1
Vraag
2
Reacties
PeterHop

Level 2
  • 8Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Hakkelend of haperend beeld via ziggogo.tv met Google Chrome of Edge? Lees hier de oplossing!

Het beeld van de website ziggogo.tv via Chrome of Edge kan van minder goede kwaliteit zijn sinds het uitschakelen van Internet Explorer per 10 juni 2021. Gelukkig is dit snel op te lossen met onderstaande tip! 

 

Voor Google Chrome

  • Open een browser
  • Type in de adresbalk: chrome://flags/
  • Type in de zoekbalk bovenin: Override software rendering list
  • Zet deze functie aan ("enabled of ingeschakeld")

Voor Microsoft Edge

 

  • Open een browser
  • Type in de adresbalk: edge://flags/ 
  • Type in de zoekbalk bovenin: Override software rendering list
  • Zet deze functie aan ("enabled of ingeschakeld")

 

Veel plezier met kijken 😉

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
PeterHop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes
Oplossing voor hakkelend haperend beeld via ziggogo.tv Google Chrome of Edge (ziggo go tv)

Hier de oplossing voor hakkelend haperend vertraagd schokkerig videobeeld (beeld) via de website ziggogo.tv Google Chrome of Edge (ziggo go tv), werkt voor veel mensen...

 

Dit in verband met uitschakelen internet explorer per 10-06-2021

 

Onderstaand is voor Google Chrome en de volgende voor Edge

 

type in de adresbalk van de browser het volgende om het probleem met hakkelend haperend vertraagd schokkerig videobeeld (beeld) op te lossen

 

chrome://flags/

 

En zet dan het volgende op "Enabled" of "Ingeschakeld"

 

Override software rendering list

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Dit voor de Microsoft Edge browser

 

type in de adresbalk van de browser het volgende om het probleem met hakkelend haperend vertraagd schokkerig videobeeld (beeld) op te lossen

 

edge://flags/ 

 

En zet dan het volgende op "Enabled" of "Ingeschakeld"

 

Override software rendering list

 

Veel plezier met kijken 

PeterHop_0-1623502292420.png

Bekijk in context

PeterHop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Kleine update:

 

Heb soms dat chrome ook wat vertraagd met deze nieuwe setting met normaal browsen en met de volgende setting erbij wat stabieler:

 

In chrome enable ook deze setting voor een wat stabieler google chrome met vorige setting voor ziggo go tv

 

chrome://flags/#enable-webgl-draft-extensions

 

In microsoft edge:

 

edge://flags/#enable-webgl-draft-extensions

Bekijk in context

17 Reacties 17
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Die problemen zijn alleen met Chrome, Edge build on Chromium heeft die problemen niet 

PeterHop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

@Template  schreef:

Die problemen zijn alleen met Chrome, Edge build on Chromium heeft die problemen niet 


Bij mij helaas wel op beide chromium gebaseerde browsers Edge en  Google Chrome,  heb een oude pentium dual core pc...Misschien is dat ook niet helemaal gunstig voor online video 🙂

wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Bedankt. Gedaan en beeld en geluid/spraak weer goed.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@PeterHop vreemd op de intel dualcore had ik dat ook niet met Edge

PeterHop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Misschien heb ik nog een tragere dan jij had wie zal het weten, dit is wat ik heb nu heb:  Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8600 @ 3.33GHz, 3336 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)....

 

PeterHop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes
Oplossing voor hakkelend haperend beeld via ziggogo.tv Google Chrome of Edge (ziggo go tv)

Hier de oplossing voor hakkelend haperend vertraagd schokkerig videobeeld (beeld) via de website ziggogo.tv Google Chrome of Edge (ziggo go tv), werkt voor veel mensen...

 

Dit in verband met uitschakelen internet explorer per 10-06-2021

 

Onderstaand is voor Google Chrome en de volgende voor Edge

 

type in de adresbalk van de browser het volgende om het probleem met hakkelend haperend vertraagd schokkerig videobeeld (beeld) op te lossen

 

chrome://flags/

 

En zet dan het volgende op "Enabled" of "Ingeschakeld"

 

Override software rendering list

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Dit voor de Microsoft Edge browser

 

type in de adresbalk van de browser het volgende om het probleem met hakkelend haperend vertraagd schokkerig videobeeld (beeld) op te lossen

 

edge://flags/ 

 

En zet dan het volgende op "Enabled" of "Ingeschakeld"

 

Override software rendering list

 

Veel plezier met kijken 

PeterHop_0-1623502292420.png
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Mooie tip Peter! 🙂

Marttin1364

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na heel lang zoeken op internet kwam ik deze oplossing tegen voor het oplossen van stotterende en schokkerige beelden bij kijken van ziggo go tv in de edge browser (based on chromium, windows 10 21H1). Zou dit niet kunnen worden opgelost met een update in de webbrowser? Ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen deze forum bladzijde niet vinden en vervolgens afhaken. Zonder deze oplossing is het waardeloos kijken.

wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Oplossing van Peter Hop hieronder, een week geleden, werkte bij mij perfect. Beeld en geluid weer goed.

PeterHop
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Kleine update:

 

Heb soms dat chrome ook wat vertraagd met deze nieuwe setting met normaal browsen en met de volgende setting erbij wat stabieler:

 

In chrome enable ook deze setting voor een wat stabieler google chrome met vorige setting voor ziggo go tv

 

chrome://flags/#enable-webgl-draft-extensions

 

In microsoft edge:

 

edge://flags/#enable-webgl-draft-extensions

kb1

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes

Je hebt dit probleem niet als je de Firefox browser gebruikt.

Chrisje47

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Peter, ik ben al ik weet niet hoe lang op zoek naar oplossing. Helpdesk belletjes niet geholpen. Nu goede hoop dat dit wel werkt

jef wagen

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

warempel! (oud-Nederlands voor "verdomd") het werkt, altijd mijn verbinding de schuld gegeven... Dank aan Peter en andere deskundigen! 

natasja10

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de oplossing van peter geprobeerd, maar het beeld blijft knipperen. 

en  als ik het probeer via firefox opent hij daarin weer google en blijft het probleem bestaan ;-(

kb1

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes

@natasja10"als ik het probeer via firefox opent hij daarin weer google en blijft het probleem bestaan ;-("

Hier gaat iets niet goed als je van Firefox naar Google Chrome gaat.

Open Firefox en tik in de adres balk in: ziggogo.tv

De eerste keer moet je cookies (niet) toestaan en je moet jouw Mijn Ziggo account login en wachtwoord intikken. Daarna krijg je de keuze menu's in Firefox.

Gebruik niet de Ziggogo icon op de desktop. Die is er door Chrome geplaatst en wijst naar Chrome.

 

In Firefox kun je gebruik maken van PiP (Picture in Picture) waarmee je een film of video in een apart venster kunt zetten. Meer info https://support.mozilla.org/en-US/kb/about-picture-picture-firefox

PiP is handig om een venster apart te zetten of op een tweede scherm. Dubbelklik op het PiP venster om beeldvullend te maken. Heb je een tragere PC, ga dan in de browser naar een ander tabblad of minimaliseer de browser. Als je het originele scherm waar nu nog de voortgangsbalk staat vooraan laat staan gebruikt die extra vermogen. Dat is trouwens ook zo bij Chrome en Edge.

 

Hint - wil je een stukje overslaan, bijvoorbeeld reclame, dan mag dat soms niet met de voortgangsbalk van het originele scherm, vooral bij films op commerciële zenders. In het PiP scherm van Firefox heb je ook een voortgangsbalk (even met de muis over het scherm bewegen) en daarmee kun je wel over de reclame schuiven. In het originele scherm zie je bij de voortgangsbalk een voorbeeldje, in het PiP scherm niet.

natasja10

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Kb1,

 

bedankt voor je advies.

Ik ga het proberen. Ik had al Firefox geïnstalleerd en cookies geaccepteerd toen ik hier het vorige bericht schreef.

Inderdaad in de adresbalk ziggogotv gedaan en ingelogd. maar werd doorgeleid naar googletv.

Dus nu Firefox gedeinstalleerd en alles wat ziggo heet (hopelijk) goed verwijderd.

Opnieuw firefox geinstalleerd.  Firefox "kende" me nog. Dus geen cookie vraag. En opnieuw knipperen, zodra ik ziggo intypte... jeetje. en zat gelijk weer op zigoogo zonder in te loggen, zucht. 

Alles er weer afgehaald. Van de week neem ik wel weer een moment om er weer even voor te gaan zitten.

werken op een voortdurend knipperend beeld is erg vermoeiend voor mn ogen.

 

Ik ga dan even uitzoeken hoe ik die cookies kan weghalen voordat ik firefox opnieuw installeer

hopelijk gaat het me lukken. Ik ga ervoor!

 

 

kb1

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes

@natasja10 

Een Firefox installatie bestaat uit het programma zelf (met alles wat daar bij hoort) en een gebruikers profile (waarin Firefox voor elke gebruiker de data en configuraties bewaart.) In het profile staan cookies, bookmarks, cache geheugen en meer.)

Je hoeft dus niet Firefox (de software) te de-installeren om van cookies af te komen. Als je Firefox de-installeert bestaat daarna jouw Firefox profile nog.

 

Ga naar Firefox menu (hamburger streepjes rechts boven) -> Instellingen.

Kies (links) voor Privacy & Beveiliging.

De eerste instelling die je daar wilt bekijken is "Verbeterde bescherming tegen volgen". Dit voorkomt dat cookies met twijfelachtige bedoelingen worden geplaatst. Zet je dit op "Streng" dan worden nog meer cookies die jou willen volgen geblokkeerd. Ik adviseer "Streng". In theorie kun je voor sommige sites te veel blokkeren maar in de praktijk kom ik die sites niet tegen en als dat al zo is - waarom zou je dan zo'n site willen bezoeken?

Firefox is veel beter dan Edge, Safari en zeker Chrome in het beschermen van jouw privacy.

 

Volgende - Cookies en websitegegevens.

We zeggen hier "Cookies" maar browsers bewaren in opdracht van de website nog veel meer gegevens. Dat kun je hier beheren.

Klik op Gegevens wissen en bevestig dat je alles wilt wissen (kan geen kwaad als je Firefox eigenlijk voor de eerste keer gebruikt.)

Met Gegevens beheren kun je zien welke websites Cookies en andere gegevens hebben opgeslagen in jouw browser en je kunt kiezen welke je wilt verwijderen.

Je kunt overwegen om een vinkje te zetten bij Cookies en websites gegevens verwijderen als ik Firefox afsluit. Dan zal Firefox automatisch alle gegevens wissen bij afsluiten. Dat betekent echter ook dat je bijvoorbeeld de volgende keer weer opnieuw moet aanmelden bij Ziggogo.tv. Je kiest hier dus tussen optimalere privacy en gemak.

 

Kijk ook nog even of je de meest recente versie van Firefox gebruikt. Menu Instellingen -> Help -> Over Firefox. Firefox installeert normaal automatisch de laatste versie.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic