1
Vraag
2
Reacties
Valk1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Google Chromecast werkt niet

Beste lezer,

 

Ik heb een Google Chromecast aangesloten en alles werkt, op mijn Ziggo Go na. Ik krijg in de Ziggo Go app alleen de optie mediabox en niet de Chromecast op mijn slaapkamer. Wat doe ik verkeerd? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Next is ingebruik begrijp ik, welke Ziggo Go versie is geinstalleerd welk merk/model tablet of telefoon en welke versie besturingsysteem. Heb je de Ziggo Go app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, wat soms ook wil werken is aan en afmelden in de Ziggo Go app.

Omdat je via de andere apps wel netjes het cast icoon krijgt te zijn is het wel duidelijk dat we het alleen in de Ziggo app hoeven te zoeken.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik denk dat je niets verkeerd doet. Er vanuitgaande dat je ZiggoGo-app perfect werkt:

  • Zit je Google Chromecast en het apparaat met de ZiggoGo-app op dezelfde WiFi?
  • Hebben Chromecast en de ZiggoGo-app wel eerder gewerkt?
Valk1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb voor de Chromecast een aparte WIFI aangemaakt, andere naam moeten geven. Dit “moest” tijdens de installatie van de Chromecast. Dit is niet hetzelfde als het standaard WiFi signaal.

De Chromecast en Ziggo Go heeft niet eerder gewerkt. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Valk1 

Het WiFi-signaal waarmee de telefoon of tablet naar Google Chromecast streamt moeten op hetzelfde WiFi-netwerk zitten anders kunnen ze elkaar niet zien en zal het niet werken.
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet goed waarom je een apart WiFi-netwerk moest aanmaken.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Valk1, allereerst welkom op de Community! 🙂 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Zoals @Wim C. al aangaf moeten zowel het apparaat waar van je af wilt streamen als de Chromecast verbonden zijn met hetzelfde wifi netwerk, anders kunnen ze elkaar inderdaad niet zien. Het is inderdaad gek dat je een apart wifi netwerk moest aanmaken voor de Chromecast. 

Hoe staat het er momenteel voor? Is het gelukt om beide met hetzelfde netwerk te verbinden, zodat er gestreamd kan worden? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zoals @Wim C.  aangeeft, tijdens de installatie heb je tijdelijke wifi van je chromecast en die moet gekoppeld worden aan je huidige wifi netwerk. Dan dien je je Wifi naam en je wachtwoord in te geven en gehele Chromecast kan je door het huis casten.

 

Zie ook deze stappenplan voor IOS/iPadOS en Android

Je Chromecast-apparaat instellen (3e generatie of ouder) 

Valk1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee het is helaas nog niet gelukt. Chromecast opnieuw ingesteld en op de juiste WiFi aangesloten. Netflix, Spotify, YouTube werkt, maar bij Ziggo krijg ik alleen de optie mediabox ipv Chromecast slaapkamer. Ik heb geen flauw idee wat ik nu nog kan proberen 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Valk1 heb je de Chromecast middels de Home app ingesteld want zo simpel is het met de meest recente modellen. Je krijgt op je scherm van de TV een koppelcode te zien die voer je in en klaar.

Op zich maakt het ssid niet veel uit zolang de chromecast en de telefoon of tablet maar met dat ssid verbonden zijn.

Valk1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. 

Ik heb het op die wijze gedaan, toch krijg ik nog steeds in de Ziggo Go app alleen de optie Mediabox ipv de grote slaapkamer. Als ik de mediabox selecteer neem ik de tv over in de woonkamer. De overige diensten werken wel, zoals Netflix, Spotify en YouTube.

Valk1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

2D5EB340-11AD-44FA-B93E-170EBB5FFC05.png

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Next is ingebruik begrijp ik, welke Ziggo Go versie is geinstalleerd welk merk/model tablet of telefoon en welke versie besturingsysteem. Heb je de Ziggo Go app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, wat soms ook wil werken is aan en afmelden in de Ziggo Go app.

Omdat je via de andere apps wel netjes het cast icoon krijgt te zijn is het wel duidelijk dat we het alleen in de Ziggo app hoeven te zoeken.

Valk1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De oplossing is soms zo simpel! Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Bedankt voor het meedenken! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dat is ook een optie, bedankt voor de terugkoppeling, en nu veel plezier en geniet er van 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic