Vraag
Reacties
Walrus180
Level 4

Chromecast werkt niet met Ziggo GO in Oostenrijk

Chromecast werkt niet met de ziggo go in oosterijk

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Walrus180 

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten een paar vragen:

• De Ziggo Go app werkt wèl naar behoren?
  • Doet dit probleem zich alleen voor in Oostenrijk?
  • Hoe zijn je Chromecast, je laptop en/of telefoon of tablet met elkaar verbonden?
0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Walrus180

Ik zie dat @Wim C. al goede vragen stelt. Vooral de eerste twee vragen zijn erg interessant, zodat we kunnen beoordelen of dit probleem valt onder een specifiek issue met Ziggo GO in het buitenland of dat het echt alleen het casten betreft. Werkt de Ziggo GO App volledig niet in Oostenrijk, dan kunnen we dit probleem plaatsen onder het incident in dit topic. 

Walrus180
Level 4
Topicstarter

De telefoon en chromecast zijn op de plaatselijke WiFi aan gesloten heeft altijd gewerkt behalve in oostenrijk

0 Kudos
Walrus180
Level 4
Topicstarter

De ziggo app op de telefoon werkt wel naar behoren maar het casten naar de chromecast gaat niet

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Walrus180 Krijg je ook een bepaalde foutmelding te zien? Dan kunnen we verder zoeken! 

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Nog een vraag voor @Walrus180 : plaatselijke wifi heeft in veel gevallen een minder sterk bereik en is de snelheid meestal ook niet om naar huis te schrijven. Plaatselijke wifi in combinatie met Chromecast zorgt vaker voor problemen.

Jouw exacte situatie ken ik natuurlijk niet, maar mijn ervaring is dat de leverancier van zo’n wifi-punt het gebruik van streamen heeft beperkt om andere gebruikers in staat te stellen hun e-mail binnen te halen.

De workaround die ikzelf gebruik is een wifi-router die uit de beschikbare hotspots het sterkste signaal oppikt en versterkt. Voordeel is dat je met zo’n router je eigen wifi- of bekabeld netwerk kunt aanmaken en niet steeds opnieuw hoeft in te loggen.

Als het wifi-signaal te beroerd is, is een andere mogelijkheid de mifi-router. Deze werkt op een simkaart via 4G en kost natuurlijk wel gigabites als je films gaat streamen.