Aankondigingen
Problemen sinds de laatste update van Ziggo GO? Bekijk hier het overzicht voor de laatste updates.
1
Vraag
2
Reageer en help mee
TGW

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De laatste downgrade van de ziggigo "app"

Na de laatste downgrade werken er een aantal zaken niet, zijn er dingen als de scrollbar verdwenen en is de schermindeling onnodig veranderd, zijn er niet aanpasbare, volledig overbodige filters,  hapert de verversing danwel werkt deze helemaal niet EN is de beeldkwaliteit niet echt je dat. (veel haperingen, vertraging in et beeld of tussen beeld en geluid). En toch meent men bij ziggo de prijzen voor deze achteruitgang in service te moeten verhogen. O N V O O R S T E L B A A R !

14 Reacties 14
Pasi
Expert
Expert
  • 5438Posts
  • 318Oplossingen
  • 2360Likes

Hallo,

Had u dit draadje al gevonden?

Ps. u hebt volkomen gelijk !

TGW
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

Is voor mij GEEN oplossing, ik kijk via een Apple IMac. Ik ga ervan uit dat de geavanceerde techniek, veel, later aan de beurt komt dan de doorsnee meuk.

TGW
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

p.s. Tevens zijn er nodeloze en niet traceerbare foutmeldingen bij het openen van ziggogo. Deze zijn verschenen sinds de downgrade en sinds vandaag zijn het er drie ipv 1 geworden. Het wordt steeds erger.

Gerard_M

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het enige juiste woord: Downgrade en niet Ziggo waardig of misschien wel gezien de reactie die ik kreeg per telefoon gisteren. Helaas is Ziggo uw mening toegedaan, de prijzen verhogen, de Nederlandse digitale kanalen verwijderen, je smart kaart uitschakelen, maximaal 1 HD kanaal doorlaten zodat je TV op zwart gaat als deze een zender op gaat nemen en gewoon zeggen we ondersteunen dat niet. Slechte app opleveren en niet openstaan voor een verbetering of voor een gratis oplossing. Sterker ze nog ontkennen dat de opties in de app zaten. De ontsnapping voor het verbeteren van kinderziektes was de Horizon Go app gebruiken wat een kopie van de oude Ziggo Go app was. Helaas zegt Ziggo wij kennen deze app niet dus we ondersteunen het niet. Een vreemde uitspraak maar je wordt wel doorgestuurd naar de Ziggo Go app. 

De Horizon Go app vraagt inmiddels wilt u updaten? Een vraag maar: de nee of cancel knop ontbreekt daarbij, dus is het verplicht om op de installatie knop te drukken. Helaas is de Horizon Go app uit de Nederlandse store gehaald en blijft de popup staan. Wat een toeval juist op dit moment, zodat deze app ineens nutteloos is geworden.

Wat voor klachten zijn er: Frequent herstarten en weer de reclames vanaf het begin kijken, leuk in het laatste kwartier als de app stopt of crasht en dan weer opnieuw beginnen, wel even verplicht de app afsluiten anders start de film niet meer opnieuw. Gekeken series worden nauwelijks meer op bekeken gezet, doorlopende series stoppen eerder als deze automatisch de volgende serie start, agenda en herinnering instellen is weg, in het kleine beeldscherm doorscrollen als je door een veel voorkomend streaming hikje weer helemaal opnieuw moet gaan kijken was perfect. Dit doorscrollen kan niet meer voor de Nederlandse commerciële reclame zenders. Ziggo zegt het kon nooit. Wordt je ook nog voor leugenaar uitgemaakt. Bij sommige zenders zoals RTL7 kon je soms nog door scrollen op de reclames na. Ziggo klanten mogen vast wel de rekening indien voor de verloren tijd die door deze downgrade bugs veroorzaakt is? Bij de zenders waar je nog wel kunt doorscrollen heb je nu een dikka witte waaier over het scherm. Jammer dat het programma zo dom is dat je verplicht weer reclame moet kijken. Op zijn minst zou je door moeten kunnen gaan met scrollen tot waar je gestopt bent. Zou Ziggo opnieuw geld krijgen voor de dubbele reclames. Dan is het ook nog eens een beschamend verdien model geworden. 

Ben je bezitter van een iPad met een Apple Keyboard dan heb je extra pech. De pijltjes scrol toetsen < > en pauze spatie balk werken niet meer. Gelukkig staat klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. Even naar de deurbel en eenmaal terug mag je de serie van voren af aan opnieuw bekijken, stel voor dat je alles al vergeten was, vooral die lange reclames. Misschien kan er toch nog iets verbetert worden, terugscrollen van de reclames aanzetten kun je deze alsnog bekijken, als je nog wat drinken haalt, levert het dubbel geld op, want even stopzetten betekend helemaal opnieuw beginnen.

Ook de letters zijn zo groot geworden dat je voor de hele tekst nu verticaal moet scrollen. Maak daar een font keuze van.

De oplossing van Ziggo is een betaalde box bestellen die opneemt zodat je kunt terugkijken. Start dan wel wat eerder en stop later anders mis je nog een deel door een extra lang reclame blokje. Deze media kast is ook ‘handig voor onderweg’ anders wordt het niet aangeraden als oplossing.

In het buitenland Ziggo Go kijken lukt niet altijd via de huismerk Vodafone simkaart. Ziggo heeft de landcodes voor de mobiele kaart niet verwerkt. Dus heb je slechte wifi is de kans groot dat je geen TV hebt omdat je ineens niet meer volgens de app in de EU zit en zelfs de ingebouwde locatie bepaling die dat ook zou moeten doorgeven helpt daarbij ook niet. Een film downloaden en deze buiten de EU bekijken lukt ook niet dan werkt de verplichte locatie bepaling weer wel.

Ik ben benieuwd wat er nog meer ontdekt wordt in het nieuwe verdien model. Er is weinig hoop op verbetering gezien het gesprek en email correspondentie. Het advies was plaats het op dit forum. Dus iedereen die er net zo over denkt. Bevestig het met een druk op: ik heb deze vraag ook.

Vodafone - Ziggo negeren hun klanten al jaren, terwijl die hun toch salarissen betalen. Helaas is dat gedrag niet uniek in deze markt en komen ze er mee weg tot de klanten het graaien en de slechtere diensten zat zijn en overstappen. De paar reclame makers zijn voor Ziggo belangrijker dan de miljoenen klanten.

Gerard_M

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nog twee problemen bij terugkijken op de vrije zenders zoals bij Fox hapert nu het scrollen. De applicatie blijft in een loop. Ook de tijdsbalk loopt dan niet verder. Je moet met de cursor de ronde cirkel verslepen.

De andere nieuwe bug is wanneer je wifi wegvalt (ik woon vlakbij een grote mast die nogal wat ether vervuiling heeft en daardoor is er maar een kort bereik op het wifi modem) en schakel je over op LTE modem, dan krijg je netjes een melding en dan start alles weer van voren. 

Ook het advies van Ziggo om de app te verwijderen en weer te installeren heeft geen resultaat gehad.

Gerard_M

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Uit de laatste correspondentie die ik heb ontvangen kan ik afleiden dat er geen oplossing komt voor het probleem. De 1.4 CI+ houder komt er niet. Dit komt doordat zo’n beetje alle exploitanten de wensen van hun klanten negeren. De TV lijkt hiermee dan verdwijnen zodra de CI+ kaart support stopt, die heeft geen toegevoegde functie meer vanwege de encryptie. Je krijgt dan twee zwarte beelden. Een goede monitor is dan voldoende al of niet met een operating system. Daaraan kan dan naar wens HDMI randapparatuur gehangen worden. Een soort ouderwetse stereo toren om TV te kijken. Een internet verbinding is dan voldoende.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3151Posts
  • 277Oplossingen
  • 512Likes

Hoi @Gerard_M,

Erg jammer dat het online TV kijken niet gaat zoals je eerder gewend was. Horizon GO is een erg oude app die niet meer wordt ondersteund, we werken al lange tijd met Ziggo GO. Ervaar je daarmee problemen, dan raad ik je aan dit topic te checken, daar staan bij ons bekende issues.

Je opmerking over de CI+ module kan ik niet helemaal plaatsen?

Gerard_M

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Gelukkig ken je de oude app nog. Deze werkte nog steeds goed nadat de huidige Ziggo Go downgrade was ingevoerd en een drama werd. Helaas werd er ineens gevraagd of je de Horizon Go wilde updaten. Deze vraag hiervoor is echter een verplichting zonder escape of cancel optie waardoor de popup van het update scherm blijft staan. Probeer je dan te updaten blijkt deze weg te zijn gehaald uit de NL Store. De hoop was dat de problemen in de tussentijd met de downgrade opgelost zou worden, maar dat is niet geval. Een upgrade kunnen jullie het niet noemen, er is zoveel weggehaald en werkt nu zo slecht dat het me steeds meer verbaast dat deze de UAT heeft gehaald. Mijn advies zou zijn rollback en terug naar de tekentafel en luisteren naar de klant die uiteindelijk het brood op de plank brengt en dan als een Beta versie uitbrengen onder een grotere groep. Ziggo heeft nu alleen maar features en zenders weggehaald en voert een ander verdien model in waaronder verplichte huur en verhoogde wederom de prijzen. Dit gedrag is verontrustend niet alleen bij jullie.

De CI+ module is versie 1.3 er is voor opnemen en kijken via de TV is minimaal 1.4 nodig. Deze versies worden niet geleverd omdat dit niet ondersteund wordt terwijl via een huur box dit wel ondersteund wordt. Door het weghalen van de gewone digitale zenders kun je nu niet meer twee encrypted hd signalen opnemen en kijken.  Ondanks de certificaties van de apparatuur. Dit is iets waar veel klanten over klagen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je de niet versleutelde digitale zenders weg haalt die normaal te kijken waren en de HD blijft versleutelen, het voegt niets meer toe omdat er geen keuze meer is. Versleutel alleen de extra betaalpakketten. Iedere klant heeft een vast aantal zenders. HD is geen extra betaalde optie, het is het enige wat er nog over is.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3151Posts
  • 277Oplossingen
  • 512Likes

Bedankt voor je toelichting @Gerard_M

Als je graag programma's wilt opnemen, dan kun je kiezen voor een mediabox in bruikleen met opnamefunctionaliteit. 

Steefb
Expert
Expert
  • 11996Posts
  • 2308Oplossingen
  • 4245Likes

@Gerard_M  schreef:

De CI+ module is versie 1.3 er is voor opnemen en kijken via de TV is minimaal 1.4 nodig.

Dit is onjuist het grote verschil is dat 1.4 meerdere tuners ondersteunt.

Voor beide versies is externe opslag nodig, bijvoorbeeld een usb disk.

Gerard_M

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Rikst, ik heb hierbij een smartcard nodig, maar die is door jullie uitgezet in oude ontvanger bij de oude analoge tv. Vervolgens moet ik nu een box huren voor 5 euro per maand inclusief een smartcard terwijl ik een Humax Recorder heb staan met een indertijd gekochte kaart die is nu in de nieuwe tv zit de ander gekochte kaart is uitgeschakeld en waarvan jullie system meld:  computer says no. En omdat dit te laat ontdekt is (de box bleek de kaart niet aan te spreken) en de analoge tv werkte nog, wordt deze niet meer aangezegd.

Gerard_M

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kom ik aan een 1.4 kaart? Ik dacht dat ik pas een kaart had met 1.4 1.3 en 1.2 incl. ziggo logo erop maar die bleek alleen de 1.4 apparatuur te ondersteunen en was in werkelijkheid een 4K 1.3 kaart. Met de huidige 1.3 kan ik 1 gewone zender opnemen op een USB stick en een andere zender kijken. Één van beide zenders mag HD zijn maar zodra beide zenders HD zijn valt het kijkende TV beeld op zwart zodra de andere HD zender gaat opnemen. Met de Humax als ik daar mijn TV kaart in plaats (de andere, indertijd verplichte gekochte, kaart is door jullie uitgeschakeld en jullie weigeren deze in te schakelen dit komt een beetje neer op inleveren en betaald terughuren) kan ik wel twee HD kanalen opnemen. En moet ik via de Humax kijken omdat ik dus een kaart te kort kom. Ik heb overigen nog nooit een kaart gehad bij mijn aansluiting die moesten in tv winkels gekocht worden zodra je Digitaal en later HD zenders wilde kijken. Nu zijn de analoge zenders weg en zijn ook de NLD digitale zender nummers in de 92x reeks verdwenen (die zonder encryptie waren) zodat opnemen en tegelijkertijd kijken niet meer kan, in feite zou dus de encryptie kunnen vervallen voor de basis zenders en alleen op de extra betaalde pakket zenders zijn deze dan nog nodig. HD is allang geen luxe meerprijs keuze meer en het is de enige keuze. Ik heb begrepen dat jullie de 1.4 ondersteuning tegenhouden en hiermee dus alle klanten met een jonge gecertificeerde TV teleurstellen die via de TV eenvoudig willen opnemen zonder een Stereo Toren 2.0 met TV media box randapparatuur erbij te huren.

Gerard_M

Raadgever
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De CI+ 1.3 ondersteunt overigens ook de twee ingebouwde tuners, maar kan slechts één HD zender aan.

De CI+ 1.4 zou twee HD zenders ondersteunen. Of jullie platform de CI+ 1.4 ook ondersteunt als 1.4 is onbekend daar er geen 1.4 CI+ modules beschikbaar zijn voor consumenten en kan niemand dat testen. 

Steefb
Expert
Expert
  • 11996Posts
  • 2308Oplossingen
  • 4245Likes

@Gerard_M  Dat HD verschil is er niet.

DVB-organisatie keurt CI+ 1.4-specificatie goed - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

Jij bent in de war met gecodeerde en ongecodeerde kanalen, voor ongecodeerde kanalen wordt de module niet gebruikt. En kun je dus 1 kanaal gecodeerd en 1 kanaal ongecodeerd opnemen. Dit kon met alle modules.

Maar dit hoort allemaal in je eigen topic.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Update: 5 augustus 2022 10:50 door Ziggo Laatste versie 4.41.4622 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Android TV/Fire TV traagheid in het algemeen wordt verbeterd Onterechte ...

Geplaatst in Ziggo Updates