Vraag
Reacties
Aankondigingen
Minty
Level 2

Foutcode 11819 bij terugkijken van programma's en opnames via Ziggo GO

Als ik op de iPad een programma terugkijk of een opgenomen programma bekijk, valt regelmatig het beeld weg en krijg ik een zwart scherm met de tekst: niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld -11819. Op de iPhone gebeurt hetzelfde. ik moet dan de de iPad uitzetten en opnieuw aanzetten en de ziggo go app opnieuw starten en zoeken waar ik gebleven ben want dat onthoudt hij ook niet. Soms in een programma van een half uur gebeurt het 2 of 3 keer, soms kan ik meer dan een uur ongestoord kijken.  
Het kan zijn dat de laatste update naar IOS 18 ermee te maken heeft. 

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Help ons en geef jouw voorbeeld door
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi allen,

Ik begrijp dat foutcode 11819 toch nog niet volledig is opgelost. Ondanks dat de foutcode relateert aan een crash in één van de iOS-services, gebeurt het uiteraard bij Ziggo GO en moet dit verder onderzocht worden. Als je dit nog steeds ervaart, ontvangen we graag de volgende gegevens als je dit nog niet hebt gedeeld:

- Merk & type apparaat
- Versie van besturingssysteem (iOS)
- Versie Ziggo GO
- Ben je verbonden met de wifi, of mobiel internet?

- Gebeurt op het specifieke momenten of bij specifieke kanalen?

-Eventuele andere bijzonderheden

0 Kudos
Ga naar reactie
60 Reacties 60
Meldingen
Aan Uit
Minty
Level 2
Topicstarter

Ik kijk op de iPad zelden live tv, dus dat weet ik niet. 
De storing komt voor bij opgenomen programma’s en bij terugkijken.

Ik heb al een paar keer de app verwijderd, de iPad helemaal uitgezet, de app weer gedownload, maar het probleem blijft bestaan. Soms 3 of 4 keer bij 1 programma. Voor mijn gevoel gebeurt het vaker als ik vooruit spoel om de reclames over te slaan.
Programma’s van NPO kijk ik nu via de NPO-plus app, en daar heb ik geen enkel probleem.
Ik heb alle updates t/m 18.1.

Ik ben al vele jaren klant bij Ziggo en heb nooit eerder problemen gehad die niet snel opgelost konden worden, dus los dit ook op a.u.b. 

Ik zal toch niet de enige zijn die hier nu last van heeft.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dan nog een vraagje @Minty Ervaar je dit ook online via deze link? 
Je benoemde ook dat je het vaker merkt met het doorspoelen van, als je dit nou niet doet, merk je dan ook een verschil?

Minty
Level 2
Topicstarter

Ik heb het geprobeerd via safari, (nadat ik de app had verwijderd), maar het lukt me dan niet om in te loggen.

Als ik doorspoel is het het vaak heel snel mis, maar als ik dat niet doe, gebeurt het ook. 

Minty
Level 2
Topicstarter

Inmiddels via Safari ingelogd. Ik heb één programma teruggekeken en daarbij geen problemen ondervonden. Het is te doen, maar via de app is natuurlijk prettiger. 
Ik hoop dat Ziggo een oplossing vindt.

Krista
Community Moderator
Community Moderator

Dat begrijp ik @Minty!  Apple geeft aan dat het probleem wordt veroorzaakt door een crash in het iOS besturingssysteem services. Wij hebben tot nu toe geen nieuwe meldingen ontvangen dat dit bij klanten nog speelt. Uiteraard houden we dit topic open voor het geval er wel nieuwe meldingen komen.  Voor nu mag je het probleem bij Apple melden (https://www.apple.com/feedback/).

0 Kudos
Karlijn1
Level 1

Probleem bestaat nog steeds.

alleen op de Ipad, na de IOs 18.

Duurt nu meer dan een maand.

Zou prettig zijn als het opgelost werd.

Betaal genoeg voor het abonnement.

TeleurgesteldeM
Level 2

Ik heb het zelfde, gewoon tijdens kijken stopt de ziggo go en krijg ik foutmeldingen -11819 en niets werkt dan meer en tot nu toe helpt me een herstart niet heb mijn cash geheugen geleegd en nog steeds werkt op mijn telefoon Apple ziggo go Niet! 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@TeleurgesteldeM  ervaar je het probleem alleen op de iPhone of ook op andere apparaten ?

ervaar je het alleen bij opnames of ook bij live tv replay-tv etc ?

0 Kudos
PaulRobert
Level 3

11819 probleem gerelateerd aan ipad ios 18 en hoger is door ziggo verwezen naar Apple software.

zou het niet handig zijn dat Ziggo kontakt met Apple hierover gaat opnemen?

dit in het belang van de klanten van Ziggo.

ik heb overigens zelf dit al gedaan

0 Kudos
Karel.
Level 17

@PaulRobert  schreef:

11819 probleem gerelateerd aan ipad ios 18 en hoger is door ziggo verwezen naar Apple software.

zou het niet handig zijn dat Ziggo kontakt met Apple hierover gaat opnemen?

dit in het belang van de klanten van Ziggo.

ik heb overigens zelf dit al gedaan

Dit soort problemen ontstaan meestal doordat applicaties in multi platform systemen ontwikkeld worden. Er wordt dan veelvuldig door derde partij bibliotheken gebruik gemaakt voor interactie tussen de applicatie en het besturingsysteem en hardware. Als er nu ergens in de keten een update uitgevoerd wordt kan deze verstoord raken omdat het dan niet meer goed kan samenwerken. Vooral oplossingen in de gebruikte derde partij open source software laat vaak lang op zich wachten. Open source wordt namelijk vaak door enthousiasten ontwikkeld die geen uitgebreide test mogelijkheden en tijd hebben om het direct op te lossen. Soms komt er zelfs nooit een oplossing en moeten de ontwikkelaars op zoek naar een door een andere partij ontwikkelde ondersteunende software bibliotheek.

Bij ontwikkeling van apps die specifiek voor één besturingsysteem/hardware wordt geschreven zijn dit soort problemen veel sneller op te lossen. Maar dan heb je wel een groter ontwikkel team nodig die voor elk apparaat apart de applicatie maken en daarmee de kosten groter maken. Je ziet dan ook dat de grote streamingdiensten zoals Netflix dit veel sneller weten op te lossen.

Minty
Level 2
Topicstarter

Er blijken dus meer meldingen te zijn. Ik heb een tijdje tv gekeken via safari, maar het is natuurlijk lastiger. Bij opnieuw de app downloaden blijkt dat (zij het minder vaak) ook voorkomt bij life programma’s kijken.

PaulRobert
Level 3

Nu elke dag raak minimaal 4 tot 5 keer per dag

0 Kudos
PtB
Level 1

Dag Alex, ik ondervind nog steeds problemen, ik heb een iPad 10, IOS 18.1.1, ben verbonden met de Wifi en de app is geüpdatet naar de nieuwste versie. Het gebeurt bij terugkijken, soms meermaals tijdens een programma. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen,

Ik begrijp dat foutcode 11819 toch nog niet volledig is opgelost. Ondanks dat de foutcode relateert aan een crash in één van de iOS-services, gebeurt het uiteraard bij Ziggo GO en moet dit verder onderzocht worden. Als je dit nog steeds ervaart, ontvangen we graag de volgende gegevens als je dit nog niet hebt gedeeld:

- Merk & type apparaat
- Versie van besturingssysteem (iOS)
- Versie Ziggo GO
- Ben je verbonden met de wifi, of mobiel internet?

- Gebeurt op het specifieke momenten of bij specifieke kanalen?

-Eventuele andere bijzonderheden

0 Kudos
H.B.
Level 2

Beste Alex,

ipad pro 12.9 5e generatie

IOS 18.1.1.

Versie Ziggogo: 5.13.10112

Verbonden met wifi

Doet zich voor in iedere situatie; direct kijken en terugkijken!  Op dezelfde dag ook mijn iPhone geüpdatet naar 18.1.1. Mijn iPhone geeft geen problemen. 
Ik kijk nu via mijn iPhone tv zonder meldingen en onderbrekingen.

als de melding komt kan je niets meer met Ziggogo. Je moet dan je iPad helemaal uitzetten en daarna weer aanzetten. Dan kan je weer even kijken maar even later krijg je weer de melding en moet het weer opnieuw. 

ik hoop dat er spoedig een oplossing komt!

Hartelijke groet!

0 Kudos
schoorel
Level 2

Hier sinds twee dagen ook last van op de iPhone. Moet de app sluiten en dan opnieuw opstarten. Ik kan dan even kijken maar na een kwartier geeft hij weer een foutcode aan 11819. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? 

0 Kudos
H.B.
Level 2

Even nog een aanpassing van de versie Ziggogo. ; 5.13.10112 + 15615 prod Dat is wat er staat links onderaan bij instellingen.

0 Kudos
wyo1951
Level 2

via mijn Model 2024 iPad Pro, met de allerlaatste update (nov.2024), wifi verbinding, laatste ziggo.go update nov. 2024, krijg ik tot grote ergernis soms meerdere malen achter elkaar dezelfde foutmelding als eerdergenoemd in dit topic. Dit gebeurt meestal tijdens het zgn vooruitspoelen van een opname, maar ook bij het normaal afspelen van een film. Het maakt niet uit of de opname 1 dag of 1 week oud is. Enige oplossing is iPad volledig uitzetten, opnieuw opstarten en vooral niet vergeten waar de film of andere opname plotseling wegviel. Dit ervaar ik nu al weken, regio 2992. Een passende oplossing zou ik zeer op prijs stellen. Dit is niet een incident, maar een software bug. Het mag niet zo zijn dat er bij een gering aantal meldingen dit probleem niet daadwerkelijk en effectief word opgepakt??? Elke foutmelding is er éen teveel.

0 Kudos
bto
Level 2

Ipad 10

ios 18.1.1. Zelfde probleem bij ios 18.0 en 18.1

ZiggoGo-versie 5.13.10112 en eerder. 

verbinding via wifi

probleem vooral bij voetbalwedstrijden. UEFA?

We balen er wel van, hoor! Zó lastig, al zó lang, bij zóveel mensen… en daarmee zó onbegrijpelijk!

0 Kudos
H.B.
Level 2

Beste Alex,

ik heb zojuist mijn dochter aan de lijn gehad waarin ik haar vertelde over de problematiek die ik ervaar met Ziggo go. Zij wist mij de vertellen dat zij sinds kort overgestapt zijn van KPN naar Ziggo en ook de problemen ervaren die wij hier allemaal noemen. Zowel bij iPads als bij iPhones. Series kijken en sportprogramma’s zoals voetbal en tennis zijn tot grote ergernis niet te volgen! Zij hebben regelmatig contact met ziggo maar komen daar ook niet verder. Ik dacht: ik laat dit toch maar even weten want er zijn veel meer mensen die deze problemen ondervinden maar dat niet op deze community melden. Groet 

0 Kudos