Tonnie52

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

De 4 pijltjestoetsen en OK toets van Logitech afstandsbediening werken niet bij de AppleTV.

Ik gebruik de ZiggoGo app via een AppleTV op de slaapkamer. Om het mijzelf makkelijk te maken heb ik op de Logitech Harmony Companion afstandsbediening een activiteit gemaakt die de TV en de AppleTV bedient. Ik kan dan dus met deze afstandsbediening o.a. de AppleTV bedienen.  Helaas werken de 4 pijltjestoetsen en de OK toets niet wat zeer lastig is met bijv. schakelen naar een andere zender. Overigens met de originele AppleTV afstandsbediening (die geen pijltjestoetsen of OK toets heeft maar een “veeg” toetsenbord, werkt het wel).

 

Is Ziggo nog voornemens dit te fixen in een nieuwe versie van de AppleTV app?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Tonnie52,

Welkom op de vernieuwde Community!
Ook fijn dat hier al reacties staan, al valt het beschreven probleem eerlijk gezegd buiten de ondersteuning die we leveren.  Onze app reageert namelijk op de Apple afstandsbediening.

Deze Apple afstandsbediening heeft wel een omhoog en naar beneden door gewoon op de bovenkant van de afstandsbediening te tikken (niet klikken). Je kunt daarmee vegen, klikken en tikken (waarmee je dan zachtjes tikt op de onder of bovenkant, zie rode lijntjes in de afbeelding). Maar de Ziggo GO app werkt samen met de Apple TV afstandsbediening en er is niet support ingebouwd voor elke universele afstandsbediening. Echter is bijna elke universele afstandsbediening in te stellen dat je bepaalde functies/kliks van de Apple TV afstandsbediening simuleert.Ondertiteling.JPG

 

 

Bekijk in context

23 Reacties 23
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is dat geen kwestie van de Harmony goed instellen, of een update vanuit Logitech het is uiteindelijk de Harmony die de Apple TV aanstuurt, ik zou eerst deze vraag bij Logitech neer leggen, zeker omdat je met de originele afstandsbediening geen problemen hebt.

Tonnie52
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

De betreffende toetsen werken wel bij alle andere apps op de AppleTV, alleen niet bij de ZiggoGo app. Ook met de afstandsbediening van de TV kan ik de AppleTV bedienen (vanwege HDMI-CEC), ook dan werken de bewuste toetsen niet. Dus ik denk niet dat dit aan Logitech ligt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk. Dan lijkt het alsof de Apple versie van de Ziggo go TV app meer gericht is op aansturing via de oorspronkelijke afstandsbediening.

@Dave!  heb jij hier een gedachte over?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Tonnie52  Kan 2 dingen doen, even de AppleTV van de stroom halen minuut of 5 of

Misschien even uitloggen van de Ziggo Go App dan even wachten en weer opnieuw inloggen.

 

Hier gaat het wel goed, maar soms is er wel even ook kleine hapering.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gebruik je ook een Logitech? Ik weet wel dat je AppleTV gebruikt.

Tonnie52
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Zoals ik al schreef in eerste bericht, een Logitech Harmony Companion afstandsbediening.

Tonnie52
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

ga ik meteen doen!

Tonnie52
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb de AppleTV 5 minuten stroomloos gemaakt en de ZiggoGo app opnieuw ingelogd, heeft helaas allebei niet geholpen. Nog even ter verduidelijking: de betreffende toetsen (4 pijltjes en OK) werken in de app, behalve om de info balk op te roepen. Dat werkt niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Sorry die vraag was bedoeld voor @Dave! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Nee ik gebruik de originele AppleTV Remote 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik ga proberen uit te leggen wat er bij mij gebeurt.

Als ik Ziggo Go TV op mijn AppleTV opstart dan kan je naar de gewenste zender toe, hier is vaak SBS6

als deze dus aanstaat en je raakt de AppleTV AB aan kan je scrollen, na 2x verlaat hij de Zender (SBS) en komt ie in het Home Menu en TV Gids Movies en Series etc dus boven in. Wil ik naar de Zender terug dan doet ie dat dus niet, dan moet ik AppleTV afsluiten(dubbelklik op de TV knop) en weer opnieuw opstarten.

 

Er zit wel degelijk een fout in de App.

 

Je kan beste even de klacht in dit topic zetten > Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

Tonnie52
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Wat jij beschrijft is volgens mij het volgende: Als je de AppleTV remote aanraakt komt dus de info balk. Als je met de logitech AB op OK drukt gebeurt er niets. Zelfde geldt voor de pijltje omlaag cq omhoog toets, op de originele AB komt de info balk, op de logitech AB gebeurt niets. Dat is het probleem.  

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik denk dat we op dezelfde golflengte 😉 zitten, jij met de Logitech en ik met de AppleTV Remote, heb de Bug al omschreven in de App maar Moderators komen ook hier, je kan hem ook in topic kwijt hiervoor bedoeld is.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Tonnie52,

Welkom op de vernieuwde Community!
Ook fijn dat hier al reacties staan, al valt het beschreven probleem eerlijk gezegd buiten de ondersteuning die we leveren.  Onze app reageert namelijk op de Apple afstandsbediening.

Deze Apple afstandsbediening heeft wel een omhoog en naar beneden door gewoon op de bovenkant van de afstandsbediening te tikken (niet klikken). Je kunt daarmee vegen, klikken en tikken (waarmee je dan zachtjes tikt op de onder of bovenkant, zie rode lijntjes in de afbeelding). Maar de Ziggo GO app werkt samen met de Apple TV afstandsbediening en er is niet support ingebouwd voor elke universele afstandsbediening. Echter is bijna elke universele afstandsbediening in te stellen dat je bepaalde functies/kliks van de Apple TV afstandsbediening simuleert.Ondertiteling.JPG

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Dave! 

Bedankt voor je reactie en het beschrijven van het probleem! 
We hebben geprobeerd het probleem te reproduceren, maar hier gaat het wel goed. Als ik je beschrijving goed begrijp opent het hoofdmenu wel, maar kan je niets selecteren als je ''veegt'' wanneer je op een zender staat.

Wanneer je gaat vegen hoor je bij alle zenders langs te gaan en hier is dat ook zo. Kun je anders ook een filmpje plaatsen? Alvast bedankt! 

Tonnie52
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Erik P 

Je hebt helemaal gelijk, de Apple afstandsbediening werkt ook prima.


Het zou alleen fijn zijn als bijv. de Philips afstandsbediening ook zou werken, deze bedient ook de AppleTV omdat HDMI-CEC aanstaat. Als alleen al de OK toets de infobalk zou oproepen zou dat al alles oplossen. De pijltjes toetsen werken n.l. wel met de infobalk als de infobalk op het scherm staat. Het zappen zou dan een stuk makkelijker zijn.


Ik denk dat Ziggo een hoop mensen een plezier zou doen en dat is ook wat waard.

m.vr.gr.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Tja Apple dat zegt al genoeg.  De samenwerking van de Philips afstands bediening met de Apple TV is tussen die twee merken daar staat Ziggo deels buiten!! Net zo goed dat de genoemde Logitech hierin partij is niet direct de Ziggo app.

Inderdaad als andere apps wel beter reageren zit het ook in de Ziggo Go app helemaal mee eens. De Ziggo app zal geoptimaliseerd zijn voor de apple afstands bediening. 

 

Tonnie52
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@RoWi. 

Misschien zegt dit ook wat ...... Op mijn TV beneden (Philips Android) werkt de Ziggo Go app helemaal perfect. Daar kun je dus wel met de Philips OK toets de infobalk oproepen.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Wij hebben een Logitech Harmony Hub in combinatie met een Apple TV. We gebruiken een app op de iPhone en de iPad. De pijltjestoetsen en OK doen het wel bij ons.

 

Maar niet alles werkt vlekkeloos in combinatie met de app van Ziggo. Zo werkt bijvoorbeeld het commando stop (wit vierkantje) niet wanneer je wilt stoppen met kijken. Je kunt dan weer terugkeren naar het menu door op "terug" te klikken.

Voor ons een reden om afstandsbediening van de Apple TV toch maar in de buurt te houden. Alle andere afstandsbedieningen liggen in een doos op zolder.

Uitgelicht topic