1
Vraag
2
Reacties
Ralph.L.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fout code -2031 bij afspelen Ziggo Go app op Samsung tablet

Hallo allemaal,

Bovenstaande melding zie ik een aantal keren voorbij komen op deze site. Ik heb hier helaas ook last van. Het is mij niet duidelijk of en zo ja, hoe dit te verhelpen is.

Heeft iemand een antwoord voor mij?

 

155 Reacties 155
Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
Lycke Ziggo wrote:

De foutmelding zegt niet direct iets, helaas. 

Krijg je de melding zowel bij live tv-programma's als bij on demand series/films? En werkt je app wel op andere apparaten? 

Ja, net zoals janeising.

Het valt me op dat jullie de vereisten voor de app hebben gewijzigd bij versie 2.3.47. Voorheen was API 18 benodigd (Target: Jelly Bean 4.3.x API level 18) en nu API 22 (Lollipop 5.1 API level 22).

https://android-apk.org/com.lgi.ziggotv/46892369-ziggo-go/ (Android 4.3 zoek op Target)

https://android-apk.org/com.lgi.ziggotv/50794965-ziggo-go/ (Android 5.1 zoek op Target)

Zou het daar in kunnen zitten? Wellicht dat jullie nu een nieuwere API gebruiken voor de Ziggo Go app die minder compatible is met wat oudere apparatuur? Qua Android versie zou het wel moeten werken (janeising en ik gebruiken Android 7 Nougat), maar wellicht dat een bepaalde instructie voor het afspelen van de video anders is geworden? Het is maar een suggestie hoor 😉

Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Paul Ziggo Ik hoop dat jullie snel een fix kunnen regelen voor dit probleem.

Mark&Joyce

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu heeft de app op de iphone 12 even gewerkt, maar nu komt de volgende melding weer in beeld:

 

“Helaas ziggo go doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken.”

En daar stopt het dan weer. Ik heb het volgende gedaan:

  1. Telefoon gerest - geen resultaat
  2. app verwijderd, telefoon gereset, app opnieuw geinstalleerd - geen resultaat
  3. Zelfde als twee, maar ook alle inloggegevens verwijderd en opnieuw handmatig ingelogd - geen resultaat

Dit geldt voor zowel de 5g verbinding als de wifi. Iemand een idee om deze app werkende te krijgen?

mvg, Mark

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

De foutmelding -2031 leek grotendeels opgelost te zijn en zagen we alleen nog op de Galaxy Tab A. Ik zie hier echter toch weer wat andere apparaten voorbij komen, dus ik ga het door verzamelen en doorzetten.

 

@Mark&Joyce - Jouw problemen staan los van bovenstaande, maar dat maakt het natuurlijk niet minder irritant. Krijg je dit bij álles wat je afspeelt? Zowel live TV, Replay TV als Movies en Series?

Mark&Joyce

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Alex Ziggo,

Ik krijg deze melding zodra ik de app open. Ik kan niet eens een kanaal kiezen.

mvg, Mark

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dus even voor mijn beeldvorming: Zodra je je gegevens invult en wilt inloggen krijg je deze melding. Je komt daar niet verder. Eerder heeft het wel gewerkt op je iPhone.

Ja gaf eerder aan dat je op andere apparaten onder andere -2031 hebt, speelt dat ook nog? Of kun je nu nergens meer inloggen.

 

Tot slot: Is het mogelijk dat je recent Mijn Ziggo & My Vodafone hebt samengevoegd?

Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Alex Ziggo heb je inmiddels misschien ook meer nieuws? Heb je mijn suggestie ook gelezen iets eerder in deze thread over het feit dat deze foutmelding is gaan spelen toen jullie de minimale vereisten op Android versie 5.1 hebben gezet voor de Ziggo Go app? Wellicht dat die nieuwere API minder compatible is met wat oudere apparaten? Daarvoor werkte het namelijk prima tot versie 2.3.44. Ik gebruik Android versie 7.0 op mijn Nvidia Shield K1 Tablet.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

We hebben in een eerder stadium lang problemen gehad met foutcode -2031. Dat is inmiddels volledig opgelost.

 

De foutcode komt echter nog wel steeds voor. We hebben op dit moment een probleem in onderzoek waarbij het voorkomt op de Samsung Galaxy Tab A en op de NVIDIA Shield. Jullie kunnen ons helpen met dit onderzoek door onderstaande vragenlijst in te vullen, ook als je er last van hebt op een ander apparaat*. Ook als je tegen de foutmelding aanloopt op een ander apparaat, willen we dit graag weten!

 

-Merk & Type apparaat

-Android-versie

-Ziggo GO versie

-Precieze foutcode

-Wanneer krijg je deze foutcode? (Altijd, soms, op specifieke momenten)

-Indien incidenteel, recent voorbeeld van een zender & programma

-Zowel bij Live TV, Replay TV als Movies & Series?

-Andere bijzonderheden?

 

* Foutcode -2031 komt ook voor op apparaten zoals autoradio's. Dit gaat helaas ook niet werken, dus een melding is niet nodig. Dergelijke apparaten ondersteunen de benodigde streamingprotocollen en andere vereisten niet.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Simon1979,

Helaas nog geen nieuws. Zoals je ziet ben ik wel meer concrete voorbeelden gaan uitvragen.

Wat betreft je eerdere suggestie: het kan altijd voorkomen dat oudere apparaten soms wat moeite hebben, maar dit zou los moeten staan van deze specifieke foutcode. Dan verwacht je eerder uitval zonder foutcode of bufferingsproblemen.

joopcornelissen

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Galaxy tab A sm-t550. Android 7.1.1. Samsung Experience versie 3.10.49-13808168.

Ziggo go versie2.3.55 prod22400.

Melding: niet beschikbaar. Deze video kan niet afgespeeld worden code -2031.

Fout code altijd vermeld bij zowel: Live TV, Replay Tv als Movies & Series

joopcornelissen

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem ontstond na de upgrade van 6 oktober

soapy

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Melding -2031 bij afspelen, al maanden last van, erg vervelend!! 

 

Galaxy Tab A (2016)

Android versie 8.1.0

Ziggo Go versie 2.3.55 Prod

 

Gebeurd regelmatig, soms om de 3/5 minuten!, soms als ik geluk heb, kan ik 20/30 minuten lang tv kijken zonder onderbreking! dan gebeurt het weer, weer een onderbreking!      

Dit gebeurd op bijna alle tv zenders. 

Ziggo, doe er wat aan! 

 

 

 

Proza

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb minstens  2 maanden ook hetzelfde probleem met foutcode 2031. Ik heb al diverse keren gevraagd  om een oplossing, echter tot nu toe zonder resultaat!

Hier volgen mijn antwoorden op je door jullie gestelde vragen:

Merk en type apparaat: Samsung Galaxy Tab A, modelnr. SM - T555

Androidversie: 7.1.1.

Ziggo Go versie: 2.3.55. Prod. 22400

Precieze foutcode: Video kan niet worden afgespeeld (-2031)

Wanneer foutcode: Ik kan de Ziggo Go app openen, maar zodra ik om het even welke zender aanklik om te kijken krijg ik bovengenoemde melding.

Dit gebeurt ook bij Live TV, Replay TV en Movies & Series.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @soapy & @Proza,

Dank voor jullie meldingen, ik heb het doorgezet.

De storing specifiek voor Galaxy Tab A staat nog steeds open. In sommige situaties helpt een herstart van het apparaat, maar het is nog lastig de vinger op de zere plek te leggen en een concrete workaround te vinden. Voor anderen werkt Ziggo GO in de browser (www.ziggogo.tv) wel. Verder is het helaas afwachten.

Liesje80

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook dit probleem bij een samsung galaxy tab s5e. Het gebeurd vooral als ik een programma wil terug kijken. Op meerdere zenders. En het is al maanden een grote ergernis.

Bianca79

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sindskort steeds de foutcode 2031. App al verwijderd. Tablet afgesloten , opnieuw opgestart en app opnieuw gedownload,maar foutmelding blijft. 

Hier volgen mijn antwoorden op je door jullie gestelde vragen:

Merk en type apparaat: Samsung Galaxy Tab A, modelnr. SM - T555

Androidversie: 7.1.1.

Build : 2.3.63 Prod(22700)
Device : samsung SM-T555
OS : Android 7.1.1 (API 25)
Video Player : 2.11.7
Connection Type : WiFi 

Precieze foutcode: 

NIET BESCHIKBAAR

Video kan niet worden afgespeeld (-2031)

Wanneer foutcode: Ik kan de Ziggo Go app openen, maar zodra ik op een  zender klik om te kijken krijg ik bovengenoemde melding.

Dit gebeurt bij alle zenders

heel irritant, kan zo niet tv kijken op de tablet.

Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @soapy & @Proza,

Dank voor jullie meldingen, ik heb het doorgezet.

De storing specifiek voor Galaxy Tab A staat nog steeds open. In sommige situaties helpt een herstart van het apparaat, maar het is nog lastig de vinger op de zere plek te leggen en een concrete workaround te vinden. Voor anderen werkt Ziggo GO in de browser (www.ziggogo.tv) wel. Verder is het helaas afwachten.

Hetzelfde geldt ook waarschijnlijk nog steeds voor de Nvidia Shield Tablet eerder aangegeven in dit topic. Versie 2.3.44 werkt wel goed. Na deze versie niet meer. Blijkbaar is er wat in de API gewijzigd.

Wakker

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na het uitvoeren van een update naar de laatste heb ik wederom last van errorcode -2031. Ik krijg deze foutcode altijd, zowel bij Live TV als Replay TV.

 

Build:    2.3.63 Prod(22700)

Device: rockchip X99.02.3.00.d32

OS:       Android 7.12 (API25)

Video player: 2.11.7

OV:       3.15.15

Conviva: 4.0.10.141

 

Ik heb dit probleem (foutcode -2030) in het verleden opgelost door een oudere versie 2.3.37 (16900) te gebruiken. Ik ga deze versie dus maar weer terugzetten, hopelijk wordt dit probleem nog opgelost in de volgende release.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Simon1979 @Wakker Vervelend dat jullie hier ook last van hebben! Lukt het bij jullie wel om via www.ziggogo.tv online tv te kijken?

Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Paul : Ja, bedankt, via www.ziggogo.tv werkt het wel goed en krijg ik deze foutmelding niet. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ik die wel krijg in de app. Ik vind de app fijner werken, dus ik hoop dat jullie dit snel kunnen fixen. Het ligt dus gelukkig niet aan mijn tablet (Nvidia Shield Tablet K1).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic