NicoSpi

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Haperen van beeld terwijl geluid en ondertiteling doorlopen

Ik heb de laatste paar weken problemen met Ziggo Go op mijn windows 10 PC, het beeld bevriest  na +/-30 minuten en daarna vaak om de 2 tot 3 minuten maar het geluid en ondertiteling blijven wel gewoon doorlopen. Als ik beeld van pauze afhaal krijg ik soms een heel ander programma te zien. Soms gaat hij wel gewoon goed verder dan maar na 2 tot 3 min bevriest hij weer. App opnieuw opstarten help vaak wel even voor een langere tijd maar na 30 min begint het feest weer opnieuw.  s avonds is het erger dan overdag

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoe maakt de PC verbinding met het modem?

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

NicoSpi
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie niet direct mogelijke oorzaken voor je ervaringen in het signaal.

Ik zie wel 2 kabels in een vrijwel onmogelijke hoek, de bijna te gehoekte coax kabel, dan kan de kern breken en de geknikte netwerkkabel die vrijwel zeker een breuk gaat veroorzaken in 1 of meerdere van de draden.

 

Bert_0-1655479770539.png

 

Maar mogelijk nog een veroorzaker van korte storingen:

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @NicoSpi

Op deze manier kun je dus niet echt lekker kijken via ZiggoGO. Ik zie dat je met @Bert al een analyse op de aansluiting en het signaal bent gestart, dank allebeide! Ik zou de tips die hij deelt omtrent de aansluiting zeker even opvolgen.

 

Gebruik je deze PC ook nog voor veel andere dingen? Zo ja, hoe ervaar je de verbinding dan? En staat Ziggo GO ook geïnstalleerd op andere apparaten? Ik ben dan benieuwd of het daar dan wel gewoon zonder problemen werkt?

Uitgelicht topic