Gmuis

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen beeld via Apple TV met ziggo go app

Sinds terugkomst vakantie en na waarschijnlijk een update heb ik geen beeld meer bij het afspelen van programma’s of opgenomen materiaal. 
krijg wel de gids te zien en ook de opnames in beeld.

  Wat al gedaan om probleem op te lossen;

- app opnieuw geïnstalleerd 

- instellingen Apple TV en televisie bekeken

- contact met ziggo gehad

- in de community gekeken

 

helaas geen oplossing kunnen vinden. Ziggo kan mij niet verder helpen en hoopt op een oplossing binnen de community. Wie heeft dit probleem nog meer en/ of heeft een oplossing?

 

aansluiting is via UTP en het is een Sony bravia tv

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Gmuis 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

 

Voorop gesteld dat een Apple TV geen problemen hoort te hebben, ga ik er vanuit dat andere apps zoals Netflix en/of HBO wel gewoon op je Sony TV werken?

Begrijp ik het goed dat de  Ziggo Go TV app start wèl gewoon op, maar geeft alleen de programmagids en de lijst van bewaarde opnames? Dan is er in elk geval niks mis met de verbinding tussen je Sony TV en Apple TV.

Wat je kunt proberen is via het menu van Apple TV de Apple TV opnieuw op te starten (op de afstandsbediening de knop met het beeldscherm ingedrukt houden), daarmee sluiten ook alle apps af die op de achtergrond nog actief zijn.

Een andere mogelijkheid is om op de Ziggo Go TV app uit te loggen en weer opnieuw in te loggen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Gmuis 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

 

Voorop gesteld dat een Apple TV geen problemen hoort te hebben, ga ik er vanuit dat andere apps zoals Netflix en/of HBO wel gewoon op je Sony TV werken?

Begrijp ik het goed dat de  Ziggo Go TV app start wèl gewoon op, maar geeft alleen de programmagids en de lijst van bewaarde opnames? Dan is er in elk geval niks mis met de verbinding tussen je Sony TV en Apple TV.

Wat je kunt proberen is via het menu van Apple TV de Apple TV opnieuw op te starten (op de afstandsbediening de knop met het beeldscherm ingedrukt houden), daarmee sluiten ook alle apps af die op de achtergrond nog actief zijn.

Een andere mogelijkheid is om op de Ziggo Go TV app uit te loggen en weer opnieuw in te loggen.

Gmuis
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Wim,

 

ik heb de Apple TV opnieuw opgestart en het werkte meteen. Ik denk dat hij het en conflict met andere apps heeft gehad.

 

bedankt voor je advies!!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Gmuis mooi dat het is opgelost. 👍🏻

Zelfs een Apple TV moet je af-en-toe even opnieuw opstarten; daar wordt-ie nooit slechter van. Op die manier worden alle parameters meer mooi strak neergezet en werkt dat doosje weer zoals het hoort.

HarryHenk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dit exacte probleem (wel audio maar beeld blijft zwart tijdens afspelen), maar de Apple TV opnieuw opstarten en uitloggen en weer inloggen hebben het niet verholpen. Het is de nieuwste Apple TV 4K + een 4K Epson Beamer. Kan 4K het probleem zijn? Die app moet toch gewoon beeld doorgeven?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hallo @HarryHenk, welkom terug op de Community! Balen dat je handelingen niet hebben geleid tot beeld. Heb je de Apple TV ook kunnen testen op een ander scherm/monitor?

Omdat ik zelf niet bekend met Apple TV, doe ik een beroep doen op Apple TV gebruiker @Wim C., heb jij wellicht nog een idee waarin het kan zitten? 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @HarryHenk 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

U heeft niet exact hetzelfde probleem: @Gmuis heeft een AppleTV aangesloten op een TV en u heeft uw AppleTV aangesloten op uw beamer.

Andere apps zoals bijvoorbeeld Netflix werken wel gewoon?

HarryHenk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem is toch echt hetzelfde, maar de opstelling is inderdaad iets anders 😉. Ja de rest werkte gewoon, maar inmiddels heeft het probleem in de Ziggo go app zich vanzelf opgelost. Geen idee waar het door veroorzaakt werd.

Uitgelicht topic