Jacques118
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Dropped buffers Ziggo Go Android TV zorgt voor haperend beeld

Zoals in het onderwerp heb ik in de ziggo go app op android tv heel veel last van dropped buffer +/- 30 per minuut. Elke keer wanneer er een buffer wordt gedropped hapert het beeld. 

hebben anderen hier ook last van en wat kan er aan worden gedaan?

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb inmiddels bij toeval de oorzaak gevonden. HomeAssistant was de oorzaak. Ik zal er verder in moeten duiken waarom. 

Bekijk in context

Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Voor als iemand hier ook last van heeft/krijgt. Het had te maken met de chromecast integratie  in Homeassistant. 

waarschijnlijk blijft dat pollen op het netwerk. Uitgezet en het probleem is opgelost. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Een concurrent gebruikt hier overigens de standaard Android functionaliteit ‘multimedia tunneling’ voor. 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2414Posts
  • 378Oplossingen
  • 387Likes

Goedenavond @Jacques118,

Welkom op de Community! Vervelend dat je zoveel last hebt van buffers. Beeld dat hapert kijkt natuurlijk niet fijn!

Heb je hier sindskort last van? En hoe is de internetverbinding zelf? Is je Android TV via een UTP-kabel verbonden of via de wifi? Ook ben ik benieuwd of dit op andere apps speelt. 

Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, sinds een maand of 2 voor mijn gevoel. De tv is aangesloten via Ethernet kabel en andere apps hebben hier geen last van. 

Internet in het algemeen werkt verder goed. 

modem reset heb ik al geprobeerd. 

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8115Posts
  • 828Oplossingen
  • 6902Likes

Hoi @Jacques118, erg jammer dat het nog niet is opgelost 😞 Zou je in je profiel je postcode en huisnummer kunnen zetten? Dan kunnen wij in elk geval even de verbinding naar je modem nog controleren. Verder heb ik nog wat tips wat je kunt testen en controleren.

 

  • In de instellingen van de Ziggo GO TV app kun je diagnostische gegevens activeren. Dan zie je tijdens het kijken van live tv o.a. de internetsnelheid en extra gegevens. Dit geeft ons misschien wat meer informatie waar het fout gaat.
  • Zou je op je AndroidTV eens kunnen controleren of die wel is ingesteld op een video-output van 50Hz? 50Hz is de Europese standaard en soms wil dit na een update wel eens teruggaan naar 60Hz (Amerikaanse standaard) waardoor het beeld van Ziggo GO niet soepel loopt. Je kunt dit controleren op je televisie via Instellingen > Display & Sound > Resolution. 
Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn postcode huisnummer ingevuld en een foto toegevoegd van de diagnostische informatie. 

hertz is op een Sony Bravia niet aan te passen. 

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1560Posts
  • 206Oplossingen
  • 266Likes

Dag @Jacques118! Hartelijk dank voor de aanvullende diagnostische informatie en ook het invullen van je postcode en huisnummer in je profiel. Het signaal op je modem ziet er prima uit, daarin geen bijzonderheden. Ook in de diagnostische informatie zie ik geen bijzonderheden behalve de "dropped buffers" al durf ik nu niet te zeggen waar dat vandaan komt. Heb je voor alle zekerheid misschien ook al eens een vervangende ethernet kabel geprobeerd? Check daarnaast ook nog eens of je televisie misschien een update klaar heeft staan welke je kunt uitvoeren.

 

Verder kwam ik deze pagina nog tegen voor het "aanpassen" van de Hertz op je Sony Bravia. Lukt het daar misschien mee om dit probleem te tackelen?

Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Op de link wordt aangegeven dat het aanpassen van Hertz niet mogelijk is. "Although you cannot adjust the actual frequency at which a Sony Bravia television operates, you can alter the way it handles the additional frames." De motionflow stat op maximaal. ook andere setting heb ik geprobeerd maar daar wordt het beeld niet vloeiender van en blijven de haperingen alsnog. 

 

De kabel komt uit de muur. Deze kan ik helaas niet vervangen. De snelheid op deze kabel is gelijk aan die op het modem en helaas heeft alleen de ZiggoGo app last van haperingen, ik durf el te zeggen dat ik het daar niet hoef te zoeken. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2307Posts
  • 197Oplossingen
  • 275Likes

Bedankt voor je toelichting @Jacques118 Waar ik nog wel benieuwd naar ben, waarmee ervaar je dit precies? Gaat het om Live TV kijken, of ook het bij het gebruik van Replay TV en On Demand?

Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

bij zowel live als replay. On demand gebruik ik niet echt

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2307Posts
  • 197Oplossingen
  • 275Likes

Ik heb zelf vanmiddag een aantal keer de app even getest. Dit ging prima, zonder buffers. Ik wil je dus toch vragen het eens met een andere kabel te testen @Jacques118

Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Kabel is helaas geen mogelijkheid om te proberen. Ik heb er niet een liggen van 10+ meter. Op wifi is het exact hetzelfde. 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 910Posts
  • 96Oplossingen
  • 219Likes

Sorry voor mijn late reactie, @Jacques118
Ik kan voor de zekerheid een UTP kabel van 10 meter nasturen. Is dat nog een optie?

Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb inmiddels bij toeval de oorzaak gevonden. HomeAssistant was de oorzaak. Ik zal er verder in moeten duiken waarom. 

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2564Posts
  • 325Oplossingen
  • 469Likes

Super dat de oorzaak inmiddels boven water is, @Jacques118. Als de Community (of ik) bij de zoektocht nog verder kunnen helpen, laat het hier dan weten. 

 

Ik wens je voor nu een prettige maandag verder :-).

Jacques118
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Voor als iemand hier ook last van heeft/krijgt. Het had te maken met de chromecast integratie  in Homeassistant. 

waarschijnlijk blijft dat pollen op het netwerk. Uitgezet en het probleem is opgelost. 

Bekijk in context

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 763Posts
  • 84Oplossingen
  • 151Likes

Dankjewel voor de terugkoppeling @Jacques118. Hopelijk hebben meer klanten hier wat aan. Ik ga dit draadje sluiten. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je de community te vinden 🙂