fve

Level 5
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Foutmelding 1002, 1003 of 2001 - Ziggo GO (alleen bij live)

Op desktop, laptop, telefoon en tablet sinds gisteren constand alleen bij live uitzendingen krijg ik deze foutmelding.

 

Als ik in de tijd balk zeg maar 5 minuten terug ga dan werkt alles goed. Dit is alleen wanneer ik de verbinding thuis van ziggo zelf gebruik.

 

Als ik met werk verbind via vpn en dus alle verkeer over vpn doe dan werkt live wel in orde. Bij browsers krijg ik foutmelding 1002 en bij de ziggo applicatie 2001.

 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Madmaus,

 

Ik heb de bevestiging dat het echt volledig is opgelost. Als jij dus nog problemen ervaart, moeten we daar verder op inzoomen. Het blijft met dergelijke software mogelijk dat er toch iets geblokkeerd wordt, wat invloed heeft op de werking. Net als dat we ook bijvoorbeeld VPN niet ondersteunen in combinatie met het gebruik van Ziggo GO. Ik ben niet heel bekend met Adguard, zijn er nog bepaalde instellingen die je zou kunnen tweaken?

53 Reacties 53
Madmaus

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Alex het ligt echt aan de dns.

Het reproductie pad is ook heel simpel hoor.

Voeg dns.adguard-dns.com toe aan de prive dns.

Schakel op mobiel internet en start ziggo go. 

Elke "live" uitzending geedr deze foutmelding. Terug kijken werk wel. 

 

Ik gebruik op dit moment geen VPN dus daar ligt het niet aan. 

Fruitcake_

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

 

@Alex dit is AdGuard DNS: https://adguard-dns.io/en/public-dns.html

 

IPv4:

94.140.14.14

94.140.15.15

 

IPv6:

2a10:50c0::ad2:ff

2a10:50c0::ad1:ff

 

En dit kan in de private DNS setting van Android worden gebruikt: dns.adguard.com

 

Dit werkt bij mij al jaren goed maar sinds een paar weken dus niet meer, net als bij de andere in dit topic.

Opmerkelijk is dat als ik Ziggo Go via m'n telefoon eerst link aan een Chromecast Ultra en dan pas een live zender aanklik het wel werkt. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Maudmaus, @Fruitcake_ Dank voor jullie berichten en details! Ik heb hierover intern navraag gedaan en hoop spoedig meer informatie te hebben.

Fruitcake_

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex  Als ik het via Ziggo internet probeer werkt het wel, maar via Freedom internet en Vodafone mobiel werkt het niet.

 

Alle gebruiken de AdGuard DNS. 

Fruitcake_

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi @Alex, heb je hier nog een update over? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Fruitcake_ - Ja, ik heb zojuist terugkoppeling gekregen. Ze zien op dit adres/DNS geen blokkades of problemen. Vanuit hun is er vooralsnog helaas verder geen actie mogelijk. Het is opvallend dat het vanuit Ziggo wel werkt. Je ervaart geen problemen met andere websites/apps? 

Madmaus

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Alex

Ik gebruik de DNS continu en ervaar nooit problemen.

Jammer dat er geen probleem gezien wordt terwijl het reproductiepad heel simpel is en duidelijk een probleem aantoont. 

Goed er is een workaround mogelijk maar er zit zeker nog iets niet goed bij jullie. 

Timtim050

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Welke foutcode krijg je?

2001

-Van welk apparaat maak je gebruik?

Samsung galaxy A71

-Sinds wanneer krijg je deze foutcode?

+- 1 tot 2 weken
-Werkt Replay TV wel?

Ja

-Werkt het via een ander netwerk wel? (Bijv. 4/5G of juist wifi)

alleen op de thuis wifi. Op alle andere wifi en op 4/5g krijg ik foutcodes

-Staat het modem in bridge?

Ja

Fruitcake_

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Maar jullie testen waarschijnlijk alleen via het Ziggo netwerk, laat 2nd line of de experts is een andere provider of netwerk gebruiken?

 

Timtim050

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aangezien ik hier weinig verstand van heb;

Zou iemand me stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dit kan oplossen en hoe dit kan dat ziggo go het alleen doet (live) met de thuis wifi en al de overige wifi en 4/5g het niet werkt? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Fruitcake_  - Er wordt ook met andere netwerken getest. Ook in de data kunnen we zien of er bijvoorbeeld iets gebeurt bij een specifiek netwerk.

 

@Timtim050 - Er is op dit moment geen storing meer met deze foutcodes. Ze komen voornamelijk voor als er gebruik wordt gemaakt van een VPN, alternatieve DNS, of soortgelijke software wat invloed op het netwerk heeft. Zie ook de berichten hiervoor. Herken je dit wellicht op je telefoon?

Timtim050

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Alex, 

 

VPN gebruik ik niet, DNS heb ik laatst wel gewijzigd, maar dan zou ziggo go het toch juist NIET meer doen zodra ik op de thuis WIFI zou zitten. Ziggo go werkt nu juist alleen als ik WEL op de thuis wifi zit en niet op 4/5g. Alvast excuses als ik er nu volledig naast zit. Zoals eerder benoemd heb ik er niet erg veel verstand van. 

 

Ik hoor het graag,

Madmaus

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Als je je DNS uitzet werkt het weer. 

Ziggogo kan niet omgaan met sommige DNS als je niet op het ziggo netwerk zit. 

Waarom weet ik niet maar dat zouden de developers kunnen uitzoeken (maar die geven aan dat er geen probleem is). 

Ik zit zelf ook in een de dev team. Maar ik zou als Product Owner toch wel willen dat het product ook met DNS werkt. 

Terzij het zo'n groot issue voor een relatief kleine groep dat je het bewust niet oplost. 

Maar dan kan je het aanmerken als known issue. 

Fruitcake_

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Madmaus jij snapt het 🙂 

Uitgelicht topic