1
Vraag
2
Reacties
Estinio

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Erg lage resolutie bij de Android TV App slechts 512x288

Zojuist de Ziggo go App op mijn Philips TV geinstalleerd. Ging allemaal zonder problemen. 
 

Echter alle live uitzendingen hebben een resolutie van slechts 512x288

een film die ik afspeel heeft 704x396 resolutie. 
een stream met een birate van slechts 1,24 mbit/s. 

Mijn netwerk is meer dan snel genoeg geeft de app aan 35 mbit/s om precies te zijn. 

wat gaat er verkeerd ??
 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @Estinio en welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp dat je wilt weten hoe het kan dat je in de Ziggo Go Tv App niet de resolutie kunt wijzigen. 
Allereerst ben ik heel benieuwd of je de meest recente versie van de Ziggo Go TV app geïnstalleerd hebt. Controleer daarnaast of je in het instellingen menu van je Philips TV
mogelijk nog de resolutie kunt wijzigen. Laat onder dit topic anders weten uit welke beeldinstellingen je kunt kiezen. Je mag anders ook een foto maken van het menu.
We kunnen dan aan de hand daarvan verder analyseren. 

Om het allemaal overzichtelijk te houden is mijn vraag of je jouw constateringen kunt delen in dit openstaande topic. 
Dan kunnen wij het verder onderzoeken. 

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Estinio
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Estinio
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk type tv heb je 

en welk merk type android tv heb je?

Estinio
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Philips model 47puk7150/12

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Estinio wrote:

Philips model 47puk7150/12

via wifi of utp kabel verbonden met internet?

Estinio
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Momenteel via wifi 5ghz netwerk maar ook met een kabel geprobeerd. (Ethernet over power) maakt geen verschil. 
de App werkt prima alleen is de resolutie in alle gevallen lager dan wat normaal is. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Blijkbaar is het bestand wat je aangeleverd krijgt niet beter.

Het is wel zo dat de live uitzendingen in 720p en on demand films naar verluid in 1080p worden doorgegeven, zelfs dat blijkt niet het geval te zijn.  Kijken via wifi of bedraad, zou op de aangeboden resolutie weinig invloed moeten hebben.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Estinio Wat mij ook opvalt is de reported en actual bitrate van 11,29 Mbps. Ik kijk nu even via een Firestick naar NPO1 en zoals verwacht 1280x720 en een titel via ondemand netjes 1920x1080.

De reported en actual bitrate is of ik nu live of on demand kijk ongeveer 35Mbps, Nu ik wat langer kijk fluctueert dat getal van 20 tot tegen de 70Mbps.

Ik vermoed dat je waarom dan ook een verkeerde stream krijgt aangeboden, eerder geschikt voor een smartphone.

 

 

Estinio
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik vermoed ook dar er iets niet klopt. Op je telefoon kun je kiezen welke kwaliteit je wilt. Op de TV app heb ik die nog niet kunnen vinden. 

Zojuist nogmaals even geprobeerd. Blijft een lage resolutie geven. Ook een reboot van de TV veranderd er niets aan. 2,4 of 5gHz ook niet. 
 

is er geen Ziggo medewerker die zich hier over kan melden. Of is dit niet een officieel Ziggo platform !?!  
Anders moet ik even gaan bellen met ziggo  want ik wil hun mening. Kan me niet voorstellen dat dit iets unieks is wat ik heb. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Estinio wrote:

ik vermoed ook dar er iets niet klopt. Op je telefoon kun je kiezen welke kwaliteit je wilt. Op de TV app heb ik die nog niet kunnen vinden. 

Zojuist nogmaals even geprobeerd. Blijft een lage resolutie geven. Ook een reboot van de TV veranderd er niets aan. 2,4 of 5gHz ook niet. 
 

is er geen Ziggo medewerker die zich hier over kan melden. Of is dit niet een officieel Ziggo platform !?!  
Anders moet ik even gaan bellen met ziggo  want ik wil hun mening. Kan me niet voorstellen dat dit iets unieks is wat ik heb. 

kijk eens in dit https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-tv-voor-apple-tv-android-tv-en-amazon-fire-tv-57872 topic

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat moet het linken naar dat topic bijdragen? Dit is iets voor de techneuten van het TV platform. 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RoWi. wrote:

Wat moet het linken naar dat topic bijdragen? Dit is iets voor de techneuten van het TV platform. 

 

zag daar iets met beeld resoluties dacht misschien heeft TS daar iets aan

 

Estinio
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@anoniemforum Helaas: Ik kan niets vinden in de App waarmee ik iets van een resolutie zou kunnen instellen!

Vandaag ook met Ziggo gebeld. Die konden me niet verder helpen (Te technisch?) en verwezen me naar dit forum. In de hoop op een technische Ziggo medewerker!

Nogmaals het probleem: De ZIGGO GO App (Logo met zwarte achtergrond) op Philips model 47puk7150/12 TV voorzien van Android 5 of hoger, werkt wat betreft interface prima echter is de resolutie erg laag.   Wat kan dit veroorzaken en hoe lossen we het op?

Alle live uitzendingen hebben een resolutie van slechts 512x288 en een film 704x396 resolutie. Terwijl verwacht mag worden 1280x720 en een film 1920x1080.
Type Internet verbinding WIFI 2,4 of 5 GHz of bekabeld (rechtstreeks op de Ziggo router) maakt geen verschil.  Ook de App deinstalleren en opnieuw installeren (met aangesloten UTP kabel) geeft geen verandering.

Ter info: Ziggo App of mijn I-phone werkt prima op hoge resolutie en de www.ziggogo.tv omgeving (op windows PC) werkt ook prima. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

goed gevonden die, dat moet dan wel een optie zijn, op mijn ouwe LG zit deze optie niet, de in  2015 geintroduceerde tv van de topic starter vermoedelijk ook niet, dit op het platform fout te gaan.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Estinio wrote:

@anoniemforum Helaas: Ik kan niets vinden in de App waarmee ik iets van een resolutie zou kunnen instellen!

Vandaag ook met Ziggo gebeld. Die konden me niet verder helpen (Te technisch?) en verwezen me naar dit forum. In de hoop op een technische Ziggo medewerker!

Nogmaals het probleem: De ZIGGO GO App (Logo met zwarte achtergrond) op Philips model 47puk7150/12 TV voorzien van Android 5 of hoger, werkt wat betreft interface prima echter is de resolutie erg laag.   Wat kan dit veroorzaken en hoe lossen we het op?

Alle live uitzendingen hebben een resolutie van slechts 512x288 en een film 704x396 resolutie. Terwijl verwacht mag worden 1280x720 en een film 1920x1080.
Type Internet verbinding WIFI 2,4 of 5 GHz of bekabeld (rechtstreeks op de Ziggo router) maakt geen verschil.  Ook de App deinstalleren en opnieuw installeren (met aangesloten UTP kabel) geeft geen verandering.

Ter info: Ziggo App of mijn I-phone werkt prima op hoge resolutie en de www.ziggogo.tv omgeving (op windows PC) werkt ook prima. 

heb je ook niet ergens iets van een instelingen menu 

of … op de afstandbediening

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @Estinio en welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aanklopt op dit forum! Ik begrijp dat je wilt weten hoe het kan dat je in de Ziggo Go Tv App niet de resolutie kunt wijzigen. 
Allereerst ben ik heel benieuwd of je de meest recente versie van de Ziggo Go TV app geïnstalleerd hebt. Controleer daarnaast of je in het instellingen menu van je Philips TV
mogelijk nog de resolutie kunt wijzigen. Laat onder dit topic anders weten uit welke beeldinstellingen je kunt kiezen. Je mag anders ook een foto maken van het menu.
We kunnen dan aan de hand daarvan verder analyseren. 

Om het allemaal overzichtelijk te houden is mijn vraag of je jouw constateringen kunt delen in dit openstaande topic. 
Dan kunnen wij het verder onderzoeken. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic