Vanburk

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Haperend beeld Ziggo GO op bepaalde Philips Android TV's

 ik heb na de update van woensdag problemen met de ziggo go app, ik ervaar nu nog dat die constant blijft laden en stilstaan tijdens een programma. Dan weer even doet en na 10 seconden weer laden en stilstaan en zo door

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

In de afgelopen maanden zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd op het gebied van haperend beeld via de Ziggo GO TV App. Wat nu nog loopt, gaat om de refresh- en framerate waar een mismatch op kan zijn. Als je nog steeds last hebt van dit 'schokkende' beeld, dan ontvangen we graag opnieuw je voorbeeld. Heb je onderstaande vragen al eerder beantwoord, dan kunnen we dat uiteraard erbij pakken. Heb je dat nog niet gedaan, dan ontvangen we graag:

 

Merk & Model TV:

Androidversie: 
Ziggo GO TV App-versie:

202 Reacties 202
rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Bij mij exact hetzelfde; andere apps geen probleem!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Vanburk en @rijkebas,

 

Dank voor jullie meldingen! Er waren enige tijd wat haper- en bufferproblemen, die zijn opgelost. Hoe is het de afgelopen tijd gegaan?

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Alex,

ik heb het gisteravond nog een keer geprobeerd en er is helaas geen verbetering.

Anders apps op mijn Andoid-TV doen het perfect (bv: Netflix, NPO, Videoland).

Allen ZiggoGo blijft haperen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@rijkebas Dank voor je terugkoppeling! We zijn dit opnieuw aan het onderzoeken. Sorry voor het ongemak!

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

hallo, ik heb zojuist de update gedaan op mijn Philips Android TV; probleem blijft helaas hetzelfde. Haperend beeld….

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

hallo, ik heb zojuist de nieuwe update gedaan op mijn Philips Android TV; probleem blijft helaas hetzelfde. Haperend beeld….

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rijkebas Ontzettend balen dat het bij jou nog niet lekker werkt! Hoe is je tv op dit moment verbonden, via wifi of d.m.v. een netwerkkabel? En krijg je op dit moment een (fout)melding of code te zien?

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Paul,

netwerk kabel heb ik ook geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Dat was te verwachten aangezien Netflix en Videoland wel normaal werken.

Ik krijg geen foutmelding; de app lijkt wel sneller op te starten, maar TV (terug) kijken blijft continu haperen (korte haperingen / “stotteren”).

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Kunnen jullie een downgrade beschikbaar maken? Op die manier kan iedereen normaal gebruik maken van de app, er Ziggo daardoor tijd wint op een goede oplossing te vinden.

 

Iedereen maakt fouten, soms is toegeven en teruggaan naar de oude situatie het beste voor iedereen!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rijkebas Wat is de Ziggo GO TV Appversie die je momenteel geinstalleerd hebt? En heb je afgezien van haperingen in het beeld ook een foutmelding/foutcode in beeld? 

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ik krijg geen foutmeldingen.

de geïnstalleerde versie is; 4.41.4617+1211

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rijkebas Hartelijk dank voor het controleren. Kun je testen of je beeld ook blijft haperen op het moment dat je de resolutie van je Philips Android TV vastzet op 720p? Check daarnaast ook hoeveel geheugen er nog beschikbaar is op je Smart TV. 

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Hoe kan hem vastzetten op 720p?

en waar vind ik het vrije geheugen?

 

ik wil graag een fatsoenlijke oplossing…YouTube draait zonder probleem 4K dus ik snap niet waarom ik 720p zou moeten kiezen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rijkebas De resolutie en beschikbare vrije ruimte zou je via het instellingen menu van je Philips TV moeten kunnen achterhalen. Raadpleeg anders de (online) handleiding om te achterhalen waar deze opties precies staan. 

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ik heb de hele handleiding doorgelezen maar beiden niet kunnen vinden. 
Ik heb een Philips 50PUS7101; als jij kunt vertellen hoe het bij mij TV werkt hoor ik het graag!

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Vrij geheugen wel gevonden; 9 GB

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rijkebas Ik heb de hele handleiding doorgelezen maar beiden niet kunnen vinden. 
Ik heb een Philips 50PUS7101; als jij kunt vertellen hoe het bij mij TV werkt hoor ik het graag!

Vrij geheugen wel gevonden; 9 GB
Dankjewel voor het controleren! Zo te lezen heeft je TV voldoende vrij geheugen. Kun je ook eens testen of je de haperingen ook constateert als je tijdelijk verbinding maakt met een andere netwerk (even een test via 4G/5G bijvoorbeeld). 

rijkebas

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Paul,

ik had in eerste instantie al geprobeerd of een kabel beter resultaat bracht, wat helaas niet zo was.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@rijkebas Super dat je dit al gecontroleerd hebt! Welke Android versie draait er op jouw Philips Android TV (model:Philips 50PUS7101) ? En heb je gekeken of er via de website van Philips een recentere Android versie beschikbaar is? Ik kan dit dan terugkoppelen richting het onderzoeksteam. 

Uitgelicht topic