1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bram.R

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dolby werkt niet meer op Ziggo Go

Dolby sound werkt niet meer sinds de update met de Ziggo GO TV app. (Android TV) 

Uiteraard werkte het voorheen wel, beschikt de uitzending over Dolby en staat Dolby op Aan bij de instellingen.

Iemand tips? Anders bij deze de melding!

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8866Reacties
  • 1040Oplossingen
  • 3928Likes

Er is op dit moment geen nieuws omtrent de implementatie van Dolby binnen Ziggo GO. Het is mogelijk dat het voor de update van vorig jaar soms werkte, maar we hebben dit nooit ondersteund. Zodra er wel nieuws is hierover, delen we dat uiteraard!

31 Reacties 31
youriy

Level 17
  • 2971Posts
  • 151Oplossingen
  • 697Likes

Ik heb even verder gekeken op mijn nokia streamingbox met androidtv.

Film 1 zenders zijn weer dolby surround. Bbc 1 en 2 ook maar met alleen geluid uit de frontspeakers.

Duitse zenders , npo 1 en wat ik verder gezien heb stereo.

wewanl

Level 16
  • 2292Posts
  • 23Oplossingen
  • 848Likes

Hoe kan je op de Apple tv zien of Ziggo go, Dolby Digital geluid doorgeeft?

youriy

Level 17
  • 2971Posts
  • 151Oplossingen
  • 697Likes

Ik heb gisteren wat zitten testen nav de 4 testzenders op 991-994 en ik zag iets heel vreemd. Als ik zap van kanaal 994 naar 1 krijg ik wel 6 kanaals dd, zap ik vervolgens naar 2 wordt het geluid weer 2 kanaals en blijft 2 kanaals als ik weer terug zap naar 1. Dit werkte ook in geval van zappen van 994 naar 4 of 6 of 8 (willekeurige zender die DD surround zou moeten hebben). Het lijkt dus of het type geluid van de vorige zender invloed heeft op het type geluid van de zender waarnaar je zapt. Ik snap hier niets van. Is net zoiets als het raadsel van @Kevinmastah.

youriy

Level 17
  • 2971Posts
  • 151Oplossingen
  • 697Likes

@wewanl  schreef:

Hoe kan je op de Apple tv zien of Ziggo go, Dolby Digital geluid doorgeeft?

Gewoon in de app zelf, video-overlay aanzetten.

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Nu ook tijd gehad om te testen. Ik ben heel blij dat 5.1 weer deels terug is! Ook ik constateer iets vreemds maar net anders dan jij. Gaat alleen om NPO1 want Ziggo Sport is nog steeds op alle kanalen alleen stereo:

- Kanaal 993 is te allen tijde in 5.1

- Kanaal 1 en 991 zijn in principe stereo

- Tenzij ik schakel van 993 naar 991 of 1: alleen dan zijn 991 en 1 in 5.1.

- Ook als ik 991 of 1 in 5.1 heb (en dus het vorige kanaal 993 was) en vanaf één van die kanalen naar 1 of 991 schakel, wordt het weer stereo!

Edit: het lijkt toch meer op jouw situatie. Ook al is Ziggo Sport slechts in stereo, ook als ik van 994 (stereo) naar 991 of 1 schakel, wordt het 5.1. Dus van 993 of 994 naar 1 of 991 zorgt voor 5.1. Anders zijn 1 en 991 altijd in stereo. 993 is sowieso altijd 5.1, ongeacht het vorige kanaal.

Edit edit: bij 5.1 is de lipsync niet goed

GeurtsenRG

Level 5
  • 47Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Wat is nu 30-3-2023 de status. Ik heb een Google Chrome 4K met de ZiggoGo app aan boord maar het geluid signaal is nog steeds Stereo terwijl de app op Dolby staat ingesteld. Nog steeds niet opgelost?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4272Posts
  • 565Oplossingen
  • 2052Likes

Gezien de langdurigheid van dit topic kan ik me voorstellen dat je vraagt naar de status. De laatste status is dat er officieel nog geen Dolby is. Ik gooi het balletje opnieuw op binnen de juiste afdeling. Goed dat je het aankaart.

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

@Vincent helaas nu 'officieus' (gedurende de 1080p test) ook geen Dolby meer. Inmiddels weten we dat het kan. Ik ben zo benieuwd naar de reden dat het sinds de grote boze update is verdwenen, misschien kunnen we dan begrip opbrengen...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8866Posts
  • 1040Oplossingen
  • 3928Likes

Er is op dit moment geen nieuws omtrent de implementatie van Dolby binnen Ziggo GO. Het is mogelijk dat het voor de update van vorig jaar soms werkte, maar we hebben dit nooit ondersteund. Zodra er wel nieuws is hierover, delen we dat uiteraard!

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

@Alex Bedankt voor de update. Wel een hele vreemde opmerking ("soms werkte"/"nooit ondersteund"): voor de grote update deed 5.1 het op vrijwel alle kanalen (volgens mij dezelfde kanalen als bij de Next), plus in de instellingen kun je het aan en uit zetten.

Casagrande

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

Goedemorgen, nog nieuws? Ik weet dat jullie het dan zouden delen, maar ik heb toch de indruk dat we aan het lijntje worden gehouden. Gisteren hier iemand aan de deur om KPN glasvezel te verkopen. Heb gelogen dat ik niet geïnteresseerd was.

Als jullie 5.1 weer net zo "soms" als voor de grote update kunnen laten werken en "niet ondersteunen" vind ik het prima. Dat was namelijk altijd, bij alle kanalen, zonder dat hierbij "ondersteuning" nodig was. Heb je dat nog teruggekoppeld naar de betreffende afdeling?

Het is ook gewoon mogelijk gezien de 1080p test laatst. Als het, om wat voor reden dan ook, niet meer de intentie van Ziggo is of door de grote update technisch problemen geeft, dan hoor ik het ook graag.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8866Posts
  • 1040Oplossingen
  • 3928Likes

Hi @Casagrande - Ik heb hier geen nieuws over op dit moment. De werking van voor en na die update is inderdaad teruggekoppeld, maar verandert het huidige antwoord/informatie niet helaas.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic