1
Vraag
2
Reacties
Jef

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding 1008 bij Ziggo GO op iPhone (VPN)

Wilde zo-even via ziggogo app op iPhone naar tv kijken. Kreeg foutmelding 1008. Toen ik mijn vpn van Bitdefender uitzette en vervolgens via de ziggogo app tv wilde kijken, lukte het wel. 
De al lang durende problemen met ziggo, zowel op iPhone (foutcode 1008) als op mijn laptop (foutcode 1002), ongeacht of ik via de app ziggogo of met Microsoft edge, Google Chrome of Safari en via de site van ziggo tv wil kijken, het heeft gewoon te maken met al of niet actief zijn van je vpn. Mijn vpn dirigeert naar Nederlandse op adressen. Dus ziggo:

los dit nu eens op!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

VPN's worden door alle streaming aanbieders actief geblokkeerd, men kan namelijk niet zien waar de originele aanvraag vandaan komt. Dat je vpn een nederlands adres is maakt geen verschil.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bitdefender blokt steeds meer vals positieve verbindingen, lees ik op dit forum en andere forums en websites.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

VPN's worden door alle streaming aanbieders actief geblokkeerd, men kan namelijk niet zien waar de originele aanvraag vandaan komt. Dat je vpn een nederlands adres is maakt geen verschil.

Frans55

Level 5
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Heel irritant, op de iphone kan ik wel via de app kijken of terugkijken, maar niet op de ipad ook niet na diverse keren de app opnieuw geïnstalleerd te hebben, en de cookies in de browers gewist te hebben.

Hoop dat dit snel opgelost wordt

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als het werkt met een vpn is het puur geluk,

 

@Mark (ziggo) schreef in Opgelost: VPN en Ziggo GO - Ziggo Community

 

 Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.

Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.

Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.

In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.

Frans55

Level 5
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ok, nou zal een kijken als de VPN uitgeschakeld is

grt Frans

Frans55

Level 5
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Na uitschakeling VPN werkt het gelukkig wel, bedankt voor het advies

grt Frans

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic