Sinds zondag/maandag heb ik erg veel framedrops/haperingen in het beeld.
Dit is vooral erg te merken bij het voetbal (zo erg dat ik er misselijk van wordt).
Maar ook in andere uitzendingen is dit erg te merken.
De opname van Harry Potter en de Geheime kamer aangezet met de video overlay aan.
In de eerste minuut al 75 dropped frames (weet niet of dat veel is).
Het gaat om een Philips 55oled806.
Firmware: TPM211EA_R.101.001.003.223 (nieuwste)
Ziggo TV app: 4.44.5618 (nieuwste)
Android Tv versie 11
Al een hele rits tests geprobeerd:
App herstarten, opnieuw installeren, chache verwijderen.
TV herstarten, van de stroom halen, verschillende beeld instellingen uit/aan zetten (waaronder Motion instellingen), fabrieksinstellingen, helemaal opnieuw instellen, ander stopcontact, bekabeld en Wi-Fi.
Netwerk herstarten.
Niks lijkt te helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben er achter.
De Chromecast with Google TV op de slaapkamer zat d.m.v. een hub met USB opslag en ethernet verbonden.
Blijkbaar zorgde dit ervoor dat er gigantische vertraging op het netwerk zat.
Na verplaatsen naar de Wi-Fi is het probleem opgelost.
Hoe kom je er achter?
Alle met internet verbonden apparaten afkoppelen en apparaat voor apparaat weer toevoegen tot de tv weer raar doet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
De kabel vanaf de muur wordt verlengd naar het Ziggo modem.
Net nog even flink bezig geweest met wat testen uitvoeren.
Na de Ziggo box komt mijn eigen Unifi netwerk.
Ik heb de tv op de slaapkamer ook even getest, hier zit een Chromecast met Google TV aangesloten.
Ook hier heb ik dezelfde problemen met de Ziggo Go Tv app blijkbaar.
Dus de Philips TV losgekoppeld en direct op de Ziggo Connect Box aangesloten, maar helaas ook geen succes.
Wat mij wel opviel is dat de kabels in mijn Ziggo Connect Box wat losjes zitten.
Bij lichtjes wiebelen gaat het ledje van de aansluiting uit en ligt mijn hele netwerk plat.
Kabel vervangen, zelfde probleem.
Hopelijk dat iemand mij iets over de afbeeldingen kan aangeven.
Ook maar Ziggo contacten dat er een andere Connect Box moet komen en de afstand naar de aansluiting verkleinen.
Ik zie een splitter op de wandcontactdoos met maar 1 kabel erin.
Haal die splitter er eens af en doe de kabel naar je modem eens in de wandcontactdoos, dan scheelt dat al een mogelijke oorzaak en een koppeling minder.
Mocht dat niet lukken, kijk dan eens naar deze stappen;
Ik ben er achter.
De Chromecast with Google TV op de slaapkamer zat d.m.v. een hub met USB opslag en ethernet verbonden.
Blijkbaar zorgde dit ervoor dat er gigantische vertraging op het netwerk zat.
Na verplaatsen naar de Wi-Fi is het probleem opgelost.
Hoe kom je er achter?
Alle met internet verbonden apparaten afkoppelen en apparaat voor apparaat weer toevoegen tot de tv weer raar doet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.