Vraag
Reacties
Aankondigingen
Minty
Level 2

Foutcode 11819 bij terugkijken van programma's en opnames via Ziggo GO

Als ik op de iPad een programma terugkijk of een opgenomen programma bekijk, valt regelmatig het beeld weg en krijg ik een zwart scherm met de tekst: niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld -11819. Op de iPhone gebeurt hetzelfde. ik moet dan de de iPad uitzetten en opnieuw aanzetten en de ziggo go app opnieuw starten en zoeken waar ik gebleven ben want dat onthoudt hij ook niet. Soms in een programma van een half uur gebeurt het 2 of 3 keer, soms kan ik meer dan een uur ongestoord kijken.  
Het kan zijn dat de laatste update naar IOS 18 ermee te maken heeft. 

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Help ons en geef jouw voorbeeld door
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi allen,

Ik begrijp dat foutcode 11819 toch nog niet volledig is opgelost. Ondanks dat de foutcode relateert aan een crash in één van de iOS-services, gebeurt het uiteraard bij Ziggo GO en moet dit verder onderzocht worden. Als je dit nog steeds ervaart, ontvangen we graag de volgende gegevens als je dit nog niet hebt gedeeld:

- Merk & type apparaat
- Versie van besturingssysteem (iOS)
- Versie Ziggo GO
- Ben je verbonden met de wifi, of mobiel internet?

- Gebeurt op het specifieke momenten of bij specifieke kanalen?

-Eventuele andere bijzonderheden

0 Kudos
Ga naar reactie
61 Reacties 61
Meldingen
Aan Uit
PaulRobert
Level 3

11819 probleem al sinds langere tijd 2 maanden data bekend

0 Kudos
Fons7
Level 2

Ongeveer een maand geleden reageerde ik ook al over de foutcode 18819. Aanvankelijk leek deze opgelost maar de laatste dagen is de storing weer teruggekeerd en stopt een teruggekeken programma weer met dezelfde foutcode 18819. Heel vervelend en hoop op een oplossing! Ik kijk programma’s terug meestal op RTL5 en SBS6.
ipad 7e gen en iPad Air 13 inch

ipadOS 18.1.1

Ziggo go 5.13.10112+15615

Wifi

0 Kudos
Jsho
Level 1

Zojuist voor de zoveelste keer code 11819 ervaren in de Ziggo Go app op iPad 2022 met IOS 18.1.1
De frequentie waarin dit nu voorkomt maakt de Ziggo Go app tot een irritante.

En dat terwijl de app als die goed functioneert best prettig in gebruik is.
Kortom: het is te hopen dat Ziggo dit weet te fixen. Of Apple? Want het geen reclame op deze wijze....

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het is nogal onduidelijk waarom de foutmelding bij de een wel en bij een ander niet optreed.

Wat is het vrij ROM geheugen van de iPad/iPhone 32/64/128/256 GB. Is er mogelijk een geheugen tekort. Wordt er gebruik gemaakt van een (overbodige) antivirus app.

Om uit te sluiten dat het een algemeen (tekort) geheugen probleem is kan je controleren of er nog genoeg ROM geheugen vrij is. https://support.apple.com/nl-nl/108429

Je kan tijdelijk andere apps verwijderen om ROM geheugen vrij te maken.

https://www.appletips.nl/apps-tijdelijk-verwijderen-opslagruimte/

Verwijder eventuele antivirus.

Wat ook nog kan maar dat is meer voor de “nerds” en een zoektocht naar een speld in een hooiberg, dat zijn de logboek bestanden van iOS/iPadOS:

https://id.nl/huis-en-entertainment/mobiel/smartphone-en-tablet/waar-is-dat-logboek-van-ios

Bovenstaande is geen oplossing, maar kan mogelijk een oorzaak aanwijzen.

0 Kudos
H.B.
Level 2

Beste Karel, fijn dat je meedenkt hoor!! 

ik heb een iPad met een opslag van 128 GB waarvan er nog dik 100 te gebruiken is.

Groet H.B. 

AnnaS
Level 1

Ik wordt er sinds vandaag voortdurend uitgegooid! Heb sinds gisteren ios 18.1. Misschien toch een relatie?

0 Kudos
AnnaS
Level 1

Precies dezelfde ervaring als H.B. Ook aque type apparaat, ios en versie. Op alle zenders. Binnen een uur 3 keer helemaal uit en weer aan gezet. Ios nieuwste versie (18.1) gisteren geinstalleerd. Ga ook op mn telefoon kijken, waardeloos

0 Kudos
H.B.
Level 2

Met dit bericht vraag ik een ieder die naar deze community kijkt om ook te reageren!! Ik vraag dit omdat ik bij mijn contact met Ziggo te horen kreeg dat ik de eerste was met dit probleem. Ik werd doorverwezen naar Apple! Dat was een paar dagen geleden terwijl dit probleem al enige maanden aan de gang is. Dus m.a.w. laat Ziggo weten dat er veel meer personen last hebben van dit probleem!!!

Hartelijke groet, H.B.

AnnaS
Level 1

Niets aan toe te voegen, zie alle reacties van de afgelopen weken en maanden

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het delen van alle informatie, iedereen! Ik heb het toegevoegd aan het onderzoek. Nieuwe meldingen (of andere bijzonderheden) blijven uiteraard welkom.

@schoorel - Jij geeft aan dat je het op je iPhone ervaart, om welke iPhone gaat het?

0 Kudos
schoorel
Level 2

Het gaat om een iPhone 13. Sinds een paar dagen gaat het weer goed en heb ik de foutmelding niet ontvangen 

jenson
Level 11

Volg de tip van @Karel.

https://id.nl/huis-en-entertainment/mobiel/smartphone-en-tablet/waar-is-dat-logboek-van-ios

Instellingen

Privacy en beveiliging

Analyse en verbeteringen

Analysegegevens

Zoek naar: mediaplaybackd-datum-tijd.ips

Klik op een naam

Er staat een uitgebreid rapport over de fout.

Staat er iets bij "exception"?

Met het pijltje rechtsboven kun je: 

. een E-mail sturen

. bewaren in Bestanden

...

0 Kudos
H.B.
Level 2

Beste Jenson, ik heb de stappen gevolgd en exception gevonden en daar staat de volgende regel;

”exception” : “codes”: 0x0000000000000001, 0x0000000000000020”, “rawCodes”IMG_0407.jpeg

0 Kudos
H.B.
Level 2

Misschien kunnen jullie hier iets mee! Ik niet😏

0 Kudos
H.B.
Level 2

Wat ik daarvan maak is dat een bepaald adres 0x20 niet in alle regionen aanwezig is!! 

0 Kudos
Karel.
Level 17

@H.B.  schreef:

Misschien kunnen jullie hier iets mee! Ik niet😏

De developers van Apple iOS/iPadOS en van ZiggoGo zouden er wel wat mee moeten kunnen.

0 Kudos
Anja31
Level 1

Vanavond 2x crash met deze foutcode op iPad 9 met iOS 18.1.1 op wifi en laatste versie van ziggo go app (update van vandaag)

tijdens terugkijken van programma van vandaag, ik was telkens 30 seconden aan het doorspoelen 

diagnosesheet uit ziggo go app:

Build: 5.15.10707+15726
Device: iPad 9
Video Player: Unknown
Conviva: 4.0.41
Connection Type: WiFi - (N/A)
Customer HH: 10352013_nl
Mqtt Broker Status: CONNECTED
Device IP: 192.168.178.251
CPE ID: E0B7B1-APLSTB-300077466708
Mqtt Cpe Status: ONLINE_RUNNING
Last MQTT status check: 2024-12-03 22:20:14 GMT+01:00
OV: 4.2.33
OV Engine State: AUTH_FAILURE
OV Device Name: 4BE843BC-33F7-4545-99C6-FCC2F467CDBD
OV Power Status: OK
OV Network Status: OK
OV Disk Status: OK
OV Download Enabled: true

AnnaS
Level 1

Gisteravond ook weer 3 keer bovengenoemd probleem, wanneer wordt dit opgelost?

0 Kudos
AnnaS
Level 1

Wordt er weer uitgegooid

0 Kudos
AnnaS
Level 1

Wederom er uitgegooid met foutcode 11891, tweede keer vanavond! 

0 Kudos