Hallo,
Sinds mijn mobiel over is op android 12 had ik nog niet vaak een video gekeken op het toestel.
Als de video bijvoorbeeld "full screen" gekeken wordt dan valt me op dat aan de rechterkant ca 1,5cm van het scherm niet gevuld is. Als ik vervolgens het scherm aanraak om bv full screen af te sluiten of de app helemaal te sluiten dan komen de virtuele android buttons tevoorschijn net onder het beeld maar dus ca. 1,5 cm hoger dan dat ze normaal doen. Op die plek hebben ze echter geen functie. Ik dacht toen dat de app was vast gelopen. Dit blijkt echter niet het geval.
Als de buttons er zijn en je drukt recht onder de button die je wilt gebruiken in het zwarte deel van het scherm waar de balk normaal zit dan reageert het toestel gewoon normaal.
Het gaat hier om een Nokia G21 met Android 12 met laatst beschikbare patches. De app heb ik al een keer opnieuw proberen te installeren. Ik kan me niet herinneren dat ik dit fenomeen op versie 11 eerder heb gezien.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zojuist geprobeerd op een Nokia G21 met Android 11 hier krijg ik gewoon volledig beeld en de knoppen. Het issue wordt dus veroorzaakt door de Android 12 update.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit zal grotendeels met de aspectratio te maken hebben. Het scherm van de G21 is 1600 pixels breed in landschap stand dan zijn er 320 pixels 'over' uit gaande van 1280x720.
Met schermvullend wordt het beeld uitgerekt wat er niet uit ziet. Het lijkt me sterk dat dit met android 11 anders was. Het verbaasd mij wel dat het beeld niet wordt gecentreerd u zou aan weerskanten een zwarte balk moeten zien. Om de beeld verhoudingen te behouden zou bij de volle breedte boven en onder beeld wegvallen.
Wat de knoppen betreft daar durf ik niks over te schrijven.
Ps sinds wanneer heeft die G21 android 12? Hier in huis is er onlangs 1 aangeschaft die kwam met 11 uit de doos.
@Garihd ik denk dat dit ergens tussen 15-24 november is geweest. Ik heb namelijk de 24e iemand erover gebeld om het nog even uit te stellen.
Of het bij Android 11 ook een zo is, dat probeer ik morgen uit bij een collega. Heeft hetzelfde toestel, maar draait op aanraden van mij nog op Android 11.
Had zelf problemen na de update met BT audio (inmiddels opgelost) en iemand anders had nog een probleem wat nog vervelender was met de G21. Hier zijn we denk ik ook uit.
Dan heeft u mogelijk deze telefoon bij uw abonnement 'gekregen' niet zelf gekocht daar schijn verschil in te zitten.
Ik ben benieuwd als mijn gedachte gang klopt zal het met Android 11 hetzelfde zijn.
Het betreft een simlockvrij toestel gekocht via de webwinkel van Nokia zelf in mei 2022.
Ik laat het je weten. Ben zelf ook nieuwsgierig en vind het jammer dat ik het me niet kan herinneren of niet eerder geprobeerd heb.
Overigens zag ik op het nokia forum dat er meer apps waren met video issues zoals ik zelf ervaar dus het zal niet aan de Ziggo Go app liggen verwacht ik, maar zeker weten doe ik het nog niet.
Zojuist geprobeerd op een Nokia G21 met Android 11 hier krijg ik gewoon volledig beeld en de knoppen. Het issue wordt dus veroorzaakt door de Android 12 update.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.