Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Newuser01
Level 3

Geluid bij MotoGP stopt abrupt bij lange opnames?

Goedendag,

Voor de MotoGP heb ik een abonnement genomen op Ziggosporttotaal. Helaas werkt het geluid structureel niet als het een lange replay opname betreft.

 

- live kijken gaat altijd goed.  
- verschoven kijken gaat ook altijd goed.

- terugkijken van korte fragmenten tot bv 1,5 uur gaat altijd goed

- terugkijken van de vrije trainingen van 8 uur lengte gaat altijd fout. Het geluid loopt dan enkele seconden en stopt abrupt. Beeld loopt gewoon door. Even spoelen en het probleem herhaalt zich, even geluid en dan stil. 

Dit probleem speelde vorig jaar ook al, maar ik had verwacht dat het onderhand opgelost was!

 

Ik kijk met de nieuwste sporttotaal app op zeer snelle wifi en glasvezel met een iPhone 11 en iPhone 13 pro. Patroon is altijd hetzelfde, ook op 5g. Het ligt echt aan de serverkant. Ook via AirPlay is het probleem identiek. Om te testen kan je de vrijetraining van de MotoGP trainingen van vrijdag (vandaag) gebruiken. Die van 8 uur en 5 minuten geeft dit probleem. 

Graag een oplossing, want dit is juist hetgeen waarvoor ik dit abonnement heb afgesloten. 

Hoor graag hoe verder. Als tussenoplossing is het opknippen van de replay in kortere fragmenten al een manier om weer te kunnen kijken. 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
26 Reacties 26
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Olá @Newuser01,

 

Één van de zaken die racen zo vet maakt is het geluid natuurlijk, wellicht als de coureurs wat langzamer rijden, dan haalt het geluid hen nog in 😉

 

Even onder gekheid, het is zeker van belang dat we er wat aan gaan doen! Om de situatie beter inzichtelijk te krijgen, ben ik benieuwd naar het volgende!

 

Klopt het dat je de Ziggo Sport Totaal bekijkt via een andere provider dan Ziggo? Zo ja, om welke provider gaat het?

Mag ik het iOS van je Iphone 11 en 13 pro? Op android zien we de verstoring niet terug. 

Merk je de problemen ook wanneer je het via de app en de website bekijkt? 

 

Hoor het graag! 

0 Kudos
Newuser01
Level 3
Topicstarter

Dag @Dennis,

 

Vorig jaar keek ik met een iPhone 11 rechtstreeks via een ziggo sport totaal abonnement. Internet loopt via Caiway, maar probleem zit ook op 5G. 

Ik kijk uitsluitend via de Sport Totaal app.

 

Huidige toestel is een 13 pro, iOS 18.3.1 met de laatste Ziggo sport app. TV loopt via canal digitaal, maar los van het inloggen heeft dat geen raakvlak met dit probleem. 

Afgelopen weekend werkte de races wel goed (zie foto, groene cirkel) maar de trainingen, kwalificatie en sprint niet (zie foto, rode cirkel). Korte opnames werken altijd goed evenals live kijken. Alleen de replay geeft dit probleem.

IMG_7997.jpeg

IMG_7998.jpeg

Om te testen heb ik de fragmenten ook even in de browser op een laptop geopend. Dan loopt de audio wel gewoon door. 

 

Ook is de framerate van de replay echt heel erg slecht. De panning shots geven de zoveel schokken dat je er misselijk van wordt. Wellicht beter om een nieuw topic voor te openen, maar dit komt zeer waarschijnlijk door de hoge compressie. Kijk maar eens en let dan vooral op de achtergronden bij het pannen. Dat is niet acceptabel en speelt gelukkig niet bij live beeld. Dit is zichtbaar op zowel laptop als in de ziggo app. 

 

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Bedankt voor je duidelijke uitleg @Newuser01! Ik heb het aan deze kant kunnen testen en reproduceren. 

 

Conclusie is dat het euvel alleen voorkomt op Iphone's, android werkt prima. De website versie is ook in orde. Het speelt daarmee alleen op de app. Via wifi of 4G/5G, provider lijkt geen invloed te hebben. We hebben het doorgezet naar de partij die zich hiermee bezig houdt.

 

Gaande de frame rate, is dat alleen bij Replay en de app of ook op de website het geval? Heb je nogmaals specieke voorbeelden hiervan?

Newuser01
Level 3
Topicstarter

@Dennis , fijn dat het bij jullie ook geconstateerd is! Ben heel benieuwd naar de uitkomst en hopelijk snelle fix. Uiteraard ben ik bereid het weer te testen als het opgelost zou moeten zijn. 

De framerate speelt op de website, de Apple TV via AirPlay en in de app. Ik heb een slomotion van het beeld op de TV waarop je het probleem perfect kan zien, maar die video is te groot om hier te kunnen uploaden. Wellicht heb je een link waar ik de video voor je neer kan zetten? 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Newuser01 dankjewel, het scenario is geheel uit te leggen en doorgezet naar de technische ondersteuning van Ziggo Sport en hoeft geen voorbeeld bijgevoegd te worden.

Newuser01
Level 3
Topicstarter

Beste @Jos en @Dennis, nu het nieuwe raceweekend weer voor de deur staat ben ik benieuwd of het technisch team de oorzaak van het uitvallen van het geluid en de slechte framerate heeft gevonden? Ben benieuwd naar jullie update.

 

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Het probleem is eerder door mijn collega Jos door gegeven aan Ziggo Sport @Newuser01. Ze zijn er dus van op de hoogte. De eerstvolgende race is een mooie test om te kijken of het nu wel goed gaat. 😄

Mocht er nog steeds een probleem zijn, dan horen we dit graag. Dan zetten we het door.

0 Kudos
Newuser01
Level 3
Topicstarter

@Marco @Jos @Dennis 

 

Door het ontwijkende antwoord hierboven was ik er bang voor, maar geen van beide problemen zijn dus opgelost. 

De opname in de cirkel op de foto was bedoeld voor een ontspannen sportavond, maar heeft dus na een paar seconden weer geen geluid en het beeld schokt enorm door de lage en wisselende framerate.

 

Graag hoor ik hoe verder. 

IMG_8035.jpeg

0 Kudos
Newuser01
Level 3
Topicstarter

Kunnen jullie een update geven van de voortgang?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Newuser01 , allereerst excuses voor de late reactie. Dit probleem ligt inmiddels bij de verantwoordelijke partij, maar speelt helaas nog inderdaad. Zodra er een update is, laten we het weten!

0 Kudos
Newuser01
Level 3
Topicstarter

Is er al nieuws te melden? Komend weekend weer een MotoGP race, die we graag zonder storing zouden willen kijken 🙂

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Newuser01 - Pijnlijk genoeg helaas niet. Er zou een fix onderweg zijn, maar we hebben helaas nog geen uitsluitsel gekregen of dat voor de volgende race is opgelost.

0 Kudos
Newuser01
Level 3
Topicstarter

Is er al nieuws??

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Newuser01 - ik heb meerdere personen aan hun jasje getrokken maar heb tot zover geen update. Ik ga er nu achteraan en hoop snel met een update te kunnen komen.

0 Kudos
Newuser01
Level 3
Topicstarter

De video van de sprint en kwalificatie is dit keer in elk geval goed zo lijkt het. Framerate en audio zijn in die video goed, hopelijk als gevolg van de fix.

 

Wel is AirPlay nu weer defect. Zie ook andere topics hierover. Daardoor is de app niet meer bruikbaar om het beeld op de TV te krijgen, en er is een geen AppleTV app. Daarom dus verplicht kijken op de laptop of telefoon. Zucht. 

 

Ik zou graag een compensatie voorstel krijgen, want ik voel me eerder bèta tester dan tevreden klant!

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Newuser01 - We hebben inmiddels begrepen dat er vorige week inderdaad enkele aanpassingen zijn geweest. Uit je bericht maak ik op dat het afgelopen weekend goed is gegaan en het opgelost is. Goed om te horen! Pijnlijk dat we van het ene issue in het andere vallen: Er lijken inderdaad problemen te zijn met Airplay. Aanvankelijk leek dat alleen om opnames vanuit Ziggo GO te gaan, maar we hebben nu ook meldingen ontvangen omtrent Ziggo Sport. We hebben het in onderzoek. Hoewel ik je gevoel goed snap, is er helaas geen compensatie mogelijk.

0 Kudos
Newuser01
Level 3
Topicstarter

Er komt weer een probleem bij. De inlog verloopt in mijn geval via Canal digitaal. Helaas blijft deze niet ingelogd en moet ik dagelijks opnieuw inloggen om ziggo sport te kunnen gebruiken. 

Voor wat betreft de compensatie zijn we het niet eens. Ik betaal voor een werkende dienst die ik niet krijg. Dat is een ingebrekestelling waar je niet zomaar overheen kan stappen.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hmm, die situatie lijkt nieuw te zijn. Zelf herken ik dat probleem óók niet met een Ziggo Sport Totaal abonnement via Ziggo. Is er iemand in jouw omgeving met dit abonnement in combinatie met Canal Digital? Speelt het automatisch uitloggen issue bij jou ook in je browser of App op andere devices?

0 Kudos
Newuser01
Level 3
Topicstarter

Volgens mij speelt dit alleen in de app. Voorheen had ik een los ziggo sport abonnement en daarmee speelde het probleem inderdaad niet. Sinds ik het via canal digitaal heb lopen zie ik steeds dit scherm als app een tijdje (dag) niet gebruikt is. Ik ken geen andere mensen om dit mee te testen helaas.

IMG_8147.png

0 Kudos