Goedendag,
Voor de MotoGP heb ik een abonnement genomen op Ziggosporttotaal. Helaas werkt het geluid structureel niet als het een lange replay opname betreft.
- live kijken gaat altijd goed.
- verschoven kijken gaat ook altijd goed.
- terugkijken van korte fragmenten tot bv 1,5 uur gaat altijd goed
- terugkijken van de vrije trainingen van 8 uur lengte gaat altijd fout. Het geluid loopt dan enkele seconden en stopt abrupt. Beeld loopt gewoon door. Even spoelen en het probleem herhaalt zich, even geluid en dan stil.
Dit probleem speelde vorig jaar ook al, maar ik had verwacht dat het onderhand opgelost was!
Ik kijk met de nieuwste sporttotaal app op zeer snelle wifi en glasvezel met een iPhone 11 en iPhone 13 pro. Patroon is altijd hetzelfde, ook op 5g. Het ligt echt aan de serverkant. Ook via AirPlay is het probleem identiek. Om te testen kan je de vrijetraining van de MotoGP trainingen van vrijdag (vandaag) gebruiken. Die van 8 uur en 5 minuten geeft dit probleem.
Graag een oplossing, want dit is juist hetgeen waarvoor ik dit abonnement heb afgesloten.
Hoor graag hoe verder. Als tussenoplossing is het opknippen van de replay in kortere fragmenten al een manier om weer te kunnen kijken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Olá @Newuser01,
Één van de zaken die racen zo vet maakt is het geluid natuurlijk, wellicht als de coureurs wat langzamer rijden, dan haalt het geluid hen nog in 😉
Even onder gekheid, het is zeker van belang dat we er wat aan gaan doen! Om de situatie beter inzichtelijk te krijgen, ben ik benieuwd naar het volgende!
Klopt het dat je de Ziggo Sport Totaal bekijkt via een andere provider dan Ziggo? Zo ja, om welke provider gaat het?
Mag ik het iOS van je Iphone 11 en 13 pro? Op android zien we de verstoring niet terug.
Merk je de problemen ook wanneer je het via de app en de website bekijkt?
Hoor het graag!
Dag @Dennis,
Vorig jaar keek ik met een iPhone 11 rechtstreeks via een ziggo sport totaal abonnement. Internet loopt via Caiway, maar probleem zit ook op 5G.
Ik kijk uitsluitend via de Sport Totaal app.
Huidige toestel is een 13 pro, iOS 18.3.1 met de laatste Ziggo sport app. TV loopt via canal digitaal, maar los van het inloggen heeft dat geen raakvlak met dit probleem.
Afgelopen weekend werkte de races wel goed (zie foto, groene cirkel) maar de trainingen, kwalificatie en sprint niet (zie foto, rode cirkel). Korte opnames werken altijd goed evenals live kijken. Alleen de replay geeft dit probleem.
Om te testen heb ik de fragmenten ook even in de browser op een laptop geopend. Dan loopt de audio wel gewoon door.
Ook is de framerate van de replay echt heel erg slecht. De panning shots geven de zoveel schokken dat je er misselijk van wordt. Wellicht beter om een nieuw topic voor te openen, maar dit komt zeer waarschijnlijk door de hoge compressie. Kijk maar eens en let dan vooral op de achtergronden bij het pannen. Dat is niet acceptabel en speelt gelukkig niet bij live beeld. Dit is zichtbaar op zowel laptop als in de ziggo app.
Bedankt voor je duidelijke uitleg @Newuser01! Ik heb het aan deze kant kunnen testen en reproduceren.
Conclusie is dat het euvel alleen voorkomt op Iphone's, android werkt prima. De website versie is ook in orde. Het speelt daarmee alleen op de app. Via wifi of 4G/5G, provider lijkt geen invloed te hebben. We hebben het doorgezet naar de partij die zich hiermee bezig houdt.
Gaande de frame rate, is dat alleen bij Replay en de app of ook op de website het geval? Heb je nogmaals specieke voorbeelden hiervan?
@Dennis , fijn dat het bij jullie ook geconstateerd is! Ben heel benieuwd naar de uitkomst en hopelijk snelle fix. Uiteraard ben ik bereid het weer te testen als het opgelost zou moeten zijn.
De framerate speelt op de website, de Apple TV via AirPlay en in de app. Ik heb een slomotion van het beeld op de TV waarop je het probleem perfect kan zien, maar die video is te groot om hier te kunnen uploaden. Wellicht heb je een link waar ik de video voor je neer kan zetten?
@Newuser01 dankjewel, het scenario is geheel uit te leggen en doorgezet naar de technische ondersteuning van Ziggo Sport en hoeft geen voorbeeld bijgevoegd te worden.
Het probleem is eerder door mijn collega Jos door gegeven aan Ziggo Sport @Newuser01. Ze zijn er dus van op de hoogte. De eerstvolgende race is een mooie test om te kijken of het nu wel goed gaat. 😄
Mocht er nog steeds een probleem zijn, dan horen we dit graag. Dan zetten we het door.
Door het ontwijkende antwoord hierboven was ik er bang voor, maar geen van beide problemen zijn dus opgelost.
De opname in de cirkel op de foto was bedoeld voor een ontspannen sportavond, maar heeft dus na een paar seconden weer geen geluid en het beeld schokt enorm door de lage en wisselende framerate.
Graag hoor ik hoe verder.
Kunnen jullie een update geven van de voortgang?
Hi @Newuser01 , allereerst excuses voor de late reactie. Dit probleem ligt inmiddels bij de verantwoordelijke partij, maar speelt helaas nog inderdaad. Zodra er een update is, laten we het weten!
Is er al nieuws te melden? Komend weekend weer een MotoGP race, die we graag zonder storing zouden willen kijken 🙂
Hi @Newuser01 - Pijnlijk genoeg helaas niet. Er zou een fix onderweg zijn, maar we hebben helaas nog geen uitsluitsel gekregen of dat voor de volgende race is opgelost.
Is er al nieuws??
Hey @Newuser01 - ik heb meerdere personen aan hun jasje getrokken maar heb tot zover geen update. Ik ga er nu achteraan en hoop snel met een update te kunnen komen.
De video van de sprint en kwalificatie is dit keer in elk geval goed zo lijkt het. Framerate en audio zijn in die video goed, hopelijk als gevolg van de fix.
Wel is AirPlay nu weer defect. Zie ook andere topics hierover. Daardoor is de app niet meer bruikbaar om het beeld op de TV te krijgen, en er is een geen AppleTV app. Daarom dus verplicht kijken op de laptop of telefoon. Zucht.
Ik zou graag een compensatie voorstel krijgen, want ik voel me eerder bèta tester dan tevreden klant!
Hi @Newuser01 - We hebben inmiddels begrepen dat er vorige week inderdaad enkele aanpassingen zijn geweest. Uit je bericht maak ik op dat het afgelopen weekend goed is gegaan en het opgelost is. Goed om te horen! Pijnlijk dat we van het ene issue in het andere vallen: Er lijken inderdaad problemen te zijn met Airplay. Aanvankelijk leek dat alleen om opnames vanuit Ziggo GO te gaan, maar we hebben nu ook meldingen ontvangen omtrent Ziggo Sport. We hebben het in onderzoek. Hoewel ik je gevoel goed snap, is er helaas geen compensatie mogelijk.
Er komt weer een probleem bij. De inlog verloopt in mijn geval via Canal digitaal. Helaas blijft deze niet ingelogd en moet ik dagelijks opnieuw inloggen om ziggo sport te kunnen gebruiken.
Voor wat betreft de compensatie zijn we het niet eens. Ik betaal voor een werkende dienst die ik niet krijg. Dat is een ingebrekestelling waar je niet zomaar overheen kan stappen.
Hmm, die situatie lijkt nieuw te zijn. Zelf herken ik dat probleem óók niet met een Ziggo Sport Totaal abonnement via Ziggo. Is er iemand in jouw omgeving met dit abonnement in combinatie met Canal Digital? Speelt het automatisch uitloggen issue bij jou ook in je browser of App op andere devices?
Volgens mij speelt dit alleen in de app. Voorheen had ik een los ziggo sport abonnement en daarmee speelde het probleem inderdaad niet. Sinds ik het via canal digitaal heb lopen zie ik steeds dit scherm als app een tijdje (dag) niet gebruikt is. Ik ken geen andere mensen om dit mee te testen helaas.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.