31 Ontzettend  balen dat jullie ook last hebben van problemen met de Ziggo GO TV app op jullie Philips Android TV! Ten behoeve van het hievoor lopende onderzoek ontvangen we ook graag van jullie de volgende informatie. 

Merk/Type TV:

Androidversie: 
Beschikbaar geheugen op de TV:
Bekabeld verbonden?
Speelt het probleem altijd?
Speelt het probleem bij alle content (Live TV/Replay/On Demand)?

Ron31

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat om een Philips 49PUS6501/12 software versie QM163e.0.26.70.1. Android 8.0.0. Verbonden via wifi (vlakbij accespoint). Er is 4,5 GB geheugen vrij (van de 11 GB). Het probleem speelt altijd, bij alle content (on-demand gebruik ik niet), sinds de nieuwe app. De nieuwe app start ook heel moeizaam op. Lang wachten voor er iets te zien is. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Ron31 Hartelijk dank voor het doorgeven van de informatie! Ik heb jouw melding ook doorgegeven als voorbeeld richting onze specialisten. 

NvSchijndel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb al een hele tijd hetzelfde probleem, de app is niet fatsoenlijk te gebruiken. Traag en haperend beeld en geluid. Met andere streaming apps geen problemen.

 

Merk/Type TV: Philips 49pus6561 (Software versie QM163E.0.26.70.1)

Androidversie: 8.0.0 (Kernel versie 3.10.79, Build OPRS.170623.014)
Beschikbaar geheugen op de TV: 7.1 GB
Bekabeld verbonden? Ja
Speelt het probleem altijd? In deze versie van de Go app wel
Speelt het probleem bij alle content (Live TV/Replay/On Demand)? Live TV, maar vooral bij Replay waar het voor bedoeld is. On Demand wordt niet gebruikt.

 

Groeten,

Nico

meijerink

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Philips Android tv 49pus7181/12

 

Alles is enorm traag, opstarten, die zenders lopen, bufferen. Gewoon niet afspelen (2032).

 

Enz enz. Te veel om op te noemen. In algemeen gewoon dik ontevreden over de performance.

 

Trouwens ook vervelend om naar een ander topic gestuurd te worden om het verhaal nog een keer te doen.

 

Ik zie heel erg graag een oplossing, want die werkt echt helemaal niet.

 

Tv is bedraad aangesloten (LAN)

 

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@NvSchijndel @meijerink Hartelijk dank voor het doorgegeven van de gevraagde informatie plus jullie feedback! Ik heb deze voorbeelden doorgegeven aan de specialisten die dit probleem in onderzoek hebben. We laten het binnen dit topic weten zodra er een update te geven is. 

Uitgelicht topic