1
Vraag
2
Reacties
C0re

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Framerate Ziggo GO op de Nokia 8000

Ik ben in het bezit van de Nokia Streaming 8000. Ik het de schermresolutie op automatisch staan en staat daardoor op 1080p60. Voor de meeste apps is dat prima, voor de Ziggo GO app moet dit echter 1080p50 zijn om vloeiend beeld te verkrijgen. In de app zit een optie om bij het opstarten van de app de framerate aan te passen naar 50 ipv 60. Helaas werkt dit niet met deze Nokia. Ben ik de enige die hier last van heeft? Heeft iemand een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Architect_Kev

Level 6
  • 124Posts
  • 6Oplossingen
  • 34Likes

Wellicht dat Ziggo via de Ziggo Go app uitstuurt op 50 FPS omdat PAL.

Wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen of ontkrachten.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Architect_Kev

Level 6
  • 124Posts
  • 6Oplossingen
  • 34Likes

Wellicht dat Ziggo via de Ziggo Go app uitstuurt op 50 FPS omdat PAL.

Wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen of ontkrachten.

C0re
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dat klopt, in Amerika is de standaard 60 fps, in Europa is dat 50 fps. Vandaar dat er in de Ziggo GO app de optie zit om dit automatisch aan te passen wanneer je de app start. Bij mijn Xiaomi stick werkt dit ook prima. Op de Nokia 8000 krijg ik dit niet werkend. Het enige wat ik kan doen is nu om telkens bij de instellingen van de Nokia de fps handmatig op 1080p50 zetten. Bij Netflix etc. is juist 1080p60 de juiste instelling. 

Architect_Kev

Level 6
  • 124Posts
  • 6Oplossingen
  • 34Likes

Staat er wellicht niet iets in de instellingen van Nokia 8000 zelf. Bijvoorbeeld framerate instellen of iets dergelijks. Dat je hem standaard op 50 fps zet in plaats van 60 fps.

C0re
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Handmatig kan dat inderdaad, maar het is juist zo handig dat in de Ziggo GO app dit automatisch behoort te gaan.

Mark-1977

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit valt idd op te lossen door de app "refresh rate" te downloaden op je Android box. Hier kun je per app bepalen in welke framerate hij opstart. Stel de Ziggo Go app hier inderdaad in op 50hz (de rest kan gewoon op system default blijven staan). Er zijn genoeg tutorials te vinden hoe dit in te stellen. Succes.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic