TiesD

Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen serieopname Spike en Discovery mogelijk

Ik merk sinds kort dat ik geen serieopnames meer kan instellen op Spike en Discovery middels ZiggoGo.
Zijn er forum gebruikers die dezelfde problemen ervaren en/of hiervoor misschien een oplossing hiervoor hebben.

8 Reacties 8
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17308Posts
  • 769Oplossingen
  • 4434Likes

Om welke serie's gaat het die je niet kan opnemen, misschien heeft Ziggo de rechten niet dat je ze alleen Live kan kijken op de Media Box en via die weg wel kan opnemen maar niet via de App.

Laat maar even weten om welke serie's het gaan, dan kan dit gereproduceerd worden.

TiesD
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,
De problemen doen zich niet voor bij de Next, dus alleen bij de ZiggoGo Browser en de ZiggoGo App.
Het rare is dat als je alleen kiest voor "Neem deze aflevering op" deze wel geaccepteerd wordt maar dat als je direct kiest voor "Plan serie opname" je de volgende foutmelding gaat krijgen.

2022-01-23_15-29-34.jpg

Als je "Neem deze aflevering op" geaccepteerd hebt en je kiest daarna voor "Plan serie opname" deze nu wel geaccepteerd gaat worden. Het gaat om de verschillende seizoenen van Full Custom Garage op Spike en Chasing Classic Cars op Discovery.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2118Posts
  • 315Oplossingen
  • 486Likes

Dag @TiesD! Bijzonder dat het inplannen van serieopnames voor die betreffende programma's niet meer lukt sinds kort vanuit Ziggo GO. Ik heb het zelf getest zojuist maar ervaar hier geen problemen mee. Het inplannen van een serieopname voor beide van je genoemde programma's met de Ziggo GO app lukt prima. 

@Dave! heb jij dit ook nog kunnen testen? Loop jij tegen dezelfde problemen aan of gaat het bij jou ook zonder enige hinder? Als er anderen zijn die dit lezen en in de mogelijkheid zijn dit te testen zou dat erg fijn zijn 🙂

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1743Posts
  • 169Oplossingen
  • 447Likes

@Erik S ,

Sinds kort ook hier hetzelfde probleem met opnemen. Zowel Mediabox Xl  als ZiggoGo de optie serie opnemen werkt niet meer op Fox bij Chicago PD, Net 5 The Lost Symbol. Eerst 1 aflevering opnemen en vervolgens de andere als serie opnemen dan lukt het wel. Kijk ik vervolgens bij geplande opnames, staan ze er niet bij maar ze worden wel opgenomen. Dus kwestie van opletten of alles goed gaat.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2118Posts
  • 315Oplossingen
  • 486Likes

Dankjewel voor je reactie hier @Sparco1955! Zie jij precies dezelfde (fout)melding verschijnen als Ties zodra je een serieopname plant voor de programma's die je noemt? Jij ervaart dit probleem naast Ziggo GO dus ook op de Mediabox XL bij het instellen van een serieopname?

Ik heb het opnieuw even met mijn eigen account getest bij het programma Chicago PD van Fox welke jij noemt, en daarbij gaat het inplannen van een serieopname zonder problemen. Chicago PD kwam hierna direct in Ziggo GO naar voren onder 'Bewaard' en dan 'Gepland'. The Lost Symbol van Net 5 heb ik zo snel niet kunnen vinden en heb ik dus niet kunnen testen. 

Een workaround is beschikbaar als ik jullie reacties goed begrijp door eerst een individuele opname te plannen en daarna de serieopname. Dit werkt altijd?

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1743Posts
  • 169Oplossingen
  • 447Likes

@Erik S ,

Als ik een serie wil opnemen komt de foutmelding, er is iets fout gegaan probeer het later opnieuw. Lost symbol op Net5 zaterdag die melding en zondag ook. Gisteren eerst aflevering 3 gekozen en toe bij 4 de hele serie. Beide afleveringen zijn opgenomen maar stonden niet bij gepland. Net via ZiggoGo voor aanstaande maandag op Net5 de serie gekozen en meteen werkte het, staan zelfs bij de geplande opnames ook op de mediabox XL. Nu maar afwachten en opletten😀

TiesD
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Erik,
"Een workaround is beschikbaar als ik jullie reacties goed begrijp door eerst een individuele opname te plannen en daarna de serieopname." het klopt dat er een workaround is maar deze workaround is niet wenselijk. Zeker niet omdat het in het verleden altijd naar behoren gewerkt heeft (muv de bekende EPG problemen en het niet meer kunnen instellen van de streaming kwaliteit in het buitenland).

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1210Posts
  • 69Oplossingen
  • 226Likes

Bedankt voor je toelichting, @TiesD. Ik snap je punt. Zo is het ook ingestoken: het is natuurlijk niet dé methode, het is meer een soort noodoplossing.

Zoals ik dit topic lees, gaat het alleen om beide genoemde zenders. Misschien heb je hier ook iets aan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Ziggo GO krijgt een update!

Eind mei krijgt Ziggo GO een update waarmee de look & feel vergelijkbaar is met die van de mediabox. Zo zal onder andere de menubalk horizontaal worden geplaatst net zoals dit op de mediabox het geval...

Geplaatst in Ziggo Updates