1
Vraag
2
Reacties
Ralph.L.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fout code -2031 bij afspelen Ziggo Go app op Samsung tablet

Hallo allemaal,

Bovenstaande melding zie ik een aantal keren voorbij komen op deze site. Ik heb hier helaas ook last van. Het is mij niet duidelijk of en zo ja, hoe dit te verhelpen is.

Heeft iemand een antwoord voor mij?

 

155 Reacties 155
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor het doorgeven, @Tessa_k91. Heb je ook geprobeerd om het te testen via www.ziggogo.tv? Ervaar je daar ook de foutcode of gaat het dan wel goed? Als dat wel gaat is dat voor nu een alternatieve manier om te kijken, terwijl dit probleem verder onderzocht wordt.

Tessa_k91

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de app gisteren nog verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen deed hij het helemaal slecht want toen sloot de app af als ik iets wilde gaan kijken. 

Nu doet hij het opeens wel weer goed en krijg ik ook geen foutmelding meer.

 

Ik weet niet of het van belang is maar vanochtend is er wel een softwareupdate geïnstalleerd op mijn telefoon.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Kan zeker van belang zijn, @Tessa_k91. Ik raad je aan om het even goed in de gaten te houden. Als het nu niet meer voorkomt, is het met de update van je telefoon opgelost. Komt het wel weer voor, dan weet je de Community hier te vinden ;-).

 

Ik wens je in ieder geval veel kijkplezier!

Oosterhof-debet

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iedere keer ik starte met op de tablet kijken

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemiddag @Oosterhof-debet en welkom hier! 

Als je elke keer bij het opstarten van de app tegen een foutmelding aanloopt dan snap ik dat je op zoek gaat naar een oplossing, goed dat je hier uit bent gekomen. Het zou super zijn als je onderstaande vragen in kunt vullen zodat we dit voor je door kunnen zetten naar de juiste afdeling. 
 

-Merk & Type apparaat

-Android-versie

-Ziggo GO versie

-Precieze foutcode

-Wanneer krijg je deze foutcode? (Altijd, soms, op specifieke momenten)

-Indien incidenteel, recent voorbeeld van een zender & programma

-Zowel bij Live TV, Replay TV als Movies & Series?

-Andere bijzonderheden?

Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Alex : nee, ik heb een Nvidia Shield Tablet K1, deze heeft gewoon Android, geen Android TV. Laatste versie is 7.0 en heeft een Tegra processor.

 

Zie hier: https://www.android.com/intl/nl_nl/tablets/nvidia-shield-k1/

 

Ik lees nu net in de app dat versie 2.3.44 niet meer werkt per 21 juni 2021. Kunnen jullie deze niet als enige laatste oude versie in de lucht houden voor apparaten waar nu de 2031 foutmelding naar voren komt? Anders is het wel zuur dat het straks niet meer werkt voor sommigen, terwijl jullie toch al langer van dit probleem afweten. Mijn gedachte is dat jullie de afspeelroutine hebben aangepast vanaf versie 2.3.50, gezien de grootte van de app die alsmaar kleiner is geworden. Kunnen jullie niet de oude afspeelroutine opnemen in de laatste huidige versie voor een hogere compatibiliteit middels een optie onder instellingen?

Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Als alternatief gebruik ik nu Ziggo Go in een browser en dat werkt goed. Werkt dit technisch anders dan in de app? Kan ik in elk geval TV blijven kijken na 21 juni op mijn tablet. 🙂

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Simon1979,

 

Het klopt inderdaad dat de oude versie straks niet meer ondersteund wordt. Dat heeft te maken met bepaalde streamprotocollen waarvan de ondersteuning ophoudt. Die kunnen we dus helaas ook niet meer in de lucht houden. Top dat de browser werkt!

Revo11

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je hebt helemaal NIKS opgelost . Dit werkt al 3 a 4 jaar niet stabiel. De ene keer wel, de andere keer niet. Er is geen vinger achter te krijgen. Het geeft wel aan hoe serieus Ziggo zijn klanten neemt, dat ze dit probleem nog altijd niet hebben opgelost. Huur eens goed programmeurs in ipv die UX design knakkers. Ik zit niet op nieuwe interfaces te wachten, ik wil dat de kern functionaliteit gewoon goed werkt.

ahjdekruijff

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik Samsung tablet A, model SM-t550. Android 7.1.1.

Sinds ongeveer 15 juli 2021 werkt ziggo go niet meer en krijg de melding 'kan video niet afspelen' oid. met foutcode 2031.

Als ik op de laptop met ubuntu 20.10 en firefox het probeer krijg ik 'deze browser is niet geschikt. En met de ziggo go app hetzelfde als boven.

Doe ik het via de chrome-browser, dan werkt alles perfect, zowel op de laptop met ubuntu als de tablet met android.

Het is heel vervelend dat deze dingen zonder enige aankondiging plaatsvinden, super irritant. Foutcode op de ziggo-go app is 2031!!!!! Als ik alle meldingen met deze foutcode doorlees, zakt de moed me in de schoenen, dat het ooit opgelost zal worden.

Ad de Kruijff

Anonymous

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook de bekende -2031 melding. Ik gebruik de app op een Android Radio in de auto met Android 11. What to do?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@ahjdekruijff
Fijn dat je het probleem hebt kunnen tackelen door het via de Chrome browser te doen. Bedankt voor het melden.
Het probleem wordt veroorzaakt door onjuiste/ontbrekende widevine DRM rechten op het device. Er wordt op dit moment gezocht naar een oplossing hiervoor.
Het heeft eerder gespeeld en is toen ook opgelost, dus we houden goede moed maar het vergt helaas nog wel wat geduld.

@Anonymous
De Ziggo GO app is ontwikkeld voor smartphones en tablet, maar niet voor Android radio's in een auto. Naast dat het mij niet heel veilig lijkt, wordt het op deze apparaten dus ook niet door ons ondersteund. 

Patvermaas

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ook dit probleem merk Samsung Galaxy tab a .  Model nr SM-T555 android versie 7.1.1. Ziggo go versie 4.33.0 Prof (4.33.14.088).foutcode 2031. Krijg de melding als ik iets wil afspelen zowel opnames herhalingen enz. Op de telefoon werkt alles prima. Graag een oplossing 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Patvermaas,

 

Helder, dank je! We gaan dit doorzetten ter onderzoek. Zodra ik meer informatie heb, hoor je van me!

Patvermaas

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 via de browser kan ik wel Ziggo go tv kijken dus niet via de app wat normaal wel altijd kon

Dick van Rooije

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Sinds 2 weken krijg ik deze foutcode op mijn tablet, daarvoor heb ik op diezelfde tablet gewoon 4 jaar Ziggo go kunnen kijken, ik snap er niets van. Hoe los ik dit op? 

Samsung Galaxy Tab A, van 2016

Leden

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Ziggo maakt zelfs melding van "volledig opgelost" om vervolgens te komen met maar.....

Zelf heb ik niet veel hoop meer, maar begrijp niet dat de een al een half jaar problemen heeft en de ander "pas" 14 dagen en dat vaak op hetzelfde apparaat😡

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Foutcode -2031 betekent dat er geen verbinding kan worden gemaakt met één van de servers. Dat kan eenmalig zijn, maar soms ook terugkerend.

 

Zorg er allereerst voor dat het apparaat waar je op kijkt, over de laatste software-updates beschikt.

 

Lukt het helemaal niet meer om iets te kijken nadat je deze foutmelding krijgt? Log dan handmatig uit en opnieuw in.

  1. Klik op je profiel
  2. Ga naar instellingen
  3. Ga naar Account & Profielen
  4. Kies voor uitloggen
  5. Start de app opnieuw op en log weer in

Dit zorgt er vaak voor dat je weer kunt kijken.

 

Als tijdelijke oplossing kun je ook Ziggo GO kijken in de browser van het apparaat.

 

Foutcode -2031 komt ook voor op apparaten waar Ziggo GO terecht niet op werkt, zoals autoradio’s. Dergelijke apparaten ondersteunen de benodigde streamingprotocollen en andere vereisten niet. Dit zal dus ook niet met een update gaan werken.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi allemaal, 

 

Alex had de vorige keer beloofd om hier even een berichtje te doen zodra er een update voor dit probleem is geweest. Afgelopen week is er in Ziggo GO een update gedaan naar 4.34. Dit zou het probleem voor verschillende devices opgelost moeten hebben. Het volgende (wat Alex al stuurde), blijft van toepassing met deze nieuwe update. 

 

Een uitzondering op bovenstaande is de Samsung Galaxy Tab A. Deze heeft op de achtergrond een andere oorzaak, uiteraard hopen we die spoedig op te lossen. Als tijdelijke oplossing kun je hiervoor Ziggo GO kijken in de browser van het apparaat.

 

Foutcode -2031 komt ook voor op apparaten waar Ziggo GO niet op werkt, zoals autoradio’s. Dergelijke apparaten ondersteunen de benodigde streamingprotocollen en andere vereisten niet. 

 

 

Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Marije : bedankt voor de update, maar ik krijg nog steeds de -2031 foutmelding met deze nieuwe versie op mijn Nvidia Shield Tablet K1 (https://www.nvidia.com/en-ca/shield/tablet/).

Hopelijk kunnen jullie daar ook een fix voor doen.

Met de (Microsoft Edge) browser werkt het wel, dus vreemd dat het dan in de app niet werkt.

Wellicht dat als jullie de API / libraries van Edge gebruiken dat het dan opgelost is?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic