Op verzoek van klantenservice probeer ik hier te melden dat bij sommige programma’s de laatste tijd de omschrijving in het Engels is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De programma's ervoor, Lang leve de liefde en Bondgenoten, hebben ook al info in het Engels. Typisch.
Deze programma's liggen inmiddels 'in het verleden'. Aanpassing lijkt me niet meer nuttig. Morgen wat programma's van sbs 6 gecheckt en die lijken allemaal weer Nederlandse teksten te hebben.
ik zag gisteren ook dat bij sommige Nederlandse programma’s in de informatie ineens Engels tekst is
Vanavond op zender 5, politie op je hielen, deurwaarders UK weer in het Engels
2 oktober 2024.
Ook vandaag Engelse teksten in de EPG.
In ieder geval bij de Talpa zenders.
* SBS6:
14:55 Urk! : Engels
* Viaplay TV (SBS9) vanaf 18:35:
Castle s4a15: Engels
Castle s4a16: Nederlands
Urk! : Nederlands
* Net5
Gilmore Girls: 14:35 Engels, 17:30 Nederlands
* Veronica
Modern Family, vanaf 18:40:
s1a3 : Engels
s1a4 : Nederlands
Van veel zenders is trouwens altijd ook een Engelse tekst beschikbaar als je de Menu-taal op Engels instelt.
Via Coax (CI+, ...):
Bij alle voorbeelden hierboven: Nederlands.
Als ik Nederlands heb ingesteld, dan moet alles Nederlands zijn. Ziggo, doe er wat aan.
Goedendag iedereen! Bedankt voor het delen van jullie ervaring rondom de taal in de EPG/omschrijvingen. We hebben de voorbeelden doorgezet naar Content + contacten van onze EPG Leverancier (Gracenote) en gaan er naar kijken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.