fve

Level 5
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Foutmelding 1002, 1003 of 2001 - Ziggo GO (alleen bij live)

Op desktop, laptop, telefoon en tablet sinds gisteren constand alleen bij live uitzendingen krijg ik deze foutmelding.

 

Als ik in de tijd balk zeg maar 5 minuten terug ga dan werkt alles goed. Dit is alleen wanneer ik de verbinding thuis van ziggo zelf gebruik.

 

Als ik met werk verbind via vpn en dus alle verkeer over vpn doe dan werkt live wel in orde. Bij browsers krijg ik foutmelding 1002 en bij de ziggo applicatie 2001.

 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Madmaus,

 

Ik heb de bevestiging dat het echt volledig is opgelost. Als jij dus nog problemen ervaart, moeten we daar verder op inzoomen. Het blijft met dergelijke software mogelijk dat er toch iets geblokkeerd wordt, wat invloed heeft op de werking. Net als dat we ook bijvoorbeeld VPN niet ondersteunen in combinatie met het gebruik van Ziggo GO. Ik ben niet heel bekend met Adguard, zijn er nog bepaalde instellingen die je zou kunnen tweaken?

53 Reacties 53
Wimmel

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb er maar even een netwerkmonitor op losgelaten. De Ziggo eigen DNS-servers geven andere antwoorden dan de DNS-servers van Quad9. Er wordt dus niet geblocked maar er komen andere adressen terug.

 

ZiggoDNS:

ZiggoDNSZiggoDNS

 

Quad9

Quad9Quad9

 

Bij mij werkt het nu dus ook weer nu ik de DNS servers van Ziggo gebruik.

Bikkel009

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

foutcoode 1003

ipad met nieuwste update 15.7.1

live kijken gaat niet sinds vrijdag zie alleen logo’s gebruik geen vpn

terug kijken gaat wel alleen lastig dat je achter de feiten aanloopt 

ziggogo.tv heeft de zelfde problemen ook als je daar naar de app toe gaat 

 

 

bacobart

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik geen quad9, maar nextdns. Ik krijg ook een ander resultaat voor www.ziggogo.tv.edgekey.net met nextdns.

 


dig www.ziggogo.tv.edgekey.net

; <<>> DiG 9.8.4-rpz2+rl005.12-P1 <<>> www.ziggogo.tv.edgekey.net
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 50792
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 3, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;www.ziggogo.tv.edgekey.net. IN A

;; ANSWER SECTION:
www.ziggogo.tv.edgekey.net. 16336 IN CNAME e116765.dscb.akamaiedge.net.
e116765.dscb.akamaiedge.net. 20 IN A 2.19.195.192
e116765.dscb.akamaiedge.net. 20 IN A 104.110.240.32


Ik wil de dns servers van ziggo niet gebruiken. Is dit 'n soort van geoblocking op dns niveau waar we nu last van hebben, of is het simpelweg 'n configuratiefout bij ziggo ergens?

karbonade

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij hetzelfde euvel. Op telefoon, PC's (LAN en WiFi) error 1002 en soms 1003 bij live kijken. Ik gebruik ook Quad9 (al meer dan 1 jaar) en mijn moden staat in bridge mode. Dit is bij mij ontstaan op 25 november in de avond.

Alles herstart maar dat had geen effect.

Ik heb op zaterdag de Ziggo helpdesk gebeld maar die kon niets ontdekken of mij verder helpen.

Nu net als dns servers de Ziggo servers (213.46.228.196 en 62.179.104.196) ingesteld en nu werkt het live kijken weer. Ik hoop dat de oorzaak gevonden wordt en verholpen kan worden.

karbonade

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Net nog even verder getest.

Als ik van Quad9 de onderstaande settings gebruik (filtered, ECS, DNSSEC), dan werkt het wel. Bij de twee andere mogelijkheden werkt het niet (meer)!

Het lijkt er dus op dat de ECS roet in het eten is gaan gooien. Misschien omdat Ziggo iets wil monitoren mbt subnets???

Quad9.jpg

 

 

 

 

 

 

Misschien dat iemand dit kan bevestigen door deze settings eens uit te proberen?

 

Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Dat zou betekenen dat 9.9.9.11 wel werkt omdat deze wel ECS gebruikt. Kan dit zelf nu even niet testen.

fve
Topicstarter
Level 5
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

net getest met 9.9.9.11 en met die werkt het ook zoals het hoort (9.9.9.9 mislukt nog altijd)

bacobart

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb bij NextDNS de optie "Anonymized EDNS Client-Subnet (ECS)" uitgezet maar dat maakt geen verschil. Ziggo DNS servers gebruiken ipv NextDNS werkt wel maar is wat mij betreft niet gewenst.

WTFoX74

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na veel communicatie (Twitter en telefoon) en de vraag van Ziggo om mijn hele Ubiquity netwerk (factory reset) opnieuw op te bouwen, klinken de DNS servers mij logisch. Ik had veel problemen met Ziggo Go (op alle devices) en de Next Mini met het niet kunnen starten van TV programma's. Erg random. Ik heb afgelopen weekend mijn primaire DNS aangepast van 1.1.1.1 naar 8.8.8.8 (google) en nu lijkt het opgelost te zijn. Vreemde is dat ik 1.1.1.1 primair had staan en 9.9.9.9 secundair, maar na de wijziging hierboven is het veel stabieler. Dus mijn conclusie is dat er iets is verandert in de Ziggo app of netwerk. 

Jcmx

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij wonen tijdens de winter in Spanje. Tot voor kort werkte ziggo go perfect. Nu kunnen wij geen live beelden meer bekijken. Wij gebruiken geen VPN. Alleen programma's die reeds zijn gestart kunnen wij bekijken via de optie kijken vanaf het begin

 

 

Bikkel009

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sinds vanmiddag werkt alles weer zoals het hoort

Geje1

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Weet je heb mijn intersnelheid verhoogd. En hups werkt weer en dat zonder aangeven van ziggo of andere gewoon ik zelf was zo slim  groet 

hdterhaar

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Alex, goed niews- het werkt weer - zonder aanpassing aan mijn kant. Dank voor de reacties. Ik raakte wel een beetje los van alle technische details, maar blij dat het weer werkt. Groeten, Harjan

 

Testing

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sinds vandaag geen problemen meer, ook na het lezen van dit forum eerst getest met Ziggo DNS servers maar dat hielp niet. Ik gebruik Quad9 en OpenDNS als dns servers.

Robobor

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

werkt inderdaad weer zonder aanpassing in mijn netwerk…ik gebruik 9.9.9.9 als primair dns en 1.0.0.2 als secundair dns

karbonade

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij werkt het ook weer als van ouds. Ben benieuwd wat het was.

Madmaus

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hier werkt het nog niet goed

Vanuit huis op wifi werkt het maar zodra ik via mobiel internet ga of op een ander wifi netwerk verbinding maakt krijg ik dezelfde fout.

 

Echter als ik mijn dns (adguard) helemaal uitzet dan werkt het helemaal weer.

Er is dus nog steeds ergens iets niet helemaal lekker. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Madmaus - Is het bij jou inmiddels ook volledig opgelost?

Madmaus

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Alex

 

Helaas niet.

Screenshot_20221207_161050.jpg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Madmaus,

 

Ik heb de bevestiging dat het echt volledig is opgelost. Als jij dus nog problemen ervaart, moeten we daar verder op inzoomen. Het blijft met dergelijke software mogelijk dat er toch iets geblokkeerd wordt, wat invloed heeft op de werking. Net als dat we ook bijvoorbeeld VPN niet ondersteunen in combinatie met het gebruik van Ziggo GO. Ik ben niet heel bekend met Adguard, zijn er nog bepaalde instellingen die je zou kunnen tweaken?

Uitgelicht topic