L.Stoelwinder

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding 905 bij Chromecast

Als ik in Ziggo go de laatste 4 afleveringen van Handmaid’s Tale seizoen 4 naar mijn Chromcast wil streamen krijg ik een foutmelding 905 te zien, de oudere afleveringen en ook ander serie’s en films geen probleem op de slaapkamer naar mijn Apple TV lukt het wel evenals andere streamingdiensten als Netflix die geven geen probleem, wat is de oplossing?

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Voor enkele afleveringen van The Handmaid's tale en andere series loopt op dit moment een onderzoek, deze zijn niet te casten en resulteren in foutcode 905. We werken aan een oplossing!

 

Voor de andere seizoenen en programma's is het noodzakelijk om de Chromecast even stroomloos te maken en opnieuw te laten opstarten, wil je dat eens proberen?

 

Van enkele series zijn er twee soorten te vinden. Je ziet dan zowel "Movies & Series" als "Movies & Series XL". Laatstgenoemde is niet te casten en te bekijken, omdat dit 4K betreft en je dit alleen op je Mediabox kan kijken. Probeer je deze wel te casten, dan resulteert dit in foutcode 905. Probeer dus of het lukt om (eventueel handmatig) de "Movies & Series"-variant te kiezen.

 

Alex_0-1667402824647.png

 

 

We zien echter dat je soms geen keuze hebt en je automatisch bij de XL-versie uitkomt, dit is op dit moment in onderzoek.

39 Reacties 39
shopmall

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lod00, same here, lukt nog steeds niet, S03 wel, S04 niet.

Dat pincode verhaal heb ik geen last van (nog niet... 😉 )

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Lod00 en @shopmall,

 

Dank voor de tussentijdse test! Ik ga opnieuw navraag doen naar de huidige stand van zaken.

 

Ik heb intussen wel een vermoeden/iets om nog te proberen: Met deze serie zijn er in het verleden vaker issues geweest. Als ik de serie nu opzoek in Ziggo GO krijg ik twee versies te zien; eentje is met het logo van Movies & Series en eentje met Movies & Series XL. Zien jullie dat ook? Heb je bij beide dezelfde opties?

 

Jullie hebben beide Movies & Series XL. Mogelijk maakt de app de koppeling naar de 'verkeerde'. Ik kan (met een abonnement zonder Movies & Series XL) namelijk seizoen 4 probleemloos casten.

shopmall

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Alex,

Ik krijg maar 1 occurence van de serie te zien, dus kan het niet testen helaas.

Screenshot_20220723-150841.png

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank je! Ik vermoed dat je wel iets ziet als je er op klikt, maar kom er zojuist achter dat de XL-variant de melding geeft dat je het alleen op de Mediabox kunt kijken. Het helpt ons mogelijk wel in het oplossen, maar het is helaas geen workaround waar ik op had gehoopt. Ik laat het weten als ik een update heb!

Lod00

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex @Ik heb gecontroleerd.

ik kan kiezen uit 2 “reeksen”

de serie en serieXL. Die laatste staat bij dat deze idd via de movie box wordt aangeboden (deze is bij ons niet aangesloten).

de andere geeft de foutmelding.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Dit topic staat al een hele lange tijd stil en ik kan dit niet meer reproduceren. Hebben jullie recent nog iets gekeken via Chromecast en daarbij tegen deze foutmelding aangelopen? (@Lod00, @shopmall)

shopmall

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag @Alex ,

Ik heb mijn abonnement inmiddels gewijzigd naar een basis abonnement, dus ik kan nu sowieso geen moves&series meer kijken. Wat mij betreft is het probleem dus 'opgelost' 😉 

Lod00

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Alex helaas werkt het nog niet. We kijken de serie inmiddels via Prime.

shopmall

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedakt voor de tip, ik zie hem idd nu op Prime 🙂

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Haha, toch twee mooie 'oplossingen' 😅  Maar uiteraard moest dit ook gewoon opgelost worden.

 

En gelukkig is dat het geval: Het probleem kwam voort omdat onverhoopt soms de XL-variant werd ingeladen, die in 4K is en alleen via je Mediabox is te bekijken. Nu zie je nog slechts één optie en alles zou weer moeten werken. Mocht dat niet het geval zijn, hoor ik het graag!

Jorrie62

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Goeiemiddag Ik heb ditzelfde probleem ineens foutmelding 905 bij the handmaid's tale Ik heb de Chrome cast opnieuw via fabrieksinstellingen gestart en de fout blijft er. Gisteren nog wél 1 aflevering kunnen zien en diezelfde kan ik nog steeds zien,maar bij de vlgnd de 905 melding 

Oerm

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jorrie,

Ik had dit probleem ook en ben er achter gekomen, dat deze foutcode 905, alleen van toepassing is op aflevering 8 Handmaids Tale. Aflevering 8 overgeslagen en heb het seizoen af kunnen kijken. M.a.w. volgens mij is aflevering 8 het probleem. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor jullie meldingen! Erg vaag dat het probleem toch weer terug is.

@Jorrie62 - Krijg je dit bij alle afleveringen? Heb je ook al afleveringen gekeken via de Mediabox?

@Oerm - Gaat het om aflevering 8 van seizoen 1?

Oerm

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex het gaat om aflevering 8 van seizoen 4. M.a.w aflevering 8, seizoen 4 geeft deze foutcode 905 en alle aflevering zijn gewoon te streamen. Aflevering 8 heb ik dus niet kunnen bekijken. 

Jorrie62

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Goeiemorgen Ik heb het bij seizoen 3 Kon eerste 3 afleveringen gewoon streamen en daarna begon het 🤬 ik begrijp er niets van Kijk óók via movies & series zonder de XL  ,want dan doet hélemaal niets Ik heb dit dus alleen met deze serie The handmaid's tale 🤔

marceldinghs

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag begonnen met seizoen 1 van Handmaid's Tale. Aflevering 1 is via de telefoon te chromecasten, de afleveringen daarna niet. Nog steeds een XL probleem?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @marceldinghs,

 

Goed dat je je hier meldt. Ik ben zelf ook weer aan het testen geslagen, maar kan het (nog) niet weer reproduceren. Van een Android-telefoon naar een Chromecast (gen 1) werkte alles goed.

 

Ik zie inderdaad wel dat er weer twee instanties van het programma zijn; zowel de normale als XL-variant. Kun je aangeven waar het precies bij jou misgaat? Hoe ga je naar de serie toe? Gebeurt het als hij automatisch doorgaat naar de tweede aflevering en werkt bijvoorbeeld het handmatig selecteren wel?

marceldinghs

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,


Ik zoek in de ziggogo app op mijn telefoon op "handmaid" en tap op "The Handmaid's Tale". Vervolgens de aflevering selecteren, aanzetten en chromecasten.
De ziggogo app op mijn telefoon gaat niet automatisch naar de 2e aflevering. De app geïnstalleerd op de TV doet dat trouwens wel (maar dat kunnen we slechts op 1 TV).
Sommige afleveringen van seizoen 1 zijn wel te streamen (E1, E4, E6, E8, E10 wel, rest niet).
Gisteren nogmaals getest. Seizoen 2 gaat tot nu toe (afl 10) allemaal goed.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @marceldinghs, ik heb dit nogmaals intern voorgelegd. Kun je allereerst controleren welke app-versie je op je telefoon hebt staan? Dat kan via Profiel > Instellingen > Onderaan het scherm. En om wat voor apparaat gaat het?

marceldinghs

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,

Het apparaat is een Samsung S10.

Versie van de ziggogo app: 4.44.5618+2617 prod

Uitgelicht topic