1
Vraag
2
Reacties
ldanny

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google tv met ziggo op hotspot

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is waarom ik op de Google chromecast tv geen tv kan kijken met de geïnstalleerde app van ziggo , als ik op een hotspot zit.

maar vervolgens kan ik het wel streamen .

wil het graag via de app op de chromcast doen omdat dit veel beter werkt.

enja ik heb het volgende gelezen. Maar nog steeds kan niemand mij , ook bij ziggo niet vertellen waarom ik het niet via de app maar wel kan streamen .

 

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het waarom is dus een bedrijfskeuze, deels opgelegd door de content eigenaren.

Het komt er feitelijk op neer dat Ziggo dit niet buitenshuis hoeft te leveren. 

 

Er zijn twee verschillende apps Ziggo Go en Ziggo Go TV beiden hebben andere rechten. De laatste is enkel bruikbaar op een Ziggo verbinding.

 

Een andere uitleg dan wat je zelf al hebt gevonden is er niet.

Bekijk in context

22 Reacties 22
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het waarom is dus een bedrijfskeuze, deels opgelegd door de content eigenaren.

Het komt er feitelijk op neer dat Ziggo dit niet buitenshuis hoeft te leveren. 

 

Er zijn twee verschillende apps Ziggo Go en Ziggo Go TV beiden hebben andere rechten. De laatste is enkel bruikbaar op een Ziggo verbinding.

 

Een andere uitleg dan wat je zelf al hebt gevonden is er niet.

Tuxwielder

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Behalve dat ik geen internet van Ziggo heb (maar alleen TV) en die achterlijke interpretatie zorgt er dus voor dat ik dit thuis niet kan gebruiken. Tijd om Ziggo eens helemaal op te zeggen, ik heb het er wel een beetje mee gehad…

Tuxwielder

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi.  schreef:

Het komt er feitelijk op neer dat Ziggo dit niet buitenshuis hoeft te leveren. 


... en dat de methode waarop Ziggo wenst vast te stellen wat "binnenshuis" is, op een doorzichtig bekrompen manier, voor geen meter klopt.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Tuxwielder 

 Tijd voor wat context. Op onze site schrijven wij hier het volgende over:
"Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig."

Wanneer je om deze reden wilt opzeggen, vind ik dat natuurlijk enorm jammer. Ik kan je helaas niet tegenhouden omdat wij ons dienen te houden aan bovenstaande afspraken. 
Gelukkig zit er wel verbetering in de Ziggo GO opties zoals het streamen van Replay TV via Chromecast en hopelijk komt dat een beetje in de buurt bij wat jij voor ogen hebt.

Tuxwielder

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We hoeven er niet veel langer over te discusieren hoor, maar ondanks dat ik geen advocaat ben lijkt mij dat de genoemde afspraak juridisch geen stand houdt. Het leidt er namelijk toe dat er een koppelverkoop onstaat (zonder Ziggo internet geen volwaardige content dienst).

Ik kan al geen interactieve diensten via de CI-kaart krijgen (oud-UPC gebied) en het wordt mij hierdoor ontzettend moeilijk gemaakt om op andere wijze gebruik  te maken van de toegevoegde media-diensten van Ziggo. Om de waarheid te zeggen zie ik ook (juridisch) geen verschil tussen streamen met behulp van Chromecast of streamen naar FireTV of AppleTV's en bovenstaande argumenten komen op mij dus nogal kunstmatig over.

 

Ik constateer ook dat andere aanbieders (als Canaal digitaal) hier heel anders in staan en het is inderdaad aan ons om te bezien of we bij Ziggo blijven of niet. Het komt neer op een strijd tussen de "WAF" en mijn irritatie met Ziggo 🙂

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Tuxwielder voor de context, ook de smart TV app van KPN mag en kan je enkel op een KPN verbinding gebruiken. T-Mobile die sinds kort ook een Smart TV app heeft gelanceerd hanteert hetzelfde beleid.  

De 'gewone' Android en iOS app's van deze drie mogen overal binnen de EU gebruikt worden en zijn niet provider/netwerk afhankelijk.

 

Ik begrijp je volkomen, toch is dit conform de Europese richtlijnen. Die gelukkig sinds 2018 breder zijn geworden. Voor die tijd was Ziggo Go buiten de landsgrenzen niet bruikbaar, of konden we via Netflix niet het Nederlandse content zien als we in het buitenland zaten.

 

 

Omdat het wat Ziggo Go betreft om auteursrechtelijk beschermd materiaal gaat speelt de info uit dit artikel een rol.

https://www.vleva.eu/nl/economisch-beleid/eu-nieuws/geoblocking-nog-niet-uitgebreid-naar-auteursrech...

 

Canal Digital heeft geen eigen netwerk, die kan je niet vergelijken met de andere TV aanbieders.

 

Het is zelfs zo dat enkele internet providers, zoals Online voor de TV diensten met Canal digitaal samenwerken.

Tuxwielder

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Whataboutism. Dat je andere partijen vindt die zich misdragen maakt mijn irritatie echt niet kleiner 🙂 Ik zou mij als Ziggo eerder spiegelen met "modernere"-diensten zoals NLziet, Canaal digitaal et al. Logisch dat "de jeugd" al niet meer geinteresseerd is in dit soort kul. Anyway, wat mij betreft stoppen we de discussie hier 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

NL ziet staat ook los van de andere TV providers, punt is de providers kopen licentie rechten, en de content eigenaren bepalen wat ze wel en niet mogen. Zoals terugkijk rechten cloud opname en noem maar op.

NLziet is een samenwerking van content eigenaren. 

 

In weze is tegenwoordig een internet provider genoeg. Als je genoeg hebt aan NL ziet of andere streamdiensten. 

 

Dat is namelijk de denkfout van meerdere Ziggo is geen stream dienst dat is een all in leverancier. De apps is puur een extra service.

 

Ik zou ook het liefst de Firestick voor Ziggo Go TV of nu de KPN app meenemen op vakantie, zolang de genoemde afspraken niet worden opgerekt is dat dus nutteloos, dan moeten we via een standaard Chromecast werken, de nieuwe met Google TV hebben we ook weinig aan.

 

Gezien het is wat het is zullen we het hier maar bij houden.

 

Tuxwielder

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi.  schreef:

Dat is namelijk de denkfout van meerdere Ziggo is geen stream dienst dat is een all in leverancier. De apps is puur een extra service.


Ja zeg, daar moet ik dan toch op reageren 🙂 Dat is jouw denkfout, zolang Ziggo TV-diensten los verkoopt is het niet een all-in leverancier. Dat zou ook heel gek zijn voor een opvolger van "A2000".

 

Ik neem alleen de TV-diensten af van Ziggo (en deze discussie helpt zeker in het vaststellen of-dat-wel-zo-slim-is. Blijkbaar een retorische vraag.).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt je kan zelfs alleen telefonie afnemen via Ziggo en dan 'krijg' je daar internet en de ongecodeerde TV kanalen bij.

 

Je neemt mogelijk alleen KabelTV af of TV Start met een CI module. In dat geval begrijp ik je helemaal, want je wil de Ziggo Go TV app wellicht thuis gebruiken,maar door deze restrictie kan dat inderdaad niet.

 

Van origine ook in de A2000 tijd konden we echt alleen thuis via de kabel kijken. Dat bedoel ik met de opmerking Ziggo is geen streamdienst. Daarom dus de twee apps elk met de eigen gebruiksvoorwaarden.

 

En ja ik ben het echt met je eens de 'thuisoplossing' wordt echt beperkt tot thuis als je ook internet van Ziggo afneemt dat zo inderdaad beter moeten worden uitgelegd.

 

Sluit een pc aan op de TV open www.ziggogo.tv en je hebt wel alles tot je beschikking ook in UPC gebied.

Tuxwielder

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik neem het volgende af:

 

Pakket van 1 april t/m 30 april
1 apr-30 apr TV Start (CI+) 28,45
- Kabel TV
- TV Standard
CI+ module
U aangeboden door Ziggo
Totaal 28,45
Overige abonnementen
Ziggo Digitale TV
1 apr-30 apr Movies and Series XL 11,95
Totaal 11,95
Totaal abonnementskosten 40,40

 

En ik _wil_ alleen thuis gebruik maken van de diensten die ik koop. Inderdaad gek dat ik van een leverancier verwacht dat deze levert wat er wordt verkocht.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je kan de diensten die je koopt toch gebruiken?

Er wordt toch geleverd wat er wordt verkocht, hoewel in UPC gebied heb je momenteel niks aan Movies en Series XL zonder een Mediabox. En dan wil je dat oplossen met de app voor een Smart TV of Firestick dan loop je weer tegen een andere beperking aan dat is zeker frustrerend helemaal mee eens.

 

@Tuxwielder wezenlijk is het al genoeg als je via de CI module het ondemand deel van je extra pakket kan gebruiken.

 

Nu zou een pc aansluiten op de TV een oplossing kunnen zijn zoals ik nog had aangevuld in een vorig bericht.

M-roro

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@Tuxwielder 

Even voor mijn beeldvorming.
En ook even los gezien van het feit dat je nu enkele en alleen een TV pakket met CI+ module afneemt bij Ziggo. 

Geef jij aan dat je thuis gebruik wilt maken (naast je CI+ module) van een Android variant (zoals een smart TV, Google tv of Android stick) via een hotspot? 

 

Maar was dit dan ook een Ziggo hotspot?  
Of één hotspot van een andere aanbieder? 

Want met een Ziggo hotspot zit je toch ook

op het Ziggo netwerk… 

Tuxwielder

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik neem inderdaad _interactieve_ TV met een CI+ module (niet interactief) af bij Ziggo. Mijn internet loopt (gelukkig 🙂 ) over een glasvezelverbinding (en mijn draadloze netwerk dus ook).

Ik kan dus wel gebruik maken van Ziggo Go-apps op Tablets en via web browsers, maar om vage (vooral commerciele) redenen niet via ingebouwde apps in TV's en andere apparatuur. Chromecasten mag dan meestal weer wel. Een nogal wazige situatie, gebaseerd op foutieve aannames over wat een "thuisnetwerk" is.

HermandeB

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een mobiele internet verbinding van "Ziggo" heet "Vodaphone" en daarmee is het blijkbaar niet mogelijk  om naar Ziggo Go te kijken onder weg.

Ondanks de vele reclame die hiervoor gemaakt wordt...HEEL VREEMD!!!!

Ik heb, met veel anderen, hetzelfde probleem!! Streamen is geen optie vanwege het bufferen om de drie a vier seconden...

HermandeB

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op welke manier kan ik onderweg ergens in Europa naar ZIGGO GO kijken?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HermandeB  schreef:

Een mobiele internet verbinding van "Ziggo" heet "Vodaphone" en daarmee is het blijkbaar niet mogelijk  om naar Ziggo Go te kijken onder weg.

Ondanks de vele reclame die hiervoor gemaakt wordt...HEEL VREEMD!!!!

Ik heb, met veel anderen, hetzelfde probleem!! Streamen is geen optie vanwege het bufferen om de drie a vier seconden...


Ziggo heeft geen mobiele netwerk, het fusie bedrijf VodafoneZiggo wel.

Ziggo Go kan en mag wel, Ziggo Go TV niet.

Tuxwielder

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

VPN verbinding opzetten naar je thuisnetwerk? Met mijn Fritz!-box glasvezelmodem is dat triviaal te doen, geen idee hoe dat met de modem van Ziggo gaat, maar daar kunnen anderen in het forum je vast goed mee helpen...

M-roro

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@HermandeB 
Onderweg (vakantie in Europa) kijken wij in het buitenland in de regel alleen naar ziggo go via een WiFi verbinding. Tijdens het rijden streamen we eigenlijk nooit. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic