josje22

Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Een niet goed functionerende ziggo app: Kunnen we als betalende abonnee iets eisen of claimen?

Hallo ziggo moderatoren,

 

Mijn vraag is, kunnen we als betalende abonnee eisen dat de app naar behoren functioneert?

En mijn tweede vraag is of er iets te claimen valt als de app niet naar behoren functioneert?

 

Kunnen jullie daar een duidelijk antwoord op geven? Er is volgens mij onduidelijkheid hierover bij een aantal gebruikers met app problemen.

 

mvrgr,

josje22 

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Naar aanleiding van eerdere vragen en antwoorden over dit fenomeen, was dit grofweg het antwoord:

 

De app is extra dienst en geen betaalde basisdienst zoals TV, internet en bellen.

Als er geen basisdienst uitgevallen is, waar je voor betaald, dan is er ook geen compensatie mogelijk.

 

Voorwaarden | Klantenservice | Ziggo

 

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/products/prijswijzigingen/prijswijziging21/05042022%2... 

 

Als een Dienst door een storing in het Netwerk
voor meer dan twaalf uren is onderbroken en de
Klant woonachtig of gevestigd is in het gebied
waar de storing zich voordoet, kan de Klant
aanspraak maken op een storingsvergoeding.
Deze storingsvergoeding bedraagt 1/30e deel
van het maandelijkse abonnementsbedrag dat de
Klant dient te betalen, per 24 uur dat de storing
voortduurt

josje22
Topicstarter
Level 6
  • 83Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Hallo Bert,

Dank voor jou duidelijke uitleg omtrend deze vragen. 

Laten we dus maar hopen dat er hoge prioriteit en geld is om de problemen met het gebruik van de app op te lossen.

mvrgr,

josje22 

Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes

HOEZO EXTRA DIENST ???  Het zit gewoon in het TV pakket waar je voor betaalt !!!!!

 

Holthuizen_0-1679004542733.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Holthuizen Zie de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In principe kunnen we stellen dat toegang tot de app ons zes euro kost, want dat is het verschil in prijs tussen internet only en internet plus kabelTV aangezien we met internet only ook toegang hebben tot de ongecodeerde kabeltv kanalen maar geen toegang tot Ziggo Go is het maar de vraag of de gegeven uitleg nog helemaal juist is.

 

In ieder geval op dit moment is het zo dat er geen of minimaal compensatie mogelijk zijn.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Met het duurdere pakket heb je ook meer HD content, dus je betaald oa voor RTL Nederland en Talpa in HD. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template nee, voor die zes euro extra heb je dezelfde 50 ongecodeerde tv kanalen, en de commerciële niet in HD.

 

Ik heb het dus over kabelTV met en zonder toegang tot Ziggo Go. Dat Ziggo het verkoopt als Internet Only maakt voor mij geen verschil.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Jij bent toch bij Magenta, dan heb jij toch geen Kabeltv? Dat is toch IPTV 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template welke provider ik heb doet er niet toe. Het gaat erom of er nog gesteld kan worden dat toegang tot Ziggo Go wel of niet een betaalde dienst is.

 

Ik stel dat het door de marketing vanuit Ziggo zelf wel gezien kan worden als een betaalde dienst. En bij niet goed functioneren mogelijk toch recht op compensatie.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Het is van belang of jij nog bij Magenta bent dan kan je het vergelijken

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template wat vergelijken? En nee dat is niet mijn huidige provider.

 

Bij Magenta (Tmobile) kan je ervoor kiezen om een TV abonnement zonder mediabox af te nemen dan is een goed werkende app zeker van belang.

 

Wat bij Ziggo van belang is heb ik al genoemd. Namelijk dat de markteting afdeling het doet lijken dat toegang tot de app en website = Ziggo Go een meerwaarde van 6 euro vertegenwoordigd. Dan stel ik dus de vraag of de uitleg eerder gegeven nog klopt met de werkelijkheid.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ziggogo is onderdeel van je abo, zie ook bv

Screenshot_20230318-184455.png

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Maar onderdeel als extra service of niet daar gaat het nu om. Als het ' slechts ' een extra service is dan is er geen kans op een compensatie bij slecht functioneren.

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@RoWi.  schreef:

Maar onderdeel als extra service of niet daar gaat het nu om. Als het ' slechts ' een extra service is dan is er geen kans op een compensatie bij slecht functioneren.

 


Zie jij "extra service" staan achter 'online tv met ziggogo'  staan?

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Er staat alleen "Online TV" er staat niet bij het hele zender pakket bijvoorbeeld (wat sowieso al niet is want de lokalen zitten er niet in) 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@Template  schreef:

Er staat alleen "Online TV" er staat niet bij het hele zender pakket bijvoorbeeld (wat sowieso al niet is want de lokalen zitten er niet in) 


Nee , er staat " online tv met ziggo go " !

Uitgelicht topic