1
Vraag
2
Reacties
DKZ

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Feedback: voorkomen van spoilers in thumbnails

Het is heel vervelend als thumbnails van de volgende afleveringen al verklappen wat er gebeurt in voorgaande afleveringen. In dit geval (zie bijlage) verklapt de thumbnail van episode 16 welke 2 van de 4 kandidaten in de finale komen te staan... Ik zie overigens veel vaker spoilers in jullie thumbnails. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld Dallas Cowboys Making the Team, waar ik kandidaten in de thumbnail zie die het een paar afleveringen daarvoor bijvoorbeeld moeilijk hebben. Maar doordat ik ze in latere thumbnails zie, weet ik dus dat ze niet gaan afvallen tot dan en neemt het wel kijkplezier bij mij weg. Kan hier aub wat aan gedaan worden?

Een goed voorbeeld van hoe het wel moet is Little People Big World op TLC, gewoon lekker algemene thumbnails die niets spoilen. Graag voor alle programma's doen 👍

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9192Posts
  • 1077Oplossingen
  • 4126Likes

Hi all,

Voordat dit verder ontspoord: Jullie hebben allemaal een beetje gelijk 🙂 We krijgen inderdaad deze informatie rechtstreeks vanuit de bron en dat wordt direct op die manier geïmplementeerd, waarbij we als doorgeefluik fungeren. Echter, we hebben hier in zekere mate nog steeds wel invloed op via onze gids-leverancier. Of en wat daar precies mogelijk is, weet ik nog niet @DKZ, dus ik wil ook nog geen verwachtingen scheppen, maar ik ga een balletje erover opgooien! Dank voor je signaal.

(Edit: En uiteraard beheren we ook de code achter de thumbnails, maar ik vrees wel dat dat uitdagender wordt dan het aanpassen via de gids)

Bekijk in context

10 Reacties 10
Hatolex

Level 16
  • 1460Posts
  • 47Oplossingen
  • 958Likes

@DKZ , ik denk niet dat ziggo daar enige invloed op heeft. 

Pineapple

Level 16
  • 1823Posts
  • 185Oplossingen
  • 735Likes

Ziggo heeft hier 0,0 % invloed op. Dit weet ik 100% zeker. Ziggo is alleen maar een doorgeefluik. En zendt alleen uit wat aangeboden/geleverd wordt. 

DKZ
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik waardeer je bericht, maar Ziggo kan hier wel degelijk wat aan doen. Ziggo beheerd namelijk de front-end (en mogelijk de back-end waar alles opgeslagen is) waardoor zij de thumbnail data die wordt aangeleverd kunnen vervangen door iets anders. Desnoods implementeren ze een "spoiler-free" instelling die alle aangeleverde thumbnails vervaagt of vervangt door een zwarte thumbnail. Tenzij hier andere afspraken over gemaakt zijn met zenders, kunnen ze hier zeker software matig in de Ziggo-Go omgeving wel wat aan doen.

DKZ
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik waardeer je bericht, maar Ziggo kan hier wel degelijk wat aan doen. Ziggo beheerd namelijk de front-end (en mogelijk de back-end waar alles opgeslagen is) waardoor zij de thumbnail data die wordt aangeleverd kunnen vervangen door iets anders. Desnoods implementeren ze een "spoiler-free" instelling die alle aangeleverde thumbnails vervaagt of vervangt door een zwarte thumbnail. Tenzij hier andere afspraken over gemaakt zijn met zenders, kunnen ze hier zeker software matig in de Ziggo-Go omgeving wel wat aan doen.

Hatolex

Level 16
  • 1460Posts
  • 47Oplossingen
  • 958Likes

@DKZ ik denk dat je eea verkeerd ziet. Als je op de app van netflix tikt maak je verbinding een netflix server die jou vervolgens hun menu vertonen, daar staat ziggo geheel buiten. Zoals @Pineapple  al opmerkte is ziggo slechts een doorgeefluik. Er is dus volgens mij niets opgeslagen bij ziggo.

DKZ
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Wat heeft Netflix hiermee te maken? Het gaat hier over programma's terugkijken via Ziggo-Go. Tell me you don't know software engineering without telling me you don't know software engineering... Je kan dus beter niets zeggen.

De front-end is in eigen beheer van Ziggo en wordt door hen ontwikkelt. Zelfs al zouden ze beeldmateriaal en content aangeleverd krijgen door zenders, moet dat nog steeds op een uniforme manier gelezen worden door de front-end van Ziggo. Zij hebben dus wel degelijk de mogelijkheid om thumbnail data op een andere manier te presenteren in hun eigen front-end én dat is wat ik wil om spoilers te voorkomen.

Of Ziggo hier resources in wil steken weet ik niet, dat is aan hen, maar ga aub niet de discussie aan als je niet snapt/weet waar het over gaat en de technieken die achter Ziggo-Go zitten niet begrijpt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9192Posts
  • 1077Oplossingen
  • 4126Likes

Hi all,

Voordat dit verder ontspoord: Jullie hebben allemaal een beetje gelijk 🙂 We krijgen inderdaad deze informatie rechtstreeks vanuit de bron en dat wordt direct op die manier geïmplementeerd, waarbij we als doorgeefluik fungeren. Echter, we hebben hier in zekere mate nog steeds wel invloed op via onze gids-leverancier. Of en wat daar precies mogelijk is, weet ik nog niet @DKZ, dus ik wil ook nog geen verwachtingen scheppen, maar ik ga een balletje erover opgooien! Dank voor je signaal.

(Edit: En uiteraard beheren we ook de code achter de thumbnails, maar ik vrees wel dat dat uitdagender wordt dan het aanpassen via de gids)

Pineapple

Level 16
  • 1823Posts
  • 185Oplossingen
  • 735Likes

Wat ik al dacht, Ziggo zelf heeft hier geen directe invloed op, want doorgeefluik. Maar kan het wel doorgeven aan de gids-leverancier. Bedankt @Alex 

DKZ
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Laten we niet doen alsof jouw antwoord 100% accuraat was en je mijn probleem begreep @Pineapple, de gids leverancier kan het mogelijk aanpassen en Ziggo kan het zelf in hun front-end aanpassen.

Thanks voor het doorzetten van de suggestie @Alex, ik hoop op een spoiler-vrije omgeving 😉 Welke oplossing uiteindelijk geïmplementeerd wordt is aan jullie natuurlijk.

Pineapple

Level 16
  • 1823Posts
  • 185Oplossingen
  • 735Likes

Ik geef nergens aan gelijk te hebben of in welke mate dan ook. Het probleem wat je aankaart begrijp ik wel degelijk. Het is alleen niet zo simpel als jij doet overkomen. Ziggo is en blijft een doorgeefluik. Simpel zat. 

@Alex geeft je feedback in ieder geval door. Nogmaals bedankt hiervoor. Het is nu afwachten wat hiermee wel of niet gedaan wordt. Aangezien er geen enkele garanties gegeven kunnen worden 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic