Bever1960

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen download werking in ziggo go app

Hallo 

Ik probeer al dagen films te downloaden via de  ziggo go app.  Steeds komt de app met de opmerking," helaas het downloaden doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken, probeer het later opnieuw".

Ik heb Android 11 en een nieuwe ,lege tablet.

Al mijn verbinden zijn goed volgens de helpdesk. Meerdere keren heb ik de app verwijderd en opnieuw  geïnstalleerd, uur gewacht en toen weer geprobeerd. Ik heb zelfs de fabrieksinstellingen handeling uitgevoerd. 

Tijdens het bellen met de helpdesk tikte ik een film aan (die ik eigenlijk niet wil hebben) en werd deze gedownload tot mijn grote verbazing. Waarom lukt het dan niet bij heel veel andere films niet? Graag uw hulp om dit op te lossen.

19 Reacties 19
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je download in de Ziggo Go App heb je bij instellingen ook de Downloads aanstaan door even naar je icoontje te gaan dan instellingen en vervolgens

naar App voorkeuren.

IMG_5090.PNG

 

Bij Downloads moet er wel genoeg ruimte op de schijf van je telefoon aanwezig zijn, want je kan deze niet verplaatsen of opslaan. Ze blijven in de map van Ziggo staan. 

 

Ik hoop dat dit helpt en anders horen we graag verder.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Bever1960 lastig dat de downloads van een aantal films niet lukt. Hoe is het na de goede tip van @Dave! ?

Kun je aangeven welke dit om gaat? We zullen hier dan onderzoeken of het een specifiek probleem is van die film/serie. 
Geef daarbij ook aan om welk merk + type tablet dit gaat. 

Bever1960
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo. Ik heb een Samsung S7 fe tablet. De instellingen die dave mij liet zien kloppen niet helemaal omdat het over een tablet gaat en niet over een telefoon,zoals dave dacht. Alle instellingen komen overeen behalve de bovenste daar heb ik iets over pincode automatisch aanvullen .....

Ik heb diverse films geprobeerd te downloaden zoals the vituoso , the aage off afdaline e.a . Op mijn telefoon lukt het downloaden wel.

Eer gisteren is het met een film ,  paddington, ineens gelukt. 

Ik heb nu net een nieuwe film ,Her, ( niet eerder aan geklikt met telefoon of tablet.) Aan geklikt en die is hij nu aan het downloaden. Misschien dat ik in het begin teveel heb aangeklikt op foon en tablet en dat het systeem min of meer gecrached is geraakt.  Ik ben nu op een andere locatie en zal het 30 maart opnieuw proberen of het thuis weer lukt . alvast bedankt gr Jan.

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Dank voor de aanvullingen en update. Ik hoop dat het blijft lukken en zie je update na 30 maart tegemoet. 

Bever1960
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo. Eenmaal weer thuis gekomen blijf ik hetzelfde probleem houden. Ik heb de ziggo app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En een nacht gewacht. Er wordt geen verbinding gemaakt met de server, is de melding die in beeld verschijnt. Ook verschijnt er even kort een popup dat er een download is opgestart, die popup is met 4 sec weer weg. En gebeurd er niets meer ik heb diverse films geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je de Ziggo Go App verwijderd hoe doe je dit, icoontje dan verwijderen, of gebruik je deze stappen

 

Apps verwijderen via de Google Play Store:
  1. Open de Google Play store.
  2. Tik op de menu (drie streepjes in de linkerbovenhoek).
  3. Tik op 'Mijn apps en games'.
  4. Tik op het tabje 'Geïnstalleerd'.
  5. Tik op de app die je wilt verwijderen.
  6. Tik op 'Verwijderen'.
Download anders even CCleaner uit de Playstore en laat deze even alle rommel opschonen, en weggooien, daarna je Tab S7 even herstarten.
 
Ga dan weer naar Google Playstore en download de Ziggo Go App
Als er wordt gevraagd voor Toestemming voor Mappen en Bluetooth deze accepteren dan opnieuw inloggen, als het goed is zal hij dan wel werken.   
Bever1960
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Dave. Ik heb steeds de app verwijderd door het icoontje te verwijderen. Nu heb ik de app verwijderd via mijn app beheer omdat ik geen drie puntjes zie in de linkerbovenhoek hoek in de Google play store. Vervolgens heb ik de actie met ccleaner uitgevoerd en de tablet opnieuw opgestart en daarna de ziggo app opnieuw geïnstalleerd. Ik heb deze actie 2 x uitgevoerd maar zonder resultaat dat ik films kan downloaden. Er is slechts 1 film ( beertje paddington OV) die wel kan downloaden ( en dat was al eerder het geval). Ik zie ook geen melding opkomen om toestemming te geven tot bleutooth of mappen. 

Ik heb ook al eens eerder, alles verwijderd en fabrieksinstellingen uitgevoerd. Wel vreemd dat ik 1 bepaalde film wel kan downloaden en geen 1 andere. Opnieuw krijg ik de melding dat er geen verbinding met de server kan worden gemaakt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik ga dit weer naar een Medewerker doorzetten die pakt het topic voor u op en kan dan het probleem aankaarten bij de juiste afdeling.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Bever1960 bedankt voor de update en sorry voor het gedoe. Frappant inderdaad. Tijd om één en ander eens verder uit te vogelen. 

Voor mijn ultieme beeldvorming: de optie ''download'' staat er dan wel bij? Want dit is niet voor elke film en serie beschikbaar, dat staat los van het wel of niet kunnen downloaden. 

Heb je al eens (voor de test) geprobeerd dit via je mobiele netwerk te doen? Lukt het dan wel?

Bever1960
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Jacob. Als ik een film wil downloaden dan klik ik alleen op die films die de download mogelijkheid hebben middels het download button.

Op mijn telefoon lukt het downloaden wel, ( meestal), net getest. Via mijn WiFi verbinding, Of bedoel je iets anders met mobiel netwerk.? Ook als ik mobiele verbinding voor download inschakel lukt het downloaden niet op de tablet.

Heb net nog even in de app instellingen gekeken en de ziggo app toestemming gegeven voor de locatie opslag. Toen een nieuw beschikbare film kunnen downloaden. ( deze opslag instelling is op mijn telefoon niet toegestaan en toch werkt het op mijn telefoon beter).  Maar dit is op de tablet ook de enige film die ik kan downloaden op dit moment. Het lijkt wel alsof er ergens iets wordt onthouden waardoor ik dezelfde films die ik eerder aangeklikt heb niet meer kan benaderen. Er verschijnt ook een korte melding dat ziggo aan het dow loaden is, deze melding , een ziggo icoontje linksboven in het scherm, verdwijnt dan ook weer zonder dat er wat gebeurd. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Met mobiel netwerk bedoelen de mobiele data verbinding, via de simkaart 🙂 Wat voor telefoon heb je, @Bever1960?  Ik zie namelijk dat er een issue speelt met downloads op Android apparatuur, dat zou het probleem verklaren op je tablet. Dit issue hebben we in onderzoek.

Bever1960
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Samsung A51 met dual sim. Met 2 verschillende providers. Beide simkaarten geeft aan, 'status mobiel netwerk' verbroken.( dit ter informatie)??.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Je kan de Ziggo Go alleen met 1 provider gebruiken niet met 2 verschillende omdat de App dan niet ziet welke hij moet gebruiken. Denk dat daar de oorzaak ligt. Op Wifi mag dit niet uitmaken, als het Ziggo is dan moet de App gewoon werken. Heb je ook voldoende ruimte op de telefoon voor download, hij schrijft naar de hoofdschijf en je kan dit niet verplaatsen.

Bever1960
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik download altijd alleen via WiFi dus dat zou goed moeten gaan. Ik wil downloaden op mijn tablet. Dat is wel eens gelukt zoals je in deze story terug kunt lezen. Maar dat lijkt alleen soms te lukken als er een nieuwe film beschikbaar is.  Klik ik een film aan welke ik al eens eerder heb aangeklikt dan lukt het niet. Nu net weer 2 nieuwe films geprobeerd zonder resultaat( op de tablet). Er is nog 30Gb intern geheugen vrij. Heb net dezelfde films met de telefoon proberen te downloaden. 1 lukt er wel de andere niet. Opmerking komt inbeeld dat de app geen verbinding met de server kan maken, same old song.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Bever1960 Dan is het helaas onderdeel van de bekende issue. Wij hebben het probleem in onderzoek. Ik hoop dat we je spoedig goed nieuws kunnen geven! 
 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Bever1960 ,

 

Dit topic heeft enige tijd stil gestaan, maar de updates van Ziggo GO zeker niet. Onlangs heeft er een grote update plaatsgevonden. Hoe gaat het op dit moment met je downloads in Ziggo GO?

Bever1960
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas nieuwe update van de app is niet de oplossing. Zowel mijn telefoon als mijn tablet geven nog steeds dezelfde foutmelding. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder, dank voor je snelle terugkoppeling. Ik ga er achteraan!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Bever1960

Even een kleine update. Er is voor dit probleem inmiddels een nieuw ticket gelogd. Ik raad je aan om dit topic even in de gaten te houden. Updates over dit issue zullen daar worden gedeeld. Op deze wijze houden we het mooi overzichtelijk. 

Uitgelicht topic