1
Vraag
2
Reacties
Mejuf

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Chromecast vindt geen apparaat in de buurt

Ik kan sinds paar weken niet meer casten naar chromecast. Het gaat niet om 1 chromecast, maar zeker 4 verschillende tv’s met chromecast. Casten via videoland, netflix, npo ed kan wel gewoon. Daarom denken wij dat het echt aan ziggo go app ligt. Chromecast werkt. Maar in ziggo app kom ik niet verder dan: streamen naar apparaat in de buurt. Die niet gevonden wordt. Balen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Wat gebeurt er als u even uitlogt en de cache van de Ziggo Go App leegt en dan weer opnieuw inlogt en probeer dan nog eens met casten.

 

Hoe staan de instellingen in de Ziggo Go App

IMG_4490.jpgIMG_4491.jpgIMG_4492.PNG

Bekijk in context

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mejuf,

 

Mogelijk staat er iets niet goed bij rechten van de Ziggo GO app, zeker als alleen ZIggo GO de Chromecast niet vindt. Kun je eens controleren welke toestemmingen je toestel de app geeft? Als ik me niet vergis heet het bij iOS-apparaten permissions. Het moet in ieder geval toegang hebben tot  [Lokaal netwerk] en [Bluetooth].

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Mejuf 

Welkom op de Ziggo Klant helpt klant Community.

 

Welke van de Chromecast bezit u als ik vragen mag, want uw label zegt Ziggo Go TV en er zijn 2 varianten.

De Ziggo Go App en de Ziggo Go TV App voor de witte Chromecast.

 

 

Chromecast 3 2018Chromecast 3 2018Chromecast 2Chromecast 2Chromecast 2020/2022 Android TVChromecast 2020/2022 Android TV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De rechter de witte Chromecast heeft Android TV en daarvoor dient met Ziggo Internet verbinding te hebben, de andere 2 Chromecasten kan je gebruiken voor streamen van de Gewone Ziggo Go App.

 

Schermafbeelding 2022-05-27 om 23.07.25.png

 

 

Als u Cast staat dan wel de goede Wifi ingesteld op de Chromecast en uw Telefoon, vaak wil dit de boosdoener zijn, dan vind het niet het goede toestel en blijft het icoon voor casten uit. Check even of de chromecast op de goede wifi bevind.

 

Anders horen we het graag, kan altijd een @ met mijn naam erachter geven Dave! dan zie ik het topic weer terug.

Mejuf
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi dave, ik heb de bovenste chromecast. Wifi check ik steeds. Ook via google home is de chromecast gewoon werkend. Ik kan wel casten in app, maar er staan geen apparaten in. Als ik dan overschakel naar bv netflix kan ik prima casten. Dit bij verschillende tv’s, chromecasts, telefoons, netwerken. Gister kon ik in slaapkamer wel naar woonkamer casten. 

Mejuf
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Dave! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Wat gebeurt er als u even uitlogt en de cache van de Ziggo Go App leegt en dan weer opnieuw inlogt en probeer dan nog eens met casten.

 

Hoe staan de instellingen in de Ziggo Go App

IMG_4490.jpgIMG_4491.jpgIMG_4492.PNG

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mejuf,

 

Mogelijk staat er iets niet goed bij rechten van de Ziggo GO app, zeker als alleen ZIggo GO de Chromecast niet vindt. Kun je eens controleren welke toestemmingen je toestel de app geeft? Als ik me niet vergis heet het bij iOS-apparaten permissions. Het moet in ieder geval toegang hebben tot  [Lokaal netwerk] en [Bluetooth].

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je bent me te snel af @Alex  ( leuke foto ) 

 

@Mejuf  je zou ook nog dit kunnen proberen

 

Ziggo Go installatie

 

Als je volgende eens probeerd.

 

App-rechten wijzigen

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik op Apps.
  3. Tik op de app Ziggo Go die je wilt wijzigen. Als je de app niet kunt vinden, tik je op Alle apps bekijken. ...
  4. Tik op Rechten. ...
  5. Als je een instelling voor rechten wilt wijzigen, tik je erop en kies je Toestaan.

Mocht er ook verwijzing naar Bluetooth zijn, ook die toestaan, daarna de App sluiten en je telefoon opnieuw opstarten en na opstarten nog eens proberen.

 

Lukt dit niet, verwijder de Ziggo Go door naar de Google Playstore te gaan, als hij is verwijderd, start je toestel opnieuw op, ga dan naar Ziggo Go App - APK installeer de app en daarna eventueel de Update, belangrijk als ie om Toestaan acties vraagt, deze op accepteer doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic