Sinds kort kraakt het geluid bij kijken TV via Ziggo Go app met een oortelefoontje. Ook met andere oortjes. Zowel met als zonder oplader aangesloten. Youtube en andere muziek apps geen probleem. Webinars ook niet. Wat is hier aan de hand?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@EGT Waar ik op doelde voor de A41 is dat mocht de Ziggo Go app in het android systeem ergens gebruik van maken wat dit geluidsprobleem kan veroorzaken dat de kans klein is dat dit nog gerepareerd zal worden.
Je geeft zelf aan dat na een test het via de Ziggogo.tv website het probleem niet optreedt op de A41.
Wat ik in dit geval zou doen als je de ziggo go diensten op de A41 wilt (blijven) gebruiken is de webversie gebruiken die wel werkt ipv de app.
Hou de ziggo go app updates in de gaten. Als deze een update krijgt kan het zo maar zijn dat het via de app ook op de A41 weer werkt. Ik heb zelf ook een keer iets soort gelijks gehad. De app werkte een tijdje helemaal niet, website wel, na een update was dit weer gefixt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
apart probleem. Als er zonder oortje naar ziggo go wordt geluisterd is het dan ook?
Met ziggo Go bedoel je de app denk ik. Is het ook als je via de website ziggogo.tv doet?
Heb je dde mogelijkheid om een oortje met draad te proberen? Dan kan het bluetooth protocol als boosdoener uitgesloten worden als het daar niet bij is.
Hi @EGT, wat een typisch euvel! Ik zie dat @jansmarcel al een aantal belangrijke vragen gesteld heeft, zou je hier antwoord op kunnen geven?
Kan je overigens ook aangeven of je dit op één specifiek apparaat ervaart en zo ja welk apparaat en merk?
Ook zonder oortje kraakt het. En ik gebruik een oortje met draad. Het gaat om de app ZiggoGo. Die heb ik een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wat opvallend is, dat op een andere Smartphone - ook van Samsung, maar een nieuwere versie - dit probleem zich niet voordoet bij gebruik van de app ZiggoGo.
Ik heb nu via de website van Ziggo tv gekeken. Goeie tip. En dan kraakt het niet. Het zit dus in de app. Wat moet ik doen?
@EGTwelke telefoon werkt het wel mee en welke niet? Misschien dat er met die bewuste telefoon vergelijkbare issues zijn.
Nu je weet dat de website werkt zou je (tijdelijk) een snelkoppeling aan je startscherm toe kunnen voegen voor Ziggogo.tv zodat je toch met normaal geluid ziggo Go kunt gebruiken op dat apparaat en we ondertussen gaan kijken of we het op kunnen lossen.
Ik vroeg naar de 2 telefoons omdat ik graag wil weten wat de verschillen tussen de 2 zijn. Daar kunnen we dan misschien de oplossing vinden.
Galaxy A41 werkt niet
Galaxy A14 5G werkt wel
De A41 is inmiddels bijna 4 jaar oud. Ondersteuning van de A14 loopt nog tot 2028. Bij de laatste worden "Problemen" nog gefixt.
Het werkt wel op de website en niet de app. Heb je hetzelfde probleem alleen bij Ziggo Go of ook bij een andere app? Kraakt het geluid bij alles of alleen bij een bepaald onderdeel?
@Welmoed Heb jij een idee of en zo ja welk verschil er in de geluidsverwerking zit bij de Ziggo GO app of Website?
Ik heb nog zitten kijken of er mogelijkheid is om de geluidsinstellingen van de telefoon te kunnen resetten. Ik weet dat dit voor draadloze verbindingen kan, maar daar zit het niet in. Het treedt ook op met een oortje met draad.
Ik denk dat ik even door de opties heen ben.
Okay. Ik heb een Facebook app. Het geluid daar is perfect, via het oortje. Met draad. Begrijp ik het goed, dat de problemen bij de A41 dus niet meer worden onderhouden? Dus ik moet de Ziggo GO app niet meer gebruiken op de A41? Ik hoop, dat meer mensen dit probleem hebben. Dan voel ik mij niet een 'loser'.
@EGT Waar ik op doelde voor de A41 is dat mocht de Ziggo Go app in het android systeem ergens gebruik van maken wat dit geluidsprobleem kan veroorzaken dat de kans klein is dat dit nog gerepareerd zal worden.
Je geeft zelf aan dat na een test het via de Ziggogo.tv website het probleem niet optreedt op de A41.
Wat ik in dit geval zou doen als je de ziggo go diensten op de A41 wilt (blijven) gebruiken is de webversie gebruiken die wel werkt ipv de app.
Hou de ziggo go app updates in de gaten. Als deze een update krijgt kan het zo maar zijn dat het via de app ook op de A41 weer werkt. Ik heb zelf ook een keer iets soort gelijks gehad. De app werkte een tijdje helemaal niet, website wel, na een update was dit weer gefixt.
Hi @EGT,
Wat irritant dat je dit ervaart. We hebben in het verleden soortgelijke problemen gezien op de A41, maar het ging destijds wel meer om haperend beeld en geluid, ook toen ging het wél goed via de browser. Ik begrijp dat het nu echt krakend is, die melding heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Vooropgesteld denk ik inderdaad dat de tip van @jansmarcel de beste is: Gebruik voorlopig de web-versie als dat wel goed geluid geeft.
Je geeft in je tweede reactie aan dat je ook krakend geluid hebt als je geen oortjes hebt aangesloten, dus die kunnen we buiten beschouwing laten, toch? Ik heb met die reden ook de titel van je topic aangepast en het specifieke model toegevoegd, mogelijk wordt het gevonden door meer 'lotgenoten'.
Android heeft vaak een (ingebouwde) audio-instelling zoals "Dolby Atmos" - Heeft jouw model dit ook en heb je al eens gekeken of dit bijvoorbeeld verschil maakt?
Tja, meestal heb ik mijn oortjes in om te luisteren. Maar het hoort natuurlijk niet, dat zonder oortjes het geluid ook kraakt. Overigens kan ik nergens vinden of en waar een audio instelling zoals Dolby Atmos is te vinden op mijn telefoon.
@EGT de pagina is in het Engels maar hier zou je het moeten kunnen vinden als het beschikbaar is op de A41:
How to activate Dolby Atmos on your Galaxy smartphone | Samsung Ireland
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.