1
Vraag
2
Reacties
Wil Ligtenberg

Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Google Chromcast TV en Ziggo Go app

Hi,

Ik heb de Google Chromecast Google TV bij Ziggo gekocht en geïnstalleerd op mijn Samsung TV (UE40D8000).

De Chromecast werkt want ik kan streamen vanaf mijn iPhone met de Ziggo Go app, Netflix en andere app's werken ook. Helaas is het niet mogelijk de Ziggo Go app op mijn TV te laden. De app wordt gevonden maar ik krijg een melding "Dit item is niet beschikbaar in je land". Volgens Ziggo support zou het allemaal zonder problemen moeten werken.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@AoxoMoxoA 

 

Nu ik de screenshots bekijk zie ik inderdaad ook dat de taal op de Chromecast TV op Nederlands staat. Ik ken zo gauw geen andere regio instellingen in het Chromecast TV menu vinden. En ik kan mij ook niet herinneren dat ik daar zelf ooit wat heb moeten veranderen om mijn Chromecast TV werkend te krijgen.

 

De enige twee opties dan nog overblijven zijn inderdaad het Google-account die misschien op een ander land staat ingesteld dan Nederland. En dat het IP-nummer van deze gebruiker als een buitenlands IP wordt gezien door de ZiggoGo app op de Chromecast TV. Dit zou dan een fout zijn in het Ziggo-systeem. Wat de gebruiker nog wel even kan controleren is of het IP-nummer in de Chromecast TV gelijk is aan het IP-nummer in het Ziggo modem. Zodat het 100% zeker is dat Chromecast TV wel ge-connect is met het eigen Ziggo modem (waar ik wel vanuit ga).

 

Als ik deze gebruiker zou zijn, dan zou ik eerst dan nog even kijken of het Google-account wel op Nederlands staat, en is dat het geval dan gewoon een Ziggo monteur laten komen en zeggen, maak jij maar dat de ZiggoGo app op deze Chromecast TV gaat werken die jullie mij hebben verkocht, want als ik met jullie handleiding niet werkend. 

Bekijk in context

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Zojuist heb ik de Chromecast, nadat ik de fabrieksinstellingen opnieuw heb geladen, aan de praat gekregen met een ander Google account. Het lijkt erop dat mijn Google account waarschijnlijk op een land buiten Europa staat. Ik heb geen idee waar ik die instelling kan veranderen want ik heb deze nog mooi ingesteld. Duidelijk is wel dat het aan het account ligt

Bekijk in context

39 Reacties 39
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Ik begrijp het misschien niet, maar waarom zou de ziggo go app op je tv willen hebben, op je tv heb je toch al alles wat in de app ook zit.

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Dit klopt niet helemaal want het betreft hier een TV op de slaapkamer die ik zonder mediabox wil aansluiten. In de huiskamer staat een TV met Mediabox Next en middels de Chromecast kan ik ook verder kijken naar eigen opnamen end.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Wil Ligtenberg, welkom op de Ziggo Community! 

 

Je lijkt een beetje in een doolhof te belanden voor wat betreft de de app op de tv zelf. Laten we samen opzoek gaan naar de oplossing. De Ziggo Go app is niet beschikbaar voor alle apparaten. Voldoet het apparaat aan de eisen?

 

 Ziggo GO is ook te vinden als app voor TV platformen: 

  • App Store: voor Apple TV 4, vanaf tvOS 11.0 en hoger
  • Google Play Store: voor apparaten met Android TV OS 5.0 of hoger. De app is te downloaden op mediaplayers zoals de NVIDIA Shield, maar ook op smart-tv's met Android TV als besturingssysteem, bijvoorbeeld een aantal Sony en Philips tv-toestellen. Kijk hiervoor in de specificaties van je tv-toestel. 
  • Amazon App Store voor Fire TV's:  Amazon Fire TV.

Zo ja, dan ontvang ik graag het type nummer van de tv, zodat ik verder met je kan kijken! Wil je ook checken of de tv zelf geen software updates meer open heeft staan? 

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Hi,

Ik heb een Samsung TV (UE40D8000) die, op dit moment,  niet is aangesloten op internet.

Zodra ik vanuit de Chromecast div. apps zichtbaar heb om mijn TV kan ik ook op apps zoeken. Ik zoek dan zoals aangegeven door Ziggo op de Ziggo Go app en na het zoeken verschijnt ook de Ziggo Go app op mijn beeld met wat tekst ernaast maar ook met de melding "Dit item is niet beschikbaar in je land".

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Bedankt voor je snelle antwoord @Wil Ligtenberg! Om via de tv zelf de app te openen heb je wel een internetverbinding nodig. Zonder ip-adres werkt de app helaas niet 😞  Een chromecast is een apparaat wat los van je tv een internet verbinding maakt, hierdoor is het via deze wel mogelijk om Ziggo Go te streamen. 

 

Of begrijp ik je verkeerd en lukt het je niet om content af te spelen via de Chromecast? Dan gaat er mogelijk iets mis in de instellingen van het apparaat waar vanaf je streamt. 

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Hi Lotte,

Het streamen gaat prima vanaf mijn iPhone en Netflix kan ik bijv direct starten nadat ik via "Home" in het Chromecast menu kom. Wat ik wil, en ook als zodanig begrepen heb van Ziggo, is dat ik naast bijv. de Youtube en Netflix app op mijn TV ook de Ziggo Go app heb zodat ik direct met de Google Chromecast TV afstandsbediening de Ziggo Go app kan selecteren en content kan afspelen

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Wil Ligtenberg, Is het mogelijk om de tv toch eens met het internet te verbinden om te kijken of dit het probleem oplost? Zou je tevens een foto willen delen van het zogenoemde chromecast menu? 

 

 

 

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Hi Lotte,
Ik heb de TV verbonden met een vaste internet verbinding, geen verbetering.

Bijgesloten een aantal schermafbeeldingen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Wil Ligtenberg De smarthub is van je tv zelf. Het kan zijn dat deze het niet oppakt omdat je tv updates heeft open staan. Heb je dit al nagelopen? 

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Hi Lotte,

De Smart Hub heb ik bekeken nadat ik de TV verbonden heb aan internet (vandaar het bijgesloten plaatje).

Er zijn nadat ik de TV verbonden heb met internet een aantal services verwijderd en nadien weer toegevoegd (waarschijnlijk nieuwere versies). Hoe kan ik verder nalopen of er verder nog updates open staan en wat zou dit te maken kunnen hebben met de melding zoals te zien is op IMG_8900?

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Wil Ligtenberg 

 

Zelf ben ik niet zo bekend met Google TV op de Chromecast, die je bij Ziggo gekocht hebt, maar ik ben wel nieuwsgierig.

Ziggo geeft een restrictie aan, wanneer Ziggo Go op Google TV niet gaat werk. Wanneer je internetverbinding niet via het Ziggo-netwerk gaat, dan is Ziggo Go op Google TV niet mogelijk. Ziggo stelt zelfs expliciet "Het werkt alleen met je bestaande internetverbinding thuis op je Ziggo IP-adres.". Als je niet op reis bent, maar bijvoorbeeld een VPN op je router hebt ingesteld, dan gaat het volgens mij ook mis. Kan dat bij je aan de hand zijn? Als dit abracadabra voor je is, dan weet ik het antwoord al en lijkt me dat niet aan de hand. Ik verwacht ook niet dat je bijv. via KPN je internet in huis afneemt, dus dat lijkt me ook niet aan de hand, al zou het kunnen.

 

Voor zover ik kan nagaan stamt je tv uit 2011 en zal Samsung sinds 2014 of daaromtrent geen nieuwe updates meer uitgebracht hebben. De pijplijn qua updates zal dus zeer waarschijnlijk leeg zijn.

 

Al zal het je misschien niet zoveel helpen, maar ik blijf wel benieuwd naar de voortgang in dit topic.

 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ik denk ook mee. Ik heb hier op de slaapkamer ook de Chromecast met Google TV in de HDMI ingang van de TV zitten. Op de Chromecast zelf staat de Ziggo TV Go app. Met de afstandsbediening van de Chromecast bedien ik de TV en de Chromecast. Dit werkt perfect. Op de TV zelf gebruikt ik de apps niet, omdat deze niet meer worden geupdate. Op deze manier kan jij dit toch ook doen? Dus de apps op de TV niet gebruiken en alleen de Chromecast met Google TV.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@sebas14  schreef:

[...KNIP...] Op deze manier kan jij dit toch ook doen? Dus de apps op de TV niet gebruiken en alleen de Chromecast met Google TV.


@sebas14 

Fijn dat je meedenkt, dat hebben we hier wel nodig denk ik dan.

Uit de plaatjes van topicstarter blijkt dat Ziggo Go zich niet laat installeren op de Chromecast met Google TV.

Bij jou gaat het kennelijk wel goed, wat bij TS niet lukt.

Ik heb niet de indruk dat er een probleem is met Ziggo Go op de tv zelf, want nog niet misschien dat Ziggo Go daar ooit als app beschikbaar komt.

Heb jij die Chromecast ook bij Ziggo aangeschaft en was Ziggo Go daar dan al voorgeïnstalleerd?

Joyous

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

 Ik heb hier op de slaapkamer ook de Chromecast met Google TV in de HDMI ingang van de TV zitten. Op de Chromecast zelf staat de Ziggo TV Go app. Met de afstandsbediening van de Chromecast bedien ik de TV en de Chromecast. Dit werkt perfect. Op de TV zelf gebruikt ik de apps niet, omdat deze niet meer worden geupdate. Op deze manier kan jij dit toch ook doen? Dus de apps op de TV niet gebruiken en alleen de Chromecast met Google TV. 

Ik heb mijn chromecast met google TV via een site uit Taiwan vorig jaar december. Werkt perfect  en nog totaal geen problemen gehad. Ziggo go. NPO plus en spotify  werken goed na het instaleren.

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Hi,
Ik gebruik de apps op de TV niet (heb ik overigens nog nooit gebruikt). De screenshot heb ik erbij gedaan voor de volledigheid. Op de Chromecast zelf staat niet de Ziggo Go TV app. Volgens de handleiding van Ziggo dien ik na installatie van Google TV bovenin mijn tv-scherm met de zoekfunctie de Ziggo Go app zoeken. Hierop kreeg ik IMG_8900 met de foutmelding "Dit item is niet beschikbaar in je land". Dus mijn Chromecast TV heeft niet standaard de Ziggo Go app

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Ik had eerst de Chromecast bij Bol gekocht maar toen e.e.a. niet werkte werd mij verteld door de Ziggo support lijn dat ik de Chromecast bij Ziggo diende te bestellen. Dat heb ik gedaan met nog steeds hetzelfde negatieve resultaat

Wil Ligtenberg
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

De eerste zowel als de tweede Chromecast geven beide dezelfde foutmelding. Het lijkt erop dat de Chromecast aanneemt dat ik in een ander land ben (bijv. in Zwitserland werkt de Ziggo app ook niet) terwijl ik gewoon op een Ziggo netwerk ben aangesloten

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Staat de taal van je Chromecast TV wel op Nederlands? Dit kun je vinden door in het menu van de chromecast TV bovenin naar rechts op je account en dan instellingen en daar vind je de optie "taal". En staat je Google account zelf wel op Nederland ingesteld? Het verhaal dat de Google Chromecast TV van Bol.com niet zou werken is trouwens gewoon een verkoop praatje van Ziggo, want ik heb zelf een Google chromecast TV van Bol.com en die werkt prima met de ZiggoGo app.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@DON PAPA  schreef:

Staat de taal van je Chromecast TV wel op Nederlands? Dit kun je vinden door in het menu van de chromecast TV bovenin naar rechts op je account en dan instellingen en daar vind je de optie "taal". En staat je Google account zelf wel op Nederland ingesteld? Het verhaal dat de Google Chromecast TV van Bol.com niet zou werken is trouwens gewoon een verkoop praatje van Ziggo, want ik heb zelf een Google chromecast TV van Bol.com en die werkt prima met de ZiggoGo app.


@DON PAPA 

 

Volgens de afbeeldingen van topicstarter is de taal al ingesteld op Nederlands, want prima te lezen. Zijn er op de Chromecast nog andere instellingen waar de regio ingesteld kan worden?

 

Dat van de regio-instellingen van je Google-account vind ik wel een goede tip, maar als dat het blijkt te zijn, dan is het wel weer een hele zwakke zet van Ziggo om dan de app niet te laten installeren.

 

Je zou haast gaan denken dat de Chromecast via de wifi van de buren is ingesteld, maar zo zot zal het zijn.

 

@Lotte ,

Kan het zijn dat er sprake is van een administratieve fout in de Ziggo-systemen, waardoor het IP-adres van topicstarter niet als een IP-adres van Ziggo wordt herkend?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic