Vraag
Reacties
Rene1986
Level 1

Geen Ziggo app op Android tv?

Waarom kan ik de ziggo app niet downloaden op mijn android tv??? Via de appstore staat er dat de app niet beschikbaar is op dit apparaat... Iemand??
e-mail meldingen
Aan Uit
9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing
Een Ziggo app op een tv om tv kijken lijkt me weinig zinvol, wel op een apparaat dat geen tv is van zichzelf.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Ik weet niet of dat weinig zinvol is. Je hebt dan verder niets nodig, dus de vraag hiernaar, al moet ik het antwoord schuldig blijven, is nog niet zo gek, en een keuze, net als dat is voor een module, decoder etc.
DDD
Level 1
N.N. wrote:
Een Ziggo app op een tv om tv kijken lijkt me weinig zinvol, wel op een apparaat dat geen tv is van zichzelf.
Jawel hoor, want als je TV kijkt via een Smart Card in een CI+ heb je geen toegang tot b.v. Replay TV. Dat kan wel via de Ziggo Go App. Als die direct op je Android TV TV of Android TV Set Top Box draait is dat wel zo handig.
J.M.1977
Level 1
Android tv is een relatief nieuw platform waardoor in de Ziggo go app de code iets aangepast moet worden om goed te functioneren op android tv, dit heeft helaas geen hoge prioriteit, want ziggo heeft natuurlijk liever dat je een horizon extra box neemt voor 5 euro p.m.

Zelf heb ik ook een android tv in de slaapkamer en ben er zelf ook voorstander van om ziggo go beschikbaar te hebben in de play store van android tv.

Dit scheelt weer kabels en extra box wat je dan niet zo hoeven aansluiten en staat een stuk netter aan de muur als er geen box onder hangt.

Dat is ook het doel van android tv, het alles in 1 concept, ik hoop dat ziggo hier in de nabije toekomst aan wilt meewerken.

Sideloaden heb ik al gedaan maar vind dit erg slecht werken.
sasvdk
Level 2
Ik heb nooit een Horizon gehad maar heb nog steeds een oude UPC-box. Die is nu van de TV gehaald omdat ik een CI+ smartcard had. Dat scheelde een afstandsbediening. Het idee was om met een Android TV de nodige streaming apps te gaan gebruiken maar nu loop ik tegen de gebrekkige officiele support aan. Beetje vreemd dat er wel een app is voor Android maar niet voor het grotendeels identieke Android TV.
IvoB1987
Level 1
Ik heb hem zelf gesideload op mijn TV. werkt verre van ideaal maar werkt wel. De app zal 90 graden gedraaid zijn (totdat je iets echt afspeelt) en vereist touch om te gebruiken wat ik doormiddel van een bluetooth muis doe die ik gepaird heb met mijn tv. Voornaamste reden was omdat de content die ik wilde zien om een of andere reden opeens niet meer geschikt was om te casten wat ik eerst deed via mijn mobiel. En de interactieve tv functie op mijn Horizon mediabox is echt bagger, die werkt helemaal niet bij mij en bovendien helemaal niet gebruiksvriendelijk. Dan vind ik mijn oplossing nog gebruiksvriendelijker
0 Kudos
WiSE
Level 1
Ik heb zelf ook een Philips Android tv (55PUS6561/12) en heb ook geprobeerd om zowel de Ziggo Go & Horizon Go te sideloaden. Dit is met beide gevallen gelukt echter ondervind ik nogal wat problemen met de apps als ze gesideload zijn.

Het is namelijk zo dat bij mij het beeld constant even over zwart schakeld terwijl veelal het geluid verder speelt. Ik ben voor mijn werk in Duitsland gestationeerd en heb daarom mijn router geflasht met Tomato om ervoor te zorgen dat ik via VPN toch de apps kan gebruiken; zowel Ziggo als ook de NL versie van Netflix.
Het lijkt erop dat het flikkeren/happeren van het beeld wordt veroorzaakt door het continue aanpassen van de beeldkwaliteit. Op de smartfoon kun je schijnbaar wel de voorkeur voor beeldkwaliteit opgeven, waar dit dan met de sideload versie op Android tv niet mogelijk is.

Ik weet dat ik hier slechts een 16MBit verbinding heb (max haalbare!) maar Netflix vertoond dus niet deze problemen.

Heeft iemand hier dezelfde problemen en wellicht ook al een oplossing?? Want het ks behoorlijk irritant om te kijken. Maar ja bij gebrek aan beter......

Mvg Wesley
0 Kudos
pieterkraak
Level 1
ik heb voor boven ook de extra horizon mediabox maar alle mogelijke manieren geprobeerd om het werkend te krijgen. maar geen baad. voorheen had ik tv en internet van kpn kwestie van aansluiten en alles werkt naar behoren. maar de hoofd horizon box functioneerd prima alleen die van boven helemaal niet dus zeg hem maar op scheelt weer 5 euro. oplossing wat ik gedaan heb via internet een android media box gekocht ik weet dat het niet mag maar staat ook kodi op en een apstore en via de appstore de ziggo go app gedownload en werkt prima voor boven. aangesloten op zo'n stekker die internet via stroom netwerk zend en alles werkt.
en over het internet heb ik niks te klagen bij kpn had ik 80mbit en bij Ziggo 300 mbit. heel verschil haha ben super blij met ziggo.
0 Kudos
Francesco
Level 6
Ik heb op de slaapkamer een Philips AndroidTV, en Ziggo GO App daar op zou het leven makkelijker maken, omdat ik geen zin heb om wéér een extra box ergens tussen te frommelen in de TV kast!
0 Kudos