Goedendag,
Ik wil graag tv kijken vanaf de camping.
ik heb een smart tv - mifi router van Alcatel en een unlimited abonnement van Vodafone. App op tv geïnstalleerd en start goed op, als ik iets wil kijken krijg ik de melding: Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP adres niet bekijken.
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar blijft terug komen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er zijn verschillende apps beschikbaar;
-Ziggo Go App https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go
-Ziggo Go TV App (Ziggo internetabonnement nodig = thuisverbinding!) https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Sophia1983 schreef:...
ik heb een smart tv - mifi router van Alcatel en een unlimited abonnement van Vodafone. App op tv geïnstalleerd en start goed op, als ik iets wil kijken krijg ik de melding: Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP adres niet bekijken...
Hallo,
WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de werkdruk binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u veel beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Om u te helpen, hebben de Ziggo mods natuurlijk wel uw Ziggo gegevens nodig. Dus zet ( als u dat nog niet gedaan heeft ), uw postcode en huisnummer in uw forum profiel, hiermee kan een mod uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.
Met de Ziggo app kan u alleen via een Ziggo internet verbinding kijken.
U kan wel via ZiggoGo.Tv kijken en dat moet zonder problemen. Start daarvoor een browser ( op uw tv ), ga naar de website en log dan met uw Ziggo account ( niet uw forum account ! ) in.
Op een mod hoef je niet te wachten, staat duidelijk vermeld op de site.
En is hier op het forum meermaals langsgekomen.
Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv
Er zijn verschillende apps beschikbaar;
-Ziggo Go App https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go
-Ziggo Go TV App (Ziggo internetabonnement nodig = thuisverbinding!) https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...
.
@Sophia1983 ik ga er voor het gemak vanuit dat uw TV gebaseerd is op AndroidTV. Dan is naar alle waarschijnlijkheid ook Chromecast ondersteuning ingebouwd. Als de Ziggo Go TV app wordt verwijderd en u cast naar de TV vanaf een smartphone of tablet zou dat moeten werken.
Dan moeten de TV en de smartphone of tablet wel beiden met de Alcatel zijn verbonden.
@Sophia1983 schreef:...
Ik wil graag tv kijken vanaf de camping.
...
Om de onderstaande informatie compleet te maken, hierbij wat nog extra info.
Ziggo maakt met alle content aanbieders, o.a. afspraken over wat die content Ziggo gaat kosten ( of Ziggo oplevert ), maar ook afspraken wanneer die content wel of niet getoond mag worden. Je kan b.v. rechten kopen voor alleen Nederland.
Een manier voor Ziggo, om te voorkomen dat iedereen in Europa mee kan kijken ( met b.v. gedeelde of gehackte accounts ), is de verplichting dat kijken alleen via een Ziggo internet verbinding kan.
Via de 'Ziggo Go TV app', kan men content bekijken op de hoogst mogelijke kwaliteit die Ziggo kan leveren, maar omdat Ziggo alleen rechten heeft voor Nederland, moet men voor de 'Ziggo Go app' een internet verbinding van Ziggo hebben ( en die hebben alleen maar Nederlanders ).
De kwaliteit via ZiggoGo.Tv is veel lager, maar is wel in heel Europa kijken, zolang u maar een internet verbinding hebt en die hoeft niet van Ziggo te zijn.
Wilt u dus op de camping via Ziggo kijken en men heeft daar geen Ziggo internet, dan moet u via ZiggoGo.Tv kijken.
Edit : 'Ziggo Go app' moet 'Ziggo Go TV app' zijn.
@Pasi met de Ziggo Go app voor Android en iOS smartphone's en Tablets kan en mag men overal binnen de EU naar alle Ziggo content kijken.
Met de Ziggo Go TV app voor Android TV/GoogleTV TVos van apple en FireTV is een Ziggo verbinding nodig.
Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.
Helemaal duidelijk. Ik heb nu storing met de vaste kabelverbinding. Over 8 dagen komt een monteur.
VodafoneZiggo bied mij 100 gb gratis aan uit coulance.
Nu heb ik mijn smartphone tijdelijk aangesloten op de router voor een internet verbinding om zodoende mijn netwerk in de lucht te houden.
Dus ook om de tv met de tizen app te kunnen gebruiken en de mediabox.
Maar...helaas worden thuis alleen de ip adressen van Ziggo ondersteunt.
Ik had verwacht dat de ip adressen van Vodafone daarbij hoorde.
Dus om behoorlijk tv te kijken moet ik 119 Euro uitgeven voor een Google tv streamer.
By the way, ik neem jou niets kwalijk hoor maar ik leer nu Ziggo pas goed kennen omdat ik een flinke storing heb.
@Rudi 1 schreef:Dus om behoorlijk tv te kijken moet ik 119 Euro uitgeven voor een Google tv streamer.
By the way, ik neem jou niets kwalijk hoor maar ik leer nu Ziggo pas goed kennen omdat ik een flinke storing heb.
Het lijkt een logische gedachte dat een Vodafone-verbinding gezien gezien zou worden als een Ziggo-thuisnetwerk, maar dat is jammer genoeg niet het geval. Overigens hebben alle providers dezelfde afspraken gemaakt (of moeten maken) met de contentpartijen. Daarin zit dus geen verschil.
Terzijde: als Ziggo-abonnees met óók een Vodafone-abonnement op een meer makkelijke manier TV zouden kunnen kijken, dan zou dat voor veel abonnees zéker een behoorlijke meerwaarde opleveren.
Dank voor jouw antwoord. Casten is echt behelpen. Ik ben kanaal 400 in UHD gewend met de Ci module. Ook de Tizen app geeft bij mij een voortreffelijk beeld.
Ik hoop dat ooit de 6 sport kanalen in UHD worden uitgezonden.
Hoi RoWi,
bedoel je dat je met een fire tv stick geen ziggo go kunt kijken in het buitenland? Op mijn Iphone werkt het wel … ook in het buitenland
dank voor je reactie
Caroline
Ziggo Go kijken in het buitenland (binnen de EU) via een smartphone of tablet werkt wèl.
Ziggo Go TV kijken in het buitenland via een mediabox of SmartTV werkt niet.
Ziggo Go TV geïnstalleerd op een mediabox of SmartTV is alleen bedoeld als tweede of derde TV in het eigen Ziggo-netwerk; dus thuisgebruik.
@Boomer1 schreef:
bedoel je dat je met een fire tv stick geen ziggo go kunt kijken in het buitenland? Op mijn Iphone werkt het wel … ook in het buitenland
dank voor je reactie
Caroline
Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv
Veelgestelde vragen
Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.
“bedoel je dat je met een fire tv stick geen ziggo go kunt kijken in het buitenland? Op mijn Iphone werkt het wel … ook in het buitenland ”
Je kan op verschillende manieren de ZiggoGO apps en/of website gebruiken. Voor de gebruiker lijkt het hetzelfde maar zijn toch anders in mogelijkheden.
Dus voor gebruik van de ZiggoGOTV app heb je toch echt een internet verbinding van Ziggo nodig. Via andere (VPN) providers werkt niet.
Hoi Karel,
dank voor je reactie……
dus .. als ik het goed heb begrepen als de ziggo go app geïnstalleerd is op de fire tv stick gaat het niet lukken….
nou dat is dan mooi 🤬
Groetjes Caroline
Buitenshuis kan ik ook mijn Chromecast Google TV gewoon de Ziggo app gebruiken.
Ik maak gebruik van Tailscale. Thuis fungeert een device als 'exit node' waarmee de CCGT
verbinding maakt. Apparaten die als exit node kunnen fungeren zijn oa een NAS, Apple TV (ideaal!)
en zelfs een CCGT thuis.
Je hebt geen programmeer kennis nodig en het werkt perfect !
Tailscale is ook beschikbaar voor de Firestick !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.