1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bram.R

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dolby werkt niet meer op Ziggo Go

Dolby sound werkt niet meer sinds de update met de Ziggo GO TV app. (Android TV) 

Uiteraard werkte het voorheen wel, beschikt de uitzending over Dolby en staat Dolby op Aan bij de instellingen.

Iemand tips? Anders bij deze de melding!

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8893Reacties
  • 1042Oplossingen
  • 3940Likes

Er is op dit moment geen nieuws omtrent de implementatie van Dolby binnen Ziggo GO. Het is mogelijk dat het voor de update van vorig jaar soms werkte, maar we hebben dit nooit ondersteund. Zodra er wel nieuws is hierover, delen we dat uiteraard!

31 Reacties 31
h.d

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb exact hetzelfde, ook met Android TV.  Van alles geprobeerd. App op nieuw geïnstalleerd, Instellingen gecontroleerd. Dolby staat op Aan. Andere apps op Android TV geven wel gewoon Dolby 5.1 audio.

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Hier hetzelfde probleem met de Ziggo Go TV app op de Chromecast met Google tv. Dolby stond na de update standaard uit, aanzetten heeft geen effect.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8893Posts
  • 1042Oplossingen
  • 3940Likes

Hi all,

Dank voor jullie meldingen! We zijn op de hoogte van het ontbreken van Dolby Audio en hopen dit in een volgende release te fiksen. Mocht er nieuws over zijn, laat ik het weten!

Bram.R
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Eind vorige week nieuwe update gehad, maar nog geen fix. Enig idee wanneer dit wordt opgepakt? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19010Posts
  • 1372Oplossingen
  • 7164Likes

@Bram.R We hopen dit zoals aangegeven door mijn collega @Alex in een volgende Ziggo GO release te fiksen. Als hier nieuws over is dan laten wij dit uiteraard weten. 

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Dit duurt nu wel erg lang. De grootste ergernis na de update... Maar nu ik hier toch ben (Chromecast met Google TV):

- Ik had na de bewuste update nooit last van het veelgenoemde probleem dat er opnieuw in moest worden gelogd. Totdat er een fix kwam voor dat probleem. Nu moet ook ik regelmatig inloggen. Wtf?

- Met beeld op 1 kanaal door de zenders scrollen onderaan het scherm gaat weliswaar nog snel (als je vaak achter elkaar klikt), maar de responstijd per klik is nog steeds een stuk trager dan voor de update. Toen was het echt instant. Iets dat heel belangrijk is voor de gebruikerservaring.

- Sinds de update erger ik me er ook mateloos aan een nieuwe manier van werken van de app. Als ik naar een kanaal ga en een vorig programma opnieuw opstart vanaf het begin en breek dat weer af, kom ik terug in het homescreen. Dat wil ik niet, ik wil gewoon weer naar hetzelfde kanaal, maar dan live. Zoals het voorheen ook ging. En wat mij betreft hoef ik dat hele startscherm ook niet gelijk bij het openen van de app. Begin lekker op NPO1 of het laatst gebruikte kanaal.

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Zojuist ook even de link bovenaan deze pagina gevolgd met het overzicht van de laatste updates. Tot mijn schrik staat het Dolby Digital 5.1 probleem niet eens tussen de issues in onderzoek!

Kevinmastah

Level 9
  • 320Posts
  • 5Oplossingen
  • 102Likes

De optie is er wel in de nieuwste Ziggo go versie.

Alleen het geluid blijft stereo ipv surround.

h.d

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

We zijn ondertussen 3 maanden verder en ik heb vele updates van de Ziggo Go app gehad, echter het issue is nog steeds niet opgelost.

Enig idee in welke release en wanneer ze dit gaan oplossen?

G-Member

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Inderdaad, nog steeds geen Dolby Digital......Hoe moeilijk kan het zijn, elke keer is er wat nieuws mis na een update. Als het werkt laat het dan zou ik zeggen.

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Tot mijn verrassing zag ik toevallig dat een BBC kanaal wel in 5.1 doorkwam op mijn systeem. Het kan dus wel!

Natuurlijk gaat het mij juist om de Nederlandse kanalen. Waarom die nog steeds niet?

youriy

Level 17
  • 2978Posts
  • 151Oplossingen
  • 698Likes

@Casagrande  schreef:

Tot mijn verrassing zag ik toevallig dat een BBC kanaal wel in 5.1 doorkwam op mijn systeem. Het kan dus wel!

Natuurlijk gaat het mij juist om de Nederlandse kanalen. Waarom die nog steeds niet?

Je hebt gelijk, maar ziggo heeft zitten rommelen met het audiosignaal. Bbc gebruikt DD 2.0, op het 5.1 signaal zijn de center en surround kanalen ook leeg.

Edit: ik heb nog eens wat verder gekeken en zie dat de film 1 zenders wel DD 5.1 geluid hebben. Dus lijkt me geen bug maar wat schakelaartjes die verkeerd staan.

Kevinmastah

Level 9
  • 320Posts
  • 5Oplossingen
  • 102Likes
youriy

Level 17
  • 2978Posts
  • 151Oplossingen
  • 698Likes

Aanvulling : ard en zdf hebben ook 5.1 DD.

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Inderdaad je hebt gelijk: ook bij mij geeft de versterker bij die (Engelse en Duitse) kanalen aan dat het Dolby Digital is, maar toch slechts twee kanalen. En ook bij mij geeft Film1 wel echt DD met 5.1 kanalen!

En de issue staat nog steeds niet op de lijst met zaken die nog in onderzoek zijn. Dat kan ik begrijpen als het niet aan de app ligt en ze alleen nog ergens een schakelaartje om moeten zetten per kanaal?

Of is het dan misschien bewust dat we geen 5.1 meer hebben bij de meeste kanalen?

The plot thickens...

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

@Kevin: dat trucje werkt bij mij niet (LG TV, Arcam AVR) of ik kan het niet reproduceren. Lijkt me ook eerder met de tv of AVR te maken hebben?

Maar wel apart!

youriy

Level 17
  • 2978Posts
  • 151Oplossingen
  • 698Likes

Voor zover ik het gezien heb zijn met de laatste update alle zenders weer stereo geworden.

ruud63

Level 5
  • 62Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Momenteel heb ik Dolby Digital via Google TV op NPO1.

youriy

Level 17
  • 2978Posts
  • 151Oplossingen
  • 698Likes

Op mijn firestick gewoon stereo op npo1.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic