1
Vraag
2
Reacties
Grobbekuikentje

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Enorme ondertiteling Ziggo go app via Chromecast

Sinds 2 of 3 dagen is de ondertiteling die met de Ziggo go app via Chromecast wordt weergeven enorm groot. De ondertiteling beslaat zo ongeveer een derde van het tv scherm.

 

De volgende acties zijn ondernomen:

- Ziggo go app getest met twee verschillende Chromecast apparaten.

- Ziggo go app getest op een apparaat met iOS (14.6) en Android (11).

- Opnieuw installeren van Ziggo go app op  zowel iOS als android apparaat.

- reset van beide Chromecast apparaten.

 

Dit heeft niet geresulteerd in een oplossing, de ondertiteling is nog steeds veel te groot om een programma te kunnen bekijken. 

 

Extra info:

- Chromecast heeft bij andere diensten geen problemen met de ondertiteling.

- De weergave van de ondertiteling van de Ziggo go app op een iOS of Android appaat zelf is wel normaal, maar dus niet wanneer er naar een Chromecast wordt gecast. 

 

Is er een oplossing voor dit probleem?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi All, 

 

Het probleem zou opgelost moeten zijn. Kunnen jullie dit bevestigen of ontkrachten? 

Bekijk in context

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

De ondertiteling kan bij sommige content nog aan de grote kant zijn. Dit is bekend bij onze ontwikkelaars. @Grobbekuikentje, jouw tips staan ook op de radar, ik kan alleen geen toezeggingen doen of en wanneer dit dan precies geïmplementeerd wordt. 

Bekijk in context

37 Reacties 37
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Geen oplossing wel een bevestiging, het is mij bij het terug kijken van de Fox Serie Clarise opgevallen. Met Ziggo Go TV op een Firestick. Niet direct 1 derde ten opzichte van het scherm maar wel erg groot.

@Grobbekuikentje  zou je eventueel een foto kunnen plaatsen.

Grobbekuikentje
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Op verzoek van @RoWi. Een foto van de ondertiteling. 

 

Wellicht is een derde iets overdreven, maar het is wel te groot om een programma goed te kunnen volgen.

 

IMG_20210814_163409.jpg

Wat ik in het topic nog vergeten ben te melden is dat als de grote ondertiteling wordt weergegeven, de bediening van de app ook niet meer naar behoren werkt. Zo kan een programma bijvoorbeeld niet worden gepauzeerd of stop gezet worden. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is bij ons verhoudings gewijs minder groot ten opzichte van het scherm, vooral de zwarte achtergrond is storend. Dit is puur via Ziggo Go TV via de Humax is de ondertiteling een 'normaal' formaat. Ik zal later ook een foto maken.

Vuurpaard

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Exact hetzelfde!

8CCA5632-5602-4D24-A904-DC5E6491122F.png

Vuurpaard

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik ondervind in alle opzichten hetzelfde probleem (sinds een paar weken).

Vuurpaard

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

8B527E12-CDB1-4ACE-B2AB-5166E3D82106.jpeg

Het betreft niet alleen de serie Clarice. Ik heb een willekeurig andere serie gekozen (War of the Worlds) en daar is het ook misgegaan.

Een willekeurige film toont de ondertiteling wel normaal.

Grobbekuikentje
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Het was mij nog niet opgevallen dat de ondertiteling bij films wel normaal wordt weergeven. In dat geval zou het voor een ontwikkelaar van de Ziggo go app wellicht niet zo een lastige aanpassing hoeven zijn om dit probleem op te lossen.

 

Ik heb wel bij zowel series als films dat de pauze knop in de app niet (meer) werkt. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het zou hoe dan ook fijn als we de ondertiteling kunnen aanpassen. De niet doorzichtige achtergrondkleur helpt zeker niet mee.

Vuurpaard

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ja dat van die pauzeknop herken ik dus ook.

Dit probleem is trouwens nieuw hè. Thans, sinds twee weken oid. Het was dus gewoon goed zoals het hoort. Er is plots iets verandert. Heb álles opnieuw geïnstalleerd, ook Chromecast (waar ik Ziggo Go mee bekijk via WiFi).

 

Via de robot van Ziggo kreeg ik een echte persoon aan de app, maar die kon dit naar zijn zeggen ‘complexe probleem’ niet oplossen. Waarschijnlijk was het een callcentermedewerker. Hij verwees me naar de Ziggo community alwaar een expert mogelijk wél dit weet op te lossen (op de achtergrond).

Kijkt een Ziggo-expert mee met onze berichten hier?

MvS2

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Idem

Mega grote tekstbalken en pauze knop reageert niet meer

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Grobbekuikentje, @RoWi. , @Vuurpaard, @MvS2,

 

Dank voor jullie meldingen! We kunnen dit inderdaad reproduceren voor een deel van de series. Tot dusver bij Clarice, The Gloaming & War of the Worlds. Bij enkele andere geteste series gaat het wel goed. Mochten jullie aanvullingen hebben, dan hoor ik het graag!

 

Het niet kunnen pauzeren is tevens bekend en doorgezet naar de ontwikkelaars.

Grobbekuikentje
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bij Clarice heb ik het probleem voor het eerst geconstateerd, aflevering 8 was bij mij nog goed en vanaf aflevering 9, enkele dagen voor mijn oorspronkelijke melding (de dag nadat ik afl. 8 had gezien) was de ondertiteling erg groot. Om te testen een andere serie geprobeerd, ook daar was de ondertiteling zo groot. Dit was de serie "Breeders".

 

Omdat ik er na de 2e constatering vanuit ben gegaan dat dit euvel bij alle programma's zich voor deed heb ik contact opgenomen met de helpdesk en vervolgens het probleem hier gemeld.

Vuurpaard

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dank Alex.

 

‘Ongecast’ op m’n iPhone is de tekst wel normaal maar zodra gecast naar tv ontstaat het probleem.

 

wat bedoel je trouwens met ‘inderdaad reproduceren’?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Vuurpaard inderdaad reproduceren houd in dat ze dit op kantoor ook ondervonden. De situatie nagespeeld met daar aanwezige hardware. Het kon maar zo voorkomen, dat het een klant specifiek probleem is.

 

@Grobbekuikentje  ik ondervond dat al meteen met aflevering 1 en 2 van Clarice, via de genoemde Firestick dus niet gecast met een Chromecast.

 

Ik nam het voor lief maar herkende de situatie.

Vuurpaard

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ah verrek ja natuurlijk. Thanks RoWi;)

Danzie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is ook het geval bij de serie Siren..

Bloedirritant iig

Thijs27

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bij de serie Dave ook hetzelfde probleem. Aflevering 1 was prima, maar de drie erna niet meer. Pauzeren gaat ook niet.

Melvita

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Alex, 

 

Ik kan niet goed herleiden uit jouw reactie wat de oplossing is. Of is het nog in onderzoek na jullie reproductie? In ieder geval, ook de serie Dave heeft dit euvel vanaf aflevering 2

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Een terechte vraag hoor, @Melvita. Ja, dit loopt nog en we zijn het aan het onderzoeken. Bedankt voor je extra toelichting!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic