jillesv

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Continu Frame rate switch binnen Ziggo go - Nvidia shield Android 11

Hallo,

 

Sinds de update naar Shield Experience 9 (android 11) is er na het starten van de Ziggo GO app een probleem met het schakelen tussen frame rates.

 

Bijna bij elke actie binnen het menu van Ziggo GO maar ook na gebruik van de app in het menu van Android tv zelf gaat het beeld continu even op zwart, alsof de frame rate veranderd. Op het moment dat de Ziggo GO app volledig wordt afgesloten (kill) dan pas werkt het Android tv menu weer zoals het hoort.

 

Dit probleem is dus sinds de laatste update van de Nvidia shield van deze week.

 

Iemand ook deze ervaring?

 

Alvast bedankt

Mvg jilles.

 

 

 

 

11 Reacties 11
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

Goedemorgen @jillesv en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de Ziggo Go TV app sinds de update van de NVidia Shield naar de Shield Experience 9 (Android 11). Kun je de beeld & geluid instellingen op de NVidia Shield eens controleren in de instellingen van het apparaat zelf?Check dan of op je NVidia ergens een optie staat voor de Framerate (Aangepast framerate/Framerate optimalisatie etc.) . Kijk ook in de instellingen van de Ziggo Go TV app ook bij Opties (tandwiel) onder Beeld & Geluid of de optie Framesnelheid aanpassen bij jou Aan of Uit staat. Kijk daarna of het probleem zich nog voordoet. 

jillesv
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Paul,

 

bedankt voor je antwoord. Framerate switching binnen de Ziggo GO app moet aan staan, anders is het beeld schokkerig. Dus dit uit zetten is geen optie. Alle instellingen binnen de Shield staan zoals het hoort en ik heb hier ook diverse verschillende instellingen zoals "Match colour space" ed. geprobeerd.

Op het moment dat de Ziggo GO app 1x geopend is en de framerate schakelt dan gaat elke APP (Netflix / Youtube enz) continu framerate schakelen....zelfs tussen standaard menu's van deze APPS. Pas bij het volledig afsluiten (kill) van de Ziggo APP is dit weer normaal. 

 

Dit probleem gebeurd zowel op mijn Shield 2019 model als mijn Shield 2015 model. De 2 modellen zijn gekoppeld aan compleet verschillende televisies. Zover ik het kan beoordelen is er echt een onderzoek nodig binnen de Ziggo App en zal deze voorzien moeten worden van een update.

 

Alvast bedankt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@jillesv Kun je nagaan of na de update van je Nvidia Shield er een instelling teruggesprongen is ? Kijk eens de volgende instellingen na op je NVidia Shierld “Settings” en dan > “Match frame rate (beta)”. Mijn vermoeden is dat de instelling mogelijk is aangepast bij het insalleren van de nieuwe update

jillesv
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Paul,

 

Dit is geen instelling. "Match Frame rate (beta)" heet nu in deze update "Match Frame Rate (One-Time)". Zoals de naam al doet vermoeden kan je dit tijdens het afspelen van een film in bijvoorbeeld Netflix via quicksettings van de nvidia aanzetten waardoor op dat moment de framerate wordt gelijk getrokken aan de bron (video).

 

Dit is alleen voor dat afspeelmoment geldig en kan niet als een standaard instelling worden ingesteld. Android TV 11 ondersteund namelijk niet het automatisch matchen van framerate en tot nu toe moeten APPS deze instelling zelf inbouwen. Ziggo GO App heeft dat gedaan door dit in de instellingen van de app mogelijk te maken. Maar ook applicaties als Plex doen dit. Netflix en Youtube hebben dit niet en daarvoor heeft Nvidia een workaround gemaakt met deze quick setting. (zie bijlage)

 

Vanaf Android TV 12 is automatisch frame rate switching wel standaard aanwezig in het OS en dan is het voor Applicatie developers dus niet meer nodig om deze setting binnen de app in te bouwen.

 

In het kort, de instelling die je noemt bestaat dus niet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@jillesv Dankjewel voor het controleren en testen. Ik heb jouw vraag even intern voorgelegd bij de specialisten die zich bezig houden met de Ziggo Go (TV) App. Zodra ik een terugkoppeling hierop heb laat ik het jou even weten.

mkaram

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb ook dezelfde probleem sinds de nvidia shield update naar Android 11. De ziggo app is nu onbruikbaar. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@mkaram Bedankt voor het signaleren. Ik heb jouw melding en die van @jillesv intern aangekaart bij de collega's die zich bezig houden met de ontwikkeling van de Ziggo Go (TV) app. Vanaf onze kant wordt het verder onderzocht. Ik lees op het forum van NVidia overigens dat er meer gebruikers zijn die na de Experience 9 (Android 11) update problemen constateren (waaronder zwart beeld/wegvallend beeld) met diverse apps op de NVidia Shield. De kans bestaat dus dat er ook vanuit NVidia en nieuwe hotfix moet komen. Als ik meer informatie heb deel ik het onder dit topic. 

mkaram

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb net een soft reboot gedaan, die haast nooit gebruikt wordt,en deze heeft het nu opgelost. Misschien is deze methode voor andere ook handig te weten? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9834Posts
  • 839Oplossingen
  • 2355Likes

@mkaram Goed dat je deze tip even deelt. Mogelijk dat jouw tip bij andere gebruikers ook zorgt voor een (tijdelijke) oplossing. 

jillesv
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste mkaram,

 

Wat bedoel je precies met een soft reboot? Het opnieuw opstarten van de shield zorgt er wel voor dat het probleem even weg is, totdat je de Ziggo go app weet start.. dan is het er weer... Het killen van de Ziggo app dmv 2x op de home knop de stukken en dan het kruisje doet namelijk hetzelfde..

 

Ik hoor dus graag wat jij precies bedoeld?

 

Alvast bedankt

mkaram

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb de reboot optie in menu gebruikt. Na herstarten ging de app goed starten maar de keren daarna begint de app weer te crashen. Helaas het lijkt alsof nvidia shield met Android 11 en ziggo tv app niet goed kunnen samen werken op dit moment. 

Uitgelicht topic