1
Vraag
2
Reacties
coenen

Level 6
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Go Gids

In Eindhoven hebben we zender Studio 040 , waarom staat deze niet in Go gids op de pc , is toch mijn account ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de Ziggo Go gids staan helemaal geen lokale zenders, die zijn per gemeente verschillend, alleen de regionale zenders staan in de lijst vrijwel helemaal onderaan.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de Ziggo Go gids staan helemaal geen lokale zenders, die zijn per gemeente verschillend, alleen de regionale zenders staan in de lijst vrijwel helemaal onderaan.

coenen
Topicstarter
Level 6
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Onzin , voor Amsterdammers dus wel AT5 .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@coenen  schreef:

Onzin , voor Amsterdammers dus wel AT5 .


Dat is geen onzin AT5 betaald daar een smak geld voor, dat is één van weinige zoniet enige lokale kanaal met landelijke dekking.

 

De lokale kanalen zijn op mediaboxen te zien vanaf kanaal 36, en per gemeente zitten en andere omroepen op dezelfde kanaal nummers.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@coenen  schreef:

Onzin , voor Amsterdammers dus wel AT5 .


AT5 zit in de Ziggo Go app in de groep van regionale zenders en niet in de groep lokale zenders.

 

Waarom een lokale omroep zo graag landelijk bereik wil hebben met de nodige kosten?

Geen idee, ik kom er wel eens langs, maar blijf er nooit lang naar kijken, weinig van belang voor de rest van Nederland.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@coenen  schreef:

Onzin , voor Amsterdammers dus wel AT5 .


AT5 zit in de Ziggo Go app in de groep van regionale zenders en niet in de groep lokale zenders.

 

Waarom een lokale omroep zo graag landelijk bereik wil hebben met de nodige kosten?

Geen idee, ik kom er wel eens langs, maar blijf er nooit lang naar kijken, weinig van belang voor de rest van Nederland.


Het waarom, is de oud Amsterdammers in de Flevo polder en elders bereiken. En zijn ze op vakantie kunnen ze binnen de EU op de hoogte blijven van het lokale nieuws. Zo betaald ook Omrop Fryslan extra voor landelijke dekking. Ziggo is met de kanalen vanaf 700 de enige waar we alle regionale omroepen kunnen zien. Vanaf 30 zien we er ook maar 2 of 3.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Dank voor je info.

Hier inmiddels 9 lokale omroepen uit heel de West-Brabant regio.

 

Maar Omrop Fryslan ? dat is toch gelijk aan de andere regionale omroepen?

RPO - Omroepen (stichtingrpo.nl)

 

Bert_0-1650613050665.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert klopt, maar er is geen landelijke doorgifte plicht voor de regionale omroepen, daarom noemde ik de 30 reeks.

In principe hoeft een TV provider enkel de eigen regio en een aangrenzende door te geven. 

 

Nu weet ik niet wat er veranderd is maar het verbaasde mij zelfs dat we ze allemaal nog mogen zien. Link

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Ik vermoed dat dit zo blijft: Zenderwijzigingen | Bekijk het zenderoverzicht | Ziggo

 

Per november 2021

Regionale tv-zenders in HD-kwaliteit
Voor alle klanten met televisie

Ziggo breidt op 1 en 9 november het zenderaanbod in HD verder uit. De 14 regionale 
televisiezenders hieronder zijn vanaf 9 november allemaal in HD-kwaliteit beschikbaar, ook voor klanten zonder interactieve mediabox.

14 regionale zenders in HD
RTV Noord (701)

Omrop Fryslân (702)

RTV Drenthe (703)

RTV Oost (704)

Omroep Gelderland (705)

Omroep Flevoland (706)

NH Nieuws (707)

RTV Utrecht (708)

TV West (709)

RTV Rijnmond (710)

Omroep Zeeland (711)

Omroep Brabant (712)

L1 TV (713)

AT5 (714)

 

 

4 augustus 2011 [UPDATE 2] Ziggo stopt met landelijke doorgifte regionale omroep | Totaal TV

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic