Raymond G.

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen. (-2019)

Helaas is dit topic over genomen door een ander storing,  de orginele storing waar de app mij vertelt dat

"er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet stremen. (-2019)"

Bestaat nog steeds en is niet weg naar het uitvoeren van de aangedragen tips.

Help!!!

44 Reacties 44
Superfunky

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Alex,

Het is toch wel erg bijzonder dat er zoveel gebruikers deze issue melden, de issue niet voorkwam bij alle versies vóór .50 en jullie developpers dan niet in staat zijn de issue te reproduceren c.q. op basis van de release notes te achterhalen wat ze precies aangepast hebben en die aanpassingen terug te draaien. Mijn IT-ers volgen met verbazing deze casus, maar goed.

Zoals ik al aangaf, ik heb de issue zonder VPN. Met mijn opmerking wilde ik alleen aangeven dat ik veel meldingen zie van gebruikers MET VPN, dus dat dit mogelijk en link is naar de oplossing van de issue, namelijk: hebben de ontwikkelaars geprobeerd een anti-VPN functie in te bouwen en heeft dit mogelijk geleid tot deze issue? Ik zeg dus niet dat het iets met VPN te maken heeft, ik zeg alleen dat het mij opvalt dat veel mensen met VPN dit melden.

@andere gebruikers: kunnen degenen die deze issue hebben ZONDER dat ze VPN gebruiken, dit hier aangeven svp??

 

Groeten,
Franck

Hanspuntnl

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi hi,

 

ik heb de berichten in deze post en de vorige allemaal gelezen. Helaas heb ik ook het probleem dat ik niet via de telefoon en Chromecast kan streamen. Ik begrijp dat het te maken heeft met de nieuwe updates in de Ziggo app. Ik hoor graag wanneer het is opgelost en zal meelezen in deze pot. Hierbij mijn gegevens:

 

-Welke foutmelding krijg je?

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen. (-2019). Maar dan in het Engels omdat mijn Iphone zo is ingesteld

 -Op wat voor apparaat met welk besturingssysteem?

Iphone XR - IOS 14.0.1

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)?

Ja

-Kun je Ziggo Sport (14) wel casten?

Nee

-Gebeurt het op elk kanaal/programma?

Ja

-Heb je ook een workaround ontdekt of werkt het soms opeens wel?

Nee

-Welke generatie Chromecast gebruik je?

Versie 3

-Van welke cast-firmware maak je gebruik?


1.42.172094

-De Chromecast versie 3 kan op twee verschillende manieren zijn stroom krijgen: De USB in de TV, of de USB via een adapter. Op welke manier is hij aangesloten?

Ik heb beide geprobeerd. Nu op de USB van de projector

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Hanspuntnl, welkom!

Dank voor je ingevulde lijst, ik heb het doorgezet! Voor het volledige verhaal; maak je ‘gewoon’ thuis gebruik van je Chromecast of ben je ergens anders? Maak je ook gebruik van een VPN?​​

Hanspuntnl

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Alex,

 

ik woon in Singapore en gebruik een VPN voor de app. 
 

Gr,

Hans

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder, dank voor de snelle reactie!

De situatie is natuurlijk ontzettend irritant, maar ik kan je voorbeeld helaas niet gebruiken voor dit storingsticket. We ondersteunen Ziggo GO niet buiten de EU en niet in combinatie met een VPN.

Dat neemt niet weg dat een fix voor dit probleem het mogelijk ook voor jou kan verhelpen uiteraard, dat is even afwachten.

Hanspuntnl

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Graag gedaan en ja daar was ik al bang voor. Maar ik zag dat mensen zonder VPN vanuit Nederland ook dit probleem hadden met dezelfde melding (-2019) dus wellicht kunnen we vanuit het buitenland meeliften op de oplossing. Ik hoop dat ie snel komt! Keep us posted, thanks

TheRocket

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Alex,

 

Ik ook nog steeds hetzelfde probleem..

Kunnen jullie niet de oudere versie zonder problemen beschikbaar stellen via een link? Zodat de mensen met problemen gebruik kunnen maken van de oudere versie. 

 
Ik hoop op een oplossing!

 

gr.  

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @TheRocket,

Helaas is dat geen optie. Mocht je Android hebben, dan vind je her en der op de Community manieren om de oude versie terug te zetten. Maar gezien het probleem zich vooral op iOS afspeelt, vermoed ik dat dit niet het geval is.

Wil je voor de volledigheid nog deze vragen invullen:

-Welke foutmelding krijg je? 

-Op wat voor apparaat met welk besturingssysteem?

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)?

-Kun je Ziggo Sport (14) wel casten?

-Gebeurt het op elk kanaal/programma?

-Heb je ook een workaround ontdekt of werkt het soms opeens wel?

-Welke generatie Chromecast gebruik je?

-Van welke cast-firmware maak je gebruik?

-Stream je thuis of ben je ergens anders?

-Maak je gebruik van een VPN?

Superfunky

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Ziggo nou, geweldig hoor, deze issue wordt steeds erger!

Sinds de nieuwe versie uitgekomen is, werkt de .48 versie niet meer!!!! 
Nu zou je denken dat in de nieuwe versie deze maanden durende issue eindelijk is opgelost, maar nee, ook niet! Wat een drama.

TV kijken kan alleen nog op ipad’s of telefoon’s de TV’s met Chromecast zijn alleen nog bruikbaar met de andere app’s en niet meer met Ziggo. Fantastisch, wat een prutsers!

DISCODOLLY

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go op Chromecast werkt niet, met de onderstaande configuraties (YouTube en overige apps werken wel op dezelfde apparatuur en via zelfde Chromecast). Stappen van forum genomen (fabrieksinstellingen, reset, opnieuw verbinden ,etc).

het werkt niet op:
1. android tablet
build: 2.3.44 Prod(19102)
Huawei T1 7.0
OS: Android 4.4.2 (API 19)
videoplayer: 8.0.4 / 2.8.4
OV: 3.14.27
Conviva: 2.145.1 / 2.145.0
Chromecastmodel: NC2-6A5

2. iPad
build: 2.3.46 (19109)
device: iPad4
OS: 10.3.3
Videoplayer: CWS:8.0.4-1338.d66daea9 (Apr 11 2019 20:00:43) IIS SS:8.0.4 (Apr 11...)
OV: 3.15.1
Conviva: 2.151.0.36984


Het werkt wel via (3. iPhone):
build: 2.3.55 (21901)
Device: iPhone 11 Pro Max
OS: 14.1
OV: 3.15.14
Conviva: 3.1.9
Connection: WiFi
MQTT Broker: disconnected
MQTT CPE status: offline

Foutmelding zonder code


Graag ​​​​​​opties om nog te proberen...

DISCODOLLY

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aavulling bovenstaande: Werkt ook niet op:

4. Samsung tablet

build: 2.3.40

device: Samsung SM-t530

OS: android 5.0.2 (API20)

video player: 8.0.2 / 2.8.4

OV: null

conviva: 2.145.1 / 2.145.0

 

5.​​​​​​ ​iPhone 7

Build: 2.3.55 (21901)
Device: iPhone 7
OS: 13.7
OV: 3.15.14
Conviva: 3.1.9
Connection Type: WiFi - (“xx")
MQTT Broker: DISCONNECTED
MQTT CPE Status: OFFLINE
Device ID Address: 192.168.0.xx


het gaat om een Chromecast NC2-6A5
Thuis (meerdere locaties) in Europa allen zonder vpn; allemaal ‘er is iets fout gegaan’.
note: op al deze apparaten werkte het voorheen prima

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @DISCODOLLY,

Goed dat je direct alle informatie meestuurt! Waar ik benieuwd naar ben: Maak je gebruik van de wifi van je Technicolor modem of van een eigen router/switch?

Superfunky

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vraag me toch werkelijk af wat jullie allemaal aan het doen zijn.

Word ik 2 dagen geleden nog gebeld door een allervriendelijkste meneer van Ziggo die wat vragen had over de storing en die mij wist te vertellen dat er i.s.m. Google en Apple gewerkt wordt aan een oplossing, sinds vandaag kan ik helemaal niets meer van Ziggo Go streamen, ook niet via de oude versie van app (versies voor .50).

Kreeg ik tot gisteren bij de nieuwe app versies tenminste nog het Ziggo logo met “ klaar om te streamen”, nu is dat ook verdwenen en krijg ik nu precies hetzelfde beeld als wat Discodolly hierboven getoond heeft. Op alle 3 mijn TV’s, met all Chromecasts, met alle Apple apparaten en met alle Ziggo Go versies van .49 - .55.

M.a.w.: het wordt alleen maar erger en jullie lijken werkelijk geen stap verder te komen.

We doen lekker nog een avondje Netflix, Disney+ of Youtube. NPO 1, 2 en 3 via NPO, maar Ziggo kunnen we vergeten.

DaanVrijdag

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Ziggo,

is deze community nog in de lucht? Sinds vandaag is het stream icoon bij de Ziggo Go app niet meer zichtbaar. Wanneer wordt de ellende door jullie eens opgelost zonder iedere keer weer onnodige vragen te gaan stellen. Het zou jullie sieren om onderhand de hand in eigen boezem te steken!! Het betreft hier een externe chromecast aansluiting. Het vreemde is dat er wel gestreamd kan worden met de app van de NPO!! Misschien dat jullie ‘geleerden’ met hun contact op kunnen nemen?!

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @DaanVrijdag,

Er waren gisteren problemen aan onze kant met betrekking tot de Chromecast. Inmiddels is dat opgelost en zou een reset van je Chromecast (even ontkoppelen en opnieuw laten opstarten) het moeten verhelpen.

Tjeerdkootstra

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Gisteren heb ik mijn ziggo Go app geupdate via app store. Ik heb een Iphone X met IOS 14.1. Sinds de nieuwe update krijg ik dezelfde foutmelding als mensen in dit groep. Kan dus niet naar mijn chromecast casten. Ik woon in Nederland en nee gebruik geen VPN of wat dan ook. Ik heb cache geleegd en ook de app opnieuw geïnstalleerd, maar de foutmelding blijft voordoen. 

DaanVrijdag

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Alex Ziggo 

inmiddels is het probleem verholpen en kan ik weer streamen naar de chromecast. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Top @DaanVrijdag!

@Tjeerdkootstra - Er waren inderdaad problemen aan onze kant. Deze zijn inmiddels verholpen. Werkt het bij jou ook weer?

Tjeerdkootstra

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heel fijn, ja hij doet het weer. Bedankt!

DaanVrijdag

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Ziggo 

Helaas was de vreugde van korte duur, 1 hele week! Opnieuw wederom dezelfde problemen met het casten met de externe chromecast! Pffff

Uitgelicht topic