Ready

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutmelding 12971 bij opnames iOS

Sinds enkele dagen kan ik op de iPad en iPhone  de opgenomen programma's niet afspelen.  foutmelding 12971. 

Het lijkt vooral bij programmas van BBC voor te komen. Programmas opgenomen tot 12 sept nog wel af te spelen zonder foutmelding! 

Bij Ziggo klantenservice is deze foutmelding onbekend en zij kunnen mij niet helpen.

Zou het met de laatste update van Apple samen kunnen hangen?

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi all, 

We zien sinds de laatste update verbeteringen met betrekking tot deze foutcode, maar er blijven nog steeds meldingen binnenkomen. We willen dit graag doorzetten naar de juiste afdeling zodat dit verder kan worden onderzocht. Hiervoor hebben we onderstaande gegevens nodig: 

Zender:
Tijd: 

Datum: 

Programma: 


Alvast bedankt!

31 Reacties 31
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Ready, welkom op de Ziggo Community!

 

We hebben deze foutmelding op dit moment in onderzoek en willen daar graag meer over weten. Kun je in ieder geval laten weten om wat voor iPad en iPhone het gaat en welke iOS-versie er op draaien? Kun je op dit moment helemáál geen opnames meer afspelen of gaat het om een deel?

Ready
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Alex, 
Fijn dat jullie dat eens willen onderzoeken het is nl zeer frustrerend aangezien ik eigenlijk altijd tv programmas opneem en op de ipad afkijk. 
Ik heb een iPhone x met versie 16.0 en een IPad air 6e generatie met versie 15.6.1.

Op de iPad kan ik programma's die opgenomen zijn vanaf de periode van  3-17 sept niet meer afkijken en zelfs nu ook programmas die ik al heb bekeken die opgenomen waren vanaf die tijd en die ik nog had bewaard.
Het betreft tot nu toe alleen BBC programma’s. 
Af en toe kan ik een BBC programma wel op de iPhone afkijken. Geen idee waar dat aan ligt…
Een raadsel waarvan ik vurig hoop dat jullie het kunnen oplossen! 
Succes en ik hoor het heel graag! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor je snelle reactie, @Ready! Sorry voor de wat late terugkoppeling. Ik heb je bevindingen doorgezet.

 

Mocht jou in de tussentijd nog wat opvallen, horen we het heel graag. Het is vooral opvallend dat het soms opeens wel lijkt te werken (op je iPhone in dit geval).

Daniel_Utrecht

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem - bij mij komt het vooral voor als ik in het EU-buitenland ben en daar via Ziggo Go app bewaarde BBC programma’s wil afspelen. Het probleem is er dan echter ook als ik VPN naar NL gebruik…

Eaglebev

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik heb dit probleem ook. Wij nemen veel programmas op op de BBC. Op de ipad van mijn man kunnen we opnames afspelen, maar op mijn ipad (hetzefde model, ipad Air) krijg ik een fout melding 12971 en kan ik niks afspelen. Ik zie de opnames maar als ik afspelen probeer dan lukt het niet.

jan2015

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook hier dezelfde foutmelding op Ipad ios 15.7 bij BBC opnames. Op andere Ipad 15.6.1 geen problemen. Hoor graag een oplossing

LucasQ

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik heb wat nadere informatie. Bij mij doet zich dit probleem ook voor. Ik kijk in een huis in Frankrijk. Daar heb ik wifi-versterkers die via het elektranet verbinden. Merk Devolo. Als ik een opgenomen BBC programma kijk krijg ik de foutmelding 12971, maar alleen als ik inlog via een wifi-versterker. Als ik direct kijk via de router is er geen probleem. 

DaanZijlstra

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier hetzelfde probleem. Doet zich alleen voor bij BBC opnames en alleen via de ZiggoGo app. Voornamelijk via iPad. Terugkijken op Mediabox Next geeft geen problemen. Terugkijken van overige opnames geeft ook geen problemen, alleen bij BBC opnames vrijwel constant een foutmelding -12971.

DaanZijlstra

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De foutmelding van de Ziggo Go app is 12971, niet 12791. Misschien is het handig de topic titel aan te passen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @DaanZijlstra - Dank voor je oplettendheid! Ik heb de titel aangepast. Ik heb helaas nog geen update over dit probleem, dank voor alle nieuwe voorbeelden en aanvullende informatie, dit is erg waardevol.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ondertussen ben ik nog wel benieuwd of anderen hetzelfde ervaren als wat @LucasQ ervaart: "Als ik een opgenomen BBC programma kijk krijg ik de foutmelding 12971, maar alleen als ik inlog via een wifi-versterker. Als ik direct kijk via de router is er geen probleem. "

 

Merken jullie ook verschil met verschillende netwerken in huis? @DaanZijlstra @jan2015, @Eaglebev

jan2015

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen idee, heb maar één (Deco) netwerk actief

 

 

 

 

Ready
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zonet op mijn ipad de update IOS 16.1 gezet en kan ineens de opgenomen BBC programma's zonder foutmelding bekijken! 
Hopelijk is het hiermee opgelost! 
Dank voor alle reacties! 

DaanZijlstra

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, dat heeft er volgens mij niets mee te maken. Ik heb het probleem thuis op wifi (zonder versterker) en ook onderweg op 4g van Vodafone.

DaanZijlstra

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik hoop dat iOS 16 op magische wijze dit probleem heeft verholpen maar juich zelf nog niet te vroeg; ook op iOS 15 speelde ZiggoGo BBC opnames soms wel af, om vervolgens weer vaak en langdurig foutcode 12971 te geven. Maar fijn als het bij jou goed werkt! 👍🏼

jan2015

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook hier opgelost door de update naar IOS 16.1

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Hier hetzelfde probleem.

ipad van mij werkt wel maar die van de vrouw niet met bbc one. bewaard terug kijken.

Ios versie 16.1 met ziggo app van vandaag.

Beide ipads zijn hetzelfde.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Ready @jan2015 Super dat het bij jullie weer zonder problemen werkt sinds de update naar IOS 16.

@DaanZijlstra @puppie Ik begrijp dat dit bij jullie niet het geval is op alle iOS apparaten. Dat is natuurlijk ontzettend zuur. Is bij jullie de meest recente iOS versie en de versie v.d. Ziggo GO app (versie: 4.44.5618 ) geïnstalleerd? Sinds 8 november 2022 staat de nieuwe Ziggo GO versie namelijk live. Verwijder de Ziggo GO App anders nog eens en installeer deze dan opnieuw vanuit de app store. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

bij ons thuis draait alles up to date.

Uitgelicht topic