Raymond G.

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen. (-2019)

Helaas is dit topic over genomen door een ander storing,  de orginele storing waar de app mij vertelt dat

"er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet stremen. (-2019)"

Bestaat nog steeds en is niet weg naar het uitvoeren van de aangedragen tips.

Help!!!

44 Reacties 44
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Raymond G.,

Omdat het andere topic inderdaad volledig is ondergesneeuwd, heb ik je bericht naar een nieuw topic verplaatst.

Ik ga er op dit moment even vanuit dat bij jullie nog steeds dit probleem speelt. Om de tijdlijn te volgen; dit begon ongeveer in juli/augustus. We hebben destijds meerdere verbeteringen doorgevoerd voor het casten, maar jullie kunnen er nog steeds geen gebruik van maken. De foutmeldingen waren wat uiteenlopend, maar in principe was het allemaal “Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen.” Tot zover klopt het toch? Dit is een hardnekkig probleem, en erg lastig omdat het alleen in specifieke situaties lijkt voor te komen.

De rode draad lijkt tot dusver Chromecast Generatie 3 óf een ingebouwde Chromecast in combinatie met iOS. Voor degene die het nog niet ingevuld hadden:

-Welke foutmelding krijg je?

 -Op wat voor apparaat met welk besturingssysteem?

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)?

-Kun je Ziggo Sport (14) wel casten?

-Gebeurt het op elk kanaal/programma?

-Heb je ook een workaround ontdekt of werkt het soms opeens wel?

-Welke generatie Chromecast gebruik je?

-Van welke cast-firmware maak je gebruik?

-De Chromecast versie 3 kan op twee verschillende manieren zijn stroom krijgen: De USB in de TV, of de USB via een adapter. Op welke manier is hij aangesloten?

-Stream je thuis of ben je ergens anders?

-Maak je gebruik van een VPN?

Hotrodhell

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oplossing is simpel:

 

1 de horizon box van internet halen ivm ip distributie

2 Ziggo go app deinstalleren

2 oude Ziggo go app van begin dit jaar installeren door het downloaden via apk site, maw in de laatste Ziggo app is een programmeer fout geslopen

3 installeren en klaar… casten werkt weer

 

PS! Zorg dat je in je telefoon batterij optimalisatie van apps deze uitzet voor de Ziggo go app

 

Groet

Ronald Tilgenkamp

 

 

 

Raymond G.
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

-Welke foutmelding krijg je?

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen. (-2019)

 -Op wat voor apparaat met welk besturingssysteem?

Ipad - ios 13

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)?

Ja

-Kun je Ziggo Sport (14) wel casten?

Nee

-Gebeurt het op elk kanaal/programma?

Ja

-Heb je ook een workaround ontdekt of werkt het soms opeens wel?

Nee

-Welke generatie Chromecast gebruik je?

Heb diversen Chromecasts Ultra en Versie 3

-Van welke cast-firmware maak je gebruik?

ultra - 1.42.183786

andere even niet bij de hand

-De Chromecast versie 3 kan op twee verschillende manieren zijn stroom krijgen: De USB in de TV, of de USB via een adapter. Op welke manier is hij aangesloten?

Via adapter

HJvdM

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

-Welke foutmelding krijg je?

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen. (-2019)

 -Op wat voor apparaat met welk besturingssysteem?

Ipad - ios 13

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)?

Ja

-Kun je Ziggo Sport (14) wel casten?

Nee

-Gebeurt het op elk kanaal/programma?

Ja

-Heb je ook een workaround ontdekt of werkt het soms opeens wel?

Nee

-Welke generatie Chromecast gebruik je?

Versie 3 en Versie 2

-Van welke cast-firmware maak je gebruik?

Weet niet

-De Chromecast versie 3 kan op twee verschillende manieren zijn stroom krijgen: De USB in de TV, of de USB via een adapter. Op welke manier is hij aangesloten?

Adapter

Raymond G.
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hotrodhell wrote:

Oplossing is simpel:

 

1 de horizon box van internet halen ivm ip distributie

2 Ziggo go app deinstalleren

2 oude Ziggo go app van begin dit jaar installeren door het downloaden via apk site, maw in de laatste Ziggo app is een programmeer fout geslopen

3 installeren en klaar… casten werkt weer

 

PS! Zorg dat je in je telefoon batterij optimalisatie van apps deze uitzet voor de Ziggo go app

 

Groet

Ronald Tilgenkamp

 

 

 

Hoi Ronald


Helaas kan je op een Ipad geen apk installeren 🙂

En op ios een oudere versie instaleren is ook niet zo makkelijk, je moet er al een backup van hebben.

Gr Raymond

Superfunky

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Welke foutmelding krijg je?

SF: op de TV verschijnt het Ziggo logo met: klaar om te streamen.

De app lijkt te starten met streamen, maar blokkeert dan en de melding verschijnt: “er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we niet streamen (-2019)”

 -Op wat voor apparaat met welk besturingssysteem?

SF: totaal 5 IOS apparaten. variërend van IOS 12 t/m 14 

3 TV’s (2x LG 4k, 1x Samsung 4k)

3x Chromexast Ultra

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)?

SF: ja, alles

-Kun je Ziggo Sport (14) wel casten?

SF: nee

-Gebeurt het op elk kanaal/programma?

SF: ja

-Heb je ook een workaround ontdekt of werkt het soms opeens wel?

SF: nee, het werkt nooit, wat ik ook probeer. Behalve op de ene ipad waar nog de Ziggo Go app versie voor update 2.3.5x op staat (2.3.48)

-Welke generatie Chromecast gebruik je?

SF: Ultra HD, de nieuwste. Allemaal zelfde probleem met Ziggo Go. Geen issues met iedere andere streaming app.

-Van welke cast-firmware maak je gebruik?

SF: weet ik zo niet. 2 met de laatste firmware 1 met voorlaatste.

-De Chromecast versie 3 kan op twee verschillende manieren zijn stroom krijgen: De USB in de TV, of de USB via een adapter. Op welke manier is hij aangesloten?

SF: via adapter. Internetaansluiting. 1 CC via wifi, 2 CC bedraad

 

HJvdM

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo Komt hier nog een update op? Ik wacht met spanning en verlangen naar de oplossing..

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @HJvdM (en anderen) - Ik heb helaas nog geen concreet nieuws.

Ik heb vandaag wel contact gehad met de ontwikkelaar en deze zaak besproken. Ze zagen geen opvallende cijfers bij crashes of verminderde kwaliteit, wel een lichte afname van het gebruik van de Chromecast 3 en Ultra. Dat kan er uiteraard ook mee samenhangen, gezien het bij jullie überhaupt niet werkt. Het storingsticket loopt op dit moment nog.

Je geeft aan dat je het ervaart met een iPad. Lukt het je om een filmpje er van te maken en die hier te delen? Bij voorkeur met de volgende stappen:

-Open Ziggo GO

-Maak op het hoofdscherm verbinding met je Chromecast (laat zien wat er op je TV-scherm verschijnt)

-Ga nu naar Live TV en open een kanaal

-Laat zien wat je op je TV ziet gebeuren en op de iPad zelf

Laat ik voorop stellen; de storing an sich is duidelijk, maar er is nog onduidelijkheid over wat je te zien krijgt op zowel je apparaat als de tv. In een eerder stadium begreep ik dat er überhaupt geen contact kon worden gemaakt, terwijl een update later het “Klaar om te casten” wel verscheen. Dit kan ons meer vertellen over waar het precies misgaat. Vooral omdat we ook heel veel gevallen zien waarbij het wél gewoon goed werkt.

 

Je mag hem hier delen of als je dat liever hebt via een privébericht.

IRD

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo we kunnen bezig blijven met foto's en filmpjes maken. Jullie hebben inmiddels van iedereen duidelijke informatie ontvangen wat de foutmelding is toch? Als je aangeeft hoe we de oude Ziggo app weer op onze ipad krijgen dan kunnen we in ieder geval weer streamen en dan werkt het gewoon. Dan kunnen jullie door blijven onderzoeken.

En mocht je echt graag een filmpje willen doe dan een videocall. Dan kan het allemaal erg snel in kaart worden gebracht. Je mag me bellen! #waaromhebiktochhetideedatweaanhetlijntjegehoudenworden 😞

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @IRD,

Ik wil allereerst ingaan in je reactie in dit topic, want ik kan me je frustratie ontzettend goed voorstellen. Net als je laatste hashtag. Hoewel je het gevoel niet krijgt, wil ik je duidelijk maken dat ik alle informatie lees, samenvat en intern doorzet. Je wordt niet aan het lijntje gehouden en ook niet (opzettelijk) genegeerd. De storing is bekend, ik ben dagelijks in conclaaf met collega's hierover, maar er is niet altijd nieuws te melden. Ik krijg minimaal één keer per week een iets grotere update, maar helaas was en is er onduidelijkheid over de Chromecast-problemen. Het hielp ook niet dat er een gigantische storing was vorige week, met exact hetzelfde storingsbeeld als wat jullie ervaren maar een totaal andere oorzaak. Daarnaast zal ik ook niet ontkennen dat sinds de eerste melding het verzamelen van gegevens (ook vanuit mijn kant) wat moeizaam op gang is gekomen.

Je voorstel wat betreft een videocall is niet haalbaar, maar vooral niet heel praktisch. Er zitten tussen mij en degene die het moeten oplossen nog wel wat schijven namelijk. Zo werkt dat nou eenmaal. 

Tot slot een grote kanttekening voor jouw specifieke situatie: Je maakt gebruik van Ziggo GO in combinatie met een VPN in het buitenland. Dat ondersteunen we niet. Het is zeker goed mogelijk dat je ook ‘gewoon’ onder dit storingsticket valt en het daarna is opgelost, maar ik kan je dit niet garanderen. Ook niet als het altijd heeft gewerkt, ook niet als je zelf niets hebt veranderd en wij wel. Dit heb ik ook aan het begin duidelijk gemaakt.

TheRocket

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Alex, ik lees al een tijdje mee maar nog steeds geen oplossing. Erg vervelend. Ik heb dezelfde problemen als de mensen hierboven, foutcode (-2019). Wanneer verwacht je dat er iets aan gedaan gaat worden?

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @TheRocket,

Goed dat je je hier meldt! Ik heb nog geen concreet nieuws helaas. Mocht je in gelegenheid zijn, dan ontvangen we graag een filmpje wat stap voor stap tot de melding leidt. Zie ook mijn bericht hierboven.

Superfunky

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook de nieuwste update (versie .54), zelfde issue. Weer niet verholpen.

Bizar hoe lang dit duurt, krijgen klanten al hun abonnementsgeld terug?

Superfunky

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alex, ik waardeer het dat je steeds opnieuw iedereen netjes antwoordt, maar als je mijn reacties terug leest kun je precies zien hoe de issue zich ontwikkelt heeft. Ik heb het steeds stap voor stap gemeld.

Maar goed, het klopt dat de issue bij versie .50 andere foutmeldingen en gedrag gaf dan vanaf versie .52.

Versie .50: alleen foutmelding op het scherm van iphone of ipad (andere dan …..-2019). Allemaal dezelfde melding. Niets op TV, die bleef gewoon zwart.

Versie .52+: na het indrukken van stream logo en kiezen naar welke Chromecast er moet worden gestreamd; op TV verschijnt Ziggo logo met de mededeling “klaar om te streamen”.

Je denkt dan een paar seconden: “JA! Hij gaat”, maar helaas, op iphone of ipad verschijnt de “…....-2019” melding. 
 

Er is dus wel degelijk iets gebeurd bij versie .52 t.o.v. .50, maar nog niet één keer is een .52+ versie gaan streamen. Zoals ook al 10x gemeld: de ene ipad waarop we nog versie .48 hebben staan: geen enkele probleem! Alle andere streaming apps, the same: 0,0 issues!

DaanVrijdag

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alex, de nieuwe update geeft nog steeds niet het gewenste resultaat. De chromecast maakt verbinding en doet het even. Na een tijdje krijg ik de melding: streamen met de chromecast is niet mogelijk. 
Het betreft hier een externe chromecast!

Wanneer wordt dit probleem nu eens opgelost of komt er een compensatie voor de gebruikers?

En kom nu weer niet met de vraag om een filmpje van de storing te maken.

Jan-Willem A

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo, ik had enkele maanden geleden inderdaad ook al een melding gemaakt maar het probleem doet zich inderdaad nogal steeds voor. De meldcode is wel gewijzigd naar -2019, dus vandaar nogmaals de post.

De beschrijving is nog steeds identiek aan m'n vorige melding eigenlijk.

De Ziggo Go app laadt wel op de TV maar kan uiteindelijk toch niet afspelen en op de iPad verschijnt de foutmelding. Dit geldt zowel voor iOS als voor Android.

Ook ik, zit in het buitenland en werk met VPN. Ik vermoed dat het daaraan ligt want als ik weer in NL ben of Frankrijk werkt het wel. 

 

HJvdM

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo Gisteren nogmaals geprobeerd, en wederom geen werkende streaming verbinding van iPad naar Chromecast. Wel een nieuwe foutcode: -5020 De melding was nog dezelfde.

Succes!

Superfunky

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jan-Willem A 

@Alex Ziggo 
Nee, de issue bestaat ook zonder VPN. In Nederland heb ik de issue ook.

Wel valt me op dat er veel meldingen zijn van mensen met VPN. Ik krijg hierdoor zomaar het vermoeden dat de ontwikkelaar een poging heeft gedaan om copy/paste van Disney+ te doen en het gebruik van VPN te blokkeren.

Nou, die poging is mislukt, want de hele app is nu vernaggeld en deze issue duurt inmiddels veel en veel te lang. Hoe moeilijk kan het zijn?? Rollback naar versie .48 en wel zo snel mogelijk svp!!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Nou, die poging is mislukt, want de hele app is nu vernaggeld en deze issue duurt inmiddels veel en veel te lang. Hoe moeilijk kan het zijn?? Rollback naar versie .48 en wel zo snel mogelijk svp!!

Voorop gesteld; het is ontzettend zuur dat dit al zo lang niet werkt op deze manier. Maar reproductie is nog niet gelukt (zie ook mijn eerdere berichten) en we zien bij het grootste deel gewoon een werkende Chromecast. Ook hier werkt het zonder problemen. Vandaar ook mijn eerder gestelde vragen. Je snapt dus hoop ik ook dat ‘wel zo snel mogelijk’ een rollback geen optie is.

VPN hebben we nooit ondersteund bij Ziggo GO en dat is nu nog steeds het geval. Dat betekent ook dat deze voorbeelden niet doorgezet kunnen worden, zelfs als het eerder heeft gewerkt en verder alle overeenkomsten heeft met niet-VPN gebruikers. Opvallend is het natuurlijk wel, en het kan ons meer vertellen over de mogelijke oorzaak.

Uitgelicht topic