1
Vraag
2
Reageer en help mee
josje22

Level 5
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

De mogelijke reden van alle huidige problemen met de ziggo go app

Hallo lezers en ziggo technici,

De mogelijke reden van alle huidige problemen met de ziggo go app:

Ik snap niet dat die ziggo go niet meer goed werkend te krijgen is door de technici. Hierbij mijn (leken) analyse en advies:

HET probleem ligt volgens mij vrijwel zeker bij de controle vanuit ziggo naar de app en het afspeel apparaat (lokaal) en terug. (smartTV/chromecast/android speler/laptop/telefoon e.d). 

- de geinstallerde app wordt gestart met opgeslagen login/password

- bij ziggo wordt in de database gechecked of:

* de login/password voorkomt en klopt.

* welke versie wordt er gebruikt, is dit een legitieme versie?

* was de check bij laatste gebruik correct/foutloos?

* zijn deze gegevens van de app uitleesbaar (is het afspeel apparaat niet te "beveiligd" in privacy settings). Dus "mag" ziggo hun de gegevens in het afspeel apparaat en app zetten?) 

Zo ja, dan worden er gegevens van ziggo in de app gezet (cache?), de app controleerd dat, en mag de app verder opgestart worden, en zo niet dan wordt opnieuw login/password gevraagd of wordt de app gestopt.  

Als de app loopt (actief is) wordt er periodiek vanuit ziggo gecontroleerd wordt of alle gegevens in de app cache nog kloppen/legitiem zijn. Zodra dit niet meer het geval is stopt de app (crash)

Bij het opnieuw opstarten van de app begint deze procedure opnieuw.   

Het grote probleem, volgens mijn gedachte, is dat er sinds eind vorig jaar MEER controles vanuit ziggo naar de locale app/speler uitgevoerd worden. Daar zitten nu ook een aantal extra controles bij die voor de meeste fouten bij het correct functioneren van de app verantwoordelijk zijn. Ik verdenk ziggo ervan controles uit te voeren die verband hebben met de privacy settings van het afspeel apparaat. Vele gebruikers hebben hun apparaat ingesteld dat niet alle gegevens door ziggo uitgelezen mogen worden en/of dat ziggo niet alle gewenste gegevens op hun afspeel apparaat opgeslagen mogen worden. Of "bloatware" verwijderd hebben waar ziggo en z'n zakelijke partners gebruik van maken. 

DUS Ik stel dat als een afspeel apparaat gereset wordt naar factory settings, en dat geld voor alle afspeel apparaten als smart android TV's, appleTV's, android kastjes, telefoons (android/ios) en desk/laptop computers (win/osx), de app in bijna alle gevallen vlekkeloos gaat werken. Deze apparaten dienen wel te voldoen aan de vereiste systeemeisen die ziggo stelt (os versie/hoeveelheid geheugen/snelheid proc. apparaat). En niet te vergeten dat het locale netwerk (wifi/cable) niet TE dichtgetimmert is -veiligheid/privacy-.

Mijn aanbeveling aan de ziggo technici is deze:

Bekijk alle controle checks tussen ziggo en de app/afspeelapparaat, vergelijk ze het die van voor eind december vorig jaar. En verwijder die nieuwe kritieke checks...

P.S. Ik heb geen ervaring met de techniek van dit soort systemen, maar probeer logisch na te denken.

mvrgr,

josje22

41 Reacties 41
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5655Posts
  • 596Oplossingen
  • 3030Likes

@Holthuizen Jouw berichten zijn in strijd met onze huisregels. Je hebt hier intussen een email over ontvangen. 

@josje22 Goed dat je aangeeft dat je hier niet van gediend bent. Als je in de toekomst soortgelijke berichten voorbij ziet komen dan kan/mag je deze melden bij ons via de optie 'Ongepaste inhoud melden'. Je vindt deze knop bij elke reactie onder het 'optiemenu' rechtsboven. 

josje22
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Hallo ziggo moderatoren,

Nog steeds geen nieuws?

Ik (we) wachten met smart af op een reactie van jullie...

mvrgr,

josje22

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic