Gerrit51

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gebruikersnaam / e-mail / ziggo go

Hallo,

Ik kon een paar dagen geleden ineens niet meer inloggen in Ziggo Go op mijn laptop. Ik had een usernaam zonder "@...". Daarmee heb ik altijd kunnen inloggen in Ziggo Go en ook in Mijn Ziggo. Nu dus ineens niet meer in Ziggo Go (wel nog in Mijn Ziggo). N.a.v. een post over dit probleem heb ik mijn usernaam in Mijn Ziggo gewijzigd naar een usernaam met "...@gmail.com". Ik kon 'm niet wijzigen naar "...@ziggo.nl", want die was al in gebruik (door mij dus...). Inloggen in Ziggo Go werkte iig weer. Nu kreeg ik echter een SMS, waarin staat "we kunnen je niet bereiken via e-mail". Dus geprobeerd m'n usernaam in te stellen op "...@ziggo.nl", maar dat gaat niet, want "Het e-mailadres dat je hebt ingevoerd is al in gebruik." Ik word er een beetje moedeloos van: één probleem (inloggen op Ziggo Go) opgelost en een nieuw probleem ervoor in de plaats! HOE LOS IK DIT OP???

35 Reacties 35
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met het emailadres wat in gebruik aangeeft tussen haakjes erachter, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hoi @Gerrit51 , welkom hier op de community.
Van de regen in de drup zo te lezen, wat ontzettend frustrerend moet dat voor je zijn 😞 

Als ik het goed begrijp kun je na een wijziging inmiddels weer gebruik van Ziggo GO en Mijn Ziggo (wat al geen probleem gaf denk ik) , maar nu je via de email niet meer bereikbaar bent? Kun je je emailbox wel openen? Als ik het niet goed heb begrepen dan alvast mijn excuses en hoop ik dat je het voor me op kunt helderen.

Ik help je graag naar een oplossing en om met je mee te kunnen kijken heb ik dan nog je postcode en huisnummer nodig. Kun je die toevoegen aan je Community profiel? En geen zorgen, dat is niet openbaar. Alleen ik en mijn collega moderators kunnen dan zien.

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Profiel aangevuld.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor het invullen! 

Ik begrijp dat het nu wel weer lukt om in te loggen op Mijn Ziggo en Ziggo GO, klopt dat? 
Er is nu een probleem met je e-mail gaande? 

Wat gaat er precies mis? Want als jij een SMS krijgt "We kunnen je niet bereiken per e-mail", dan heeft dat niets te maken met je gebruikersnaam voor Mijn Ziggo/Ziggo GO. 

Lukt het je nog wel om met je @Ziggo.nl e-mailadres in te loggen op Ziggo Mail? Zo ja, kun je dan ook nog mails verzenden en ontvangen? 

Als dat het geval is, werkt je e-mail gewoon. In het Ziggo-systeem staat nu een @Ziggo.nl e-mailadres van jou, waarop je contact van Ziggo ontvangt (bijvoorbeeld facturen en andere informatie mails). Als dat e-mailadres werkt, is er niets aan de hand. 
 

Wil je toekomstig informatie en mails van Ziggo op een ander e-mailadres ontvangen? Dan kun je dit in Mijn Ziggo wijzigen onder je "Gegevens". 

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

"Wat gaat er precies mis?"

1 Ik kon (nu ca. 1 week geleden) niet meer inloggen op Ziggo Go.

2 Ik heb, n.a.v. een andere post in deze community, mijn usernaam gewijzigd. Mijn oude usernaam was geen email adres (geen "@..."). Ik kon het niet wijzigen in mijn "@ziggo.nl" email, want "al in gebruik". Ja, duh, in gebruik door mijzelf dus... Nu heb ik toevallig ook nog een "@gmail.com" account. Dus dat maar gebruikt. En ik kon weer inloggen In Ziggo Go.

3 Een paar dagen later (gisteren, 2 mei) kreeg ik een SMS met de tekst "Belangrijke en handige updates gemist? ... we kunnen je niet bereiken via e-mail..." Ik heb toen via de link in die SMS mijn "@ziggo.nl" adres maar weer ingegeven.

Kortom, geen idee wat er allemaal misgaat bij Ziggo, maar dit is wat ik ervaren heb. Het begon dus met plotseling niet meer in Ziggo Go kunnen inloggen zonder waarschuwing vooraf en zonder duidelijke reden! Het lijkt erop dat er iets bij Ziggo Go gewijzigd is waardoor usernamen die geen email adres zijn niet meer werken. Daar zou je dan toch graag been melding van willen krijgen. Verder vind ik het raar dat ik nu mijn usernaam niet kan wijzigen naar mijn ziggo email adres (want "al in gebruik"). Dat zou ik toch graag willen, want nu is het een rommeltje met die twee email adressen. En ik zou ook graag willen weten wat er nu misgegaan is met het inloggen op Ziggo Go en waarom daar geen duidelijke info over gegeven / te vinden is! Mijn ziggo mail werkt overigens zoals het hoort.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Gerrit51 , wat een irritante situatie zeg!


Wanneer een klant nog gebruik maakt van een gebruikersnaam voor Mijn Ziggo & Ziggo GO, dan blijft dit gewoon werken totdat de klant dit aanpast. We zijn naar mijn weten niet bezig met een opruimactie om gebruikersnamen om te wisselen naar e-mailadressen.


Voor het adres dat je hebt opgegeven in je profiel, staat je @gmail mailadres geregistreerd als gebruikersnaam. Die zou ook moeten werken voor je Ziggo GO. Wanneer je hiermee inlogt zowel in Mijn Ziggo en Ziggo GO, welke foutmeldingen krijg je dan te zien?


Je geeft aan dat je @Ziggo.nl mail al in gebruik is. Heb je twee accounts op je naam? Je kunt per e-mailadres maar 1 Mijn Ziggo (en Ziggo GO) account activeren. Je kunt niet op 1 e-mailadres twee verschillende accounts beheren. Mogelijk dat hier een miscommunicatie over ontstaat. Kun je hierover iets meer vertellen wat je hiermee precies bedoeld?

 

 

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Voor de goede orde: alles werkt gewoon! Je zou misschien denken: "wat zeur je dan?" Maar zolang onbekend is wat de oorzaak was van het niet kunnen inloggen in Ziggo Go, kan dat probleem zich dus zomaar weer opnieuw voordoen. Nogmaals, ik kon niet inloggen in Ziggo Go, wel in Mijn Ziggo. Ik dacht in eerste instantie dat het misschien een tijdelijk serverprobleem was en heb het daarom een dag later opnieuw geprobeerd. Met hetzelfde resultaat dus. Toen ben ik gaan zoeken naar een oorzaak / oplossing. Een oorzaak heb ik niet gevonden; wel een oplossing: nl. je usernaam veranderen. Dat heb ik gedaan dus: gewijzigd naar "...@gmail.com". Ik vond het toen al wel raar dat ik niet kon wijzigen in "...@ziggo.nl", mijn eigen ziggo email adres dus. Ik kreeg de foutmelding "is al in gebruik". Dat email adres is wel significant, want daar krijg je dus dan ook de bevestigingsmail. Om e.e.a. niet nodeloos gecompliceerd te maken wil ik alles op 1 adres hebben. Dus wil ik mijn usernaam op "...@ziggo.nl" instellen. Maar dat gaat dus niet vanwege die foutmelding "is al in gebruik"! Samenvattend:

1 Wat is de oorzaak van het niet kunnen inloggen in Ziggo Go? Ik ben niet de enige die dit overkomen is (zie andere posts op dit forum).

2 Hoe krijg ik mijn usernaam ingesteld op "...@ziggo.nl"?

Ik heb bij mijn weten maar 1 ziggo account. Wel heb ik voor ziggo mail een apart wachtwoord, wat dus niet hetzelfde is als dat voor Mijn Ziggo.

Hopelijk is het nu duidelijk waar de schoen wringt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gerrit51 ik snap je punt hoor. Ook goed dat je het aangeeft. 

Wat dan exact de oorzaak was (of is?) is lastig te zeggen. Ziggo Go draait op een ander platform dus daar kan een hik in hebben gezeten.

Daarnaast, een Mijn Ziggo usernaam is niet te wijzigen naar een naam met een @, dus een e-mailadres. Dit zijn zelfgekozen namen. Dit om verwarring met een e-mailaccount, wat dus weer los staat van een Mijn Ziggo account, te voorkomen. Hopelijk begrijp je dat. 

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De verwarring neem toe!

Ik lees: "een Mijn Ziggo usernaam is niet te wijzigen naar een naam met een @, dus een e-mailadres". Hoe kan ik dan een usernaam hebben met "...@gmail.com"??? Zie screenshot.

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
 
Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De verwarring neem toe! Hopelijk begrijp je dat.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gerrit51 ja, dat is zeker verwarrend. Dat snap ik. Ik zie inderdaad dat je inlognaam een @ bevat.

Dan is dat ook je Ziggo Go gebruikersnaam. Wis aub eens je cache en cookies en probeer het eens via een browser. Hoe gaat het dan? 

Bij ''login veranderen'' in je Mijn Ziggo zie je dat je een ander e-mailadres kan invullen. Lukt dat? 

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit is zinloos. De antwoorden op de vragen die je stelt zijn allemaal te vinden in mijn eerdere posts! Dan krijg ik ook nog onjuiste informatie over de vereisten aan een Mijn Ziggo usernaam. Ik hou het voor gezien en zal er, denk ik, mee moeten leven (of een andere provider zoeken...). Blijkbaar lukt het jullie niet, ondanks de uitgebreide en heldere info die ik gegeven heb, om mijn problemen te begrijpen en/of op te lossen...

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Gerrit51 Ik heb het topic even doorgelezen. Vooralsnog kom je geen stap verder en dat spijt me. Ik ben er verder voor je ingedoken.

De reden dat je je Ziggo e-mailadres niet kunt registreren voor Mijn Ziggo, komt omdat deze al in gebruik is voor je My Vodafone account. Vanuit de My Vodafone omgeving kun je je account koppelen met Mijn Ziggo via onderstaande stappen:

 

  1. Log in op de My Vodafone omgeving
  2. Ga naar Profiel
  3. Scroll naar beneden en klik op My Vodafone account
  4. Klik onder Wel al een Mijn Ziggo account op Accounts samenvoegen
  5. Klik op Start samenvoegen en log in met je Mijn Ziggo account
  6. Klik op Nu inloggen om je accounts te koppelen

Zodra dit is gelukt, log je voortaan in met je My Vodafone gegevens voor zowel My Vodafone, Mijn Ziggo en ook Ziggo GO.

Wat ervoor zorgt dat je voorheen niet kon inloggen, is lastig te zeggen. Er zijn verschillende achterliggende oorzaken. Daar heb ik dus geen eenduidig antwoord op.
 

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit gaat eindelijk de goede kant op. Helaas lukte het niet om de accounts te koppelen (zie screenshot), maar langs een omweg is het toch gelukt. Ik heb eerst mijn Vodafone usernaam (wat idd "...@ziggo.nl" was) gewijzigd in nog een derde email dat ik heb. Vervolgens kon ik mijn Ziggo usernaam wijzigen in "...@ziggo.nl". Rest nog de vraag waarom dat koppelen niet lukt... Gisteren (zaterdag 6/5) en vandaag (zondag 7/5) lukt het niet. Probeer het morgen nog een keer...

Het koppelen heb ik trouwens geprobeerd zowel vanuit Mijn Vodafone als vanuit Mijn Ziggo.

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het samenvoegen lukt nog steeds niet. Ik kan wel gewoon inloggen, zowel op Mijn Vodafone als Mijn Ziggo... Wat gaat hier nu weer mis?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gerrit51 dat is wel even vreemd ja.

Kan je dit via een browser doen en dan eerst je cache en cookies wissen aub? Log daarna in in je My Vodafone. Normaal gesproken kun je het account samenvoegen in My Vodafone onder het kopje 'Profiel' en ''Account instellen'. 

Wanneer je al een Mijn Ziggo account hebt geregistreerd dan kies je voor de optie ''samenvoegen''. Hoever kom je dan? 

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Met Chrome op 3 verschillende pc's / laptops geprobeerd. Browserdata opgeruimd en ook nog met Edge geprobeerd. Allemaal met hetzelfde resultaat...

Gerrit51
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zoals je kunt zien op het screenshot kom ik tot inloggen bij "Mijn Ziggo". Of, als ik samenvoegen in Mijn Ziggo probeer, dan kom ik tot inloggen bij "Mijn Vodafone".

Uitgelicht topic