1
Vraag
2
Reacties
p88l

Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Geen abonnement voor movies & series on-demand op Android TV, Windows App en Browser

Vandaag kwam ik er achter dat movies & series bij mij niet werkt via de Ziggo Go Android TV App, de Ziggo Go Windows App en de Ziggo GO browser App (Chrome), maar on-demand werkt wel op de Mediabox Next, en via de Ziggo Go iOS App en de Ziggo Go Android App (op een smartphone).

 

Op de apparaten waar het niet werkt, krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb, maar ik heb het Max pakket en alle zenders werken en on-demand werkt wel op de andere apparaten.

 

Van wifi netwerk wisselen (2.4Ghz / 5Ghz / direct via Connect Box / via TP-Link Wifi booster), de app verwijderen en opnieuw installeren, uitloggen en weer inloggen helpt allemaal niet. Ik heb geen idee hoe lang dit al zo is, maar het heeft zeker gewerkt op alle apparaten in het verleden.

 

De helpdesk wist het zo ook niet. Iemand (van Ziggo?) een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond mogelijk zien wat er aan de hand is.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Een gek probleem @p88l en is iets van synchronisatie problemen tussen jouw account en de rechten aan onze kant. 
Heb je dit probleem nog steeds? Afgelopen vrijdag waren er namelijk andere problemen met Ziggo GO, die zijn weer opgelost. 

Speelt het nog? Ik heb voor de zekerheid jouw gegevens alvast doorgestuurd naar mijn collega's om te laten onderzoeken. 

p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

 

Bedankt dat jullie hier naar kijken @Jos 

ik heb het net op Android TV geprobeerd en hij geeft nog steeds de melding dat ik geen abonnement heb. Op een Android smartphone werkt het nog wel. De andere devices heb ik niet opnieuw geprobeerd.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat is wel vreemd. Je zou zeggen: Of het werkt wel, of het werkt niet.

Wil je eens opnieuw inloggen op de Android TV?
En kun je de andere devices ook nog eens testen?

p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Dankjewel voor het meedenken @Jiri .

Een betere omschrijving is inmddels: Bij elke nieuwe login werkt movies & series niet meer.

Movies & series werkt nog op devices waar ik al was ingelogd en op de mediabox waar geen login nodig is, maar bij een nieuwe login werkt het niet (meer), ongeacht het gebruikte device en/of app.
Replay werkt overigens wel altijd en ik heb ook alle extra kanalen die bij een TV Max abo horen, inclusief de extra abo's zoals Film1 en Ziggo Sport.

Voor de volledigheid:

Wat niet werkt:


Windows 10 App
(uit de Microsoft Store)
ook niet na uitloggen en opnieuw inloggen - dit 'veroorzaakt' eerder het probleem.

 

Browser op Windows 10
(Chrome, Edge  & Firefox geprobeerd)
ook niet na uitloggen en opnieuw inloggen / cookies verwijderen, maar is met de kennis van nu wel logisch

Android TV App
(op Sony Android TV 9 aka Pie)
ook niet na uitloggen en opnieuw inloggen
De app herinstalleren had ik vrijdag geprobeerd,
maar verwacht daar zonder dat er iets aan jullie kan gedaan is, geen ander resultaat van 😉


Wat niet meer werkt:

Maar nu komt het 'interessante'
De Android App (op een smartphone) werkte net nog wel,
maar ik dacht ik waag het eens om uit te loggen en opnieuw in te loggen. 
Alles voor de wetenschap ...
En nu krijg ik ook op Android de melding dat ik een abonnement nodig heb 😭

 

Wat wel nog steeds werkt:
iOS App (op iOS 15.3.1) - ik ga daar niet uitloggen en weer inloggen, want ik vrees dat ik het resultaat weet...

Ziggo Next Mediabox - die krijgt zijn data toch op een wat andere manier (zonder login)

p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@Jos Voor mijn begrip / verwachting. Wordt er nu bij Ziggo actief gezocht naar een oplossing van dit probleem, of kan ik het issue beter ook ergens anders melden? En zo jaar waar / bij wie? De helpdesk (1200), hoewel vriendelijk als altijd, leek de vorige keer niet verder komen dan het gebruikelijke log uit en weer in / deinstalleer en installeer app opnieuw.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als ik zo lees, is men al druk voor je bezig een oplossing te zoeken. Beter dan op de community vind je niet.

Maar het vergt wel wat van je geduld, temeer omdat er meer klanten zijn met problemen.😉

p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Omdat mijn issue anders leek dan sommige andere meldingen, had ik een apart topic aangemaakt.

Het lijkt er nu toch sterk op dat dit een algemeen probleem is...

 

Ik heb er geen haast mee, want ik kan via de Next kijken en casten via de nog ingelogde iPhone, maar het is natuurlijk wel de bedoelingen dat het ooit overal weer gaat werken.

p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ook even een update in mijn originele topic.

Kan iemand van Ziggo ( @Jos , @Jiri  ? ) zorgen dat deze informatie bij een oplosteam komt?

Het lijkt erop dat een nieuwe app / browser login een sessie token zonder rechten (entitlement) voor movies & series krijgt. Mogelijk gebeurt dit ook automatisch als het refresh token wordt gebruikt (dit token is 2 weken geldig).

 

Normaal zou ik eerder een probleem verwachten, omdat het oesp token maar 1 uur geldig is alvorens een refresh nodig is, maar mijn nog ingelogde iOS Ziggo Go App blijft langer dan 1 uur werken en het lijkt bij sommigen ook opeens niet meer te werken (zonder dat ze zeggen opnieuw ingelogd te hebben).

 

Het kan ook zijn dat er bij sommigen 2 weken geen gebruik is gemaakt van de app en er daarom een login nodig was, die door autofill redelijk makkelijk en bijna ongemerkt verliep.

 

Iemand die goed op de hoogte is van deze materie bij Ziggo, zou hier direct antwoord op kunnen geven.

 

Het lijkt dus niet aan de gegevens op de server of het abonnement te liggen,

maar aan de lokale gegevens in de app (het token) die na de login verkregen worden.

 

want:

- Bij al ingelogde apps blijft movies & series werken (maar voor hoe lang?)

- Op de mediabox werkt movies & series wel (want geen login nodig en token terug, de auth. werkt hier anders)

- Movies & series werkte bij mij nog op Android, maar na bewust uitloggen en weer inloggen werkte het per direct niet meer

 

Een token van vanmiddag (met gevoelige gegevens verwijderd) heb ik toegevoegd.

 

 

Het heeft in ieder geval niks te maken met:

- Welke Ziggo Go app je gebruikt : iOS, Android, Android TV, Windows, browser (Chrome / Edge / Firefox / Safari)

- Welke movie of serie je wilt kijken

- Het abonnement (dat staat goed en het werkt op mediabox en nog op al ingelogde apps)

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Dankjewel voor de uitleg. Er staat wel een probleem open. Ik heb je aangemeld daarvoor, dus ze gaan dit persoonlijk voor jou bekijken. Dus we moeten het even afwachten, @p88l 

p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Dankjewel @Maud . Geen haast aan mijn kant, ik probeer alleen zoveel mogelijk mee te denken wat dit zou kunnen zijn en duidelijk te krijgen dat het niet aan de app, het gebruikte device, de gewenste movie of serie of het abo an-sich ligt.

Tevens krijg ik sterk het vermoeden dat dit geen probleem is met alleen mijn account, maar dat het veel breder speelt.

p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Update:
Ik heb net de Android App opnieuw geprobeerd en deze werkte niet (verwacht ik ook niet zonder nieuw token)

Ik heb uitgelogd en weer ingelogd nu werkte movies & series (billions seizoen 1 aflevering 1)

Hmm misschien is het opgelost dacht ik. 

 

Daarna op de Android TV uitgelogd en weer ingelogd.. Helaas geen movies & series

Daarna Windows App en Web App geprobeerd en ook daar geen movies & series.

 

Misschien werkte het slechts 1x op Android per toeval? Kwam ik misschien op een andere server uit?

Dus nogmaals op Android uitgelogd en weer ingelogd. Het bleef werken... En Web App nogmaals, maar die werkt nog steeds niet.

 

Toen heb ik bij de Android App alle gegevens verwijderd. Dit staat gelijk aan verwijderen en weer opnieuw installeren. Daarna heb ik ingelogd. Ik kan Billions Seizoen 1 Aflevering 1 starten, maar krijg nu de melding:

 

Not Allowed 

Helaas, je kan dit volgens afspraak met de content aanbieder niet bekijken via Ziggo GO.

 

Huh? Ik snap dat dit idd een policy kan zijn van een aanbieder, maar is dit nu opeens veranderd? Of gaat er toch iets mis bij het toekennen van de rechten.

 

Op iOS (waar ik verder nergens aan heb gezeten) kan ik nog steeds prima Billions Seizoen 1 Aflevering 1 via Ziggo Go bekijken...

 

De Not Allowed melding krijg ik nu bij elke  aflevering van elke serie.

Ook na nogmaals uitloggen en weer inloggen.

Bij elke movie krijg ik 'je hebt een abonnement nodig om dit te bekijken'

 

Mogelijk heeft een troubleshooter bij jullie iets aan bovenstaande info.

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @p88l

 

Het probleem is helder, er zitten mismatches in de achterliggende systemen. Hiervoor zal een cleaningsactie uitgevoerd moeten worden. Het is nog niet bekend wanneer de cleaning uitgevoerd kan worden. De problemen worden nu per klant opgelost.

We bedanken jou in ieder geval voor je melding en het uitvoerig nagaan waar dit euvel ontstaat. 

p88l
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic