1
Vraag
2
Reacties
jptieleman

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Chromecast replay - waarom mag dit niet?

Ik zie allerlei reeds gesloten topics hierover, maar toch een nieuwe, omdat het zo onbegrijpelijk is.

Replay (incl Herstarten/startover) is niet beschikbaar voor streamen via Chromecast (of AppleTV, als ik het goed begrijp). Dit zou een rechtenkwestie zijn.

Ik begrijp niet dat ik...
... wel op mobiel kan herstarten en gewoon op mobiel kan kijken
... wel via bijv Win10 app kan herstarten en dat met bijv een HDMI kabel op m'n tv kan tonen
... maar niet vanaf mobiel via chromecast naar tv kan streamen.

Op allerlei manieren kan ik dus wel die content tot me nemen (daar heb ik dus recht op), maar puur dit technische bruggetje is bewust weg-ontwikkeld: als ik herstart op mobiel is het cast-knopje weg; als ik cast is het herstart-knopje weg.

Een echte rechten-kwestie zou ik begrijpen: dat ik niet vanuit buitenland kan (terug)kijken (hoe dat dan ook bepaald wordt) of dat bepaalde 'beschermde' programma's niet beschikbaar zijn, is begrijpelijk.
Maar dit slaat gewoon nergens op.

Kan iemand dit nog eens uitleggen?

Ik wil gewoon het journaal vanaf begin op m'n tv gooien als ik om 20u10 "inschakel" (om maar eens een oude analoge term uit de kast te trekken)...
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jptieleman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Update: ik vermoed dat het in Ziggo Go niet werkt, omdat het bij NPO Start zelf ook (nog) niet werkt. Zal wel embedded zijn en niet werken omdat die mogelijkheid niet in die stream zit (ik dacht dat het een Ziggo-feature was).
NPO laat weten het wel te willen implementeren, maar dat het "technisch toch iets ingewikkelder is dan het lijkt". Ze zeggen ook dat er wel aan gewerkt wordt. Hopelijk komt het dan ook in Ziggo Go beschikbaar. Afwachten dus.
Het is dus overigens puur een technisch issue en geen rechten-kwestie (zoals op dit forum veel wordt gesuggereerd).

Bekijk in context

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @jptieleman ,@Dave! & @V.Deen 

We hebben leuk nieuws over dit onderwerp:  voor Ziggo GO staat er namelijk een update naar versie 4.32 klaar in de stores. Een bijzondere update, want na deze update is het ook mogelijk om gemiste programma's (Replay TV) te casten naar je televisie via een Chromecast. Veel terugkijkplezier 🍿

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Sommige programma's van NPO zijn niet meer direct terug te kijken, als je Journaal van 20:00 uur wil kijken dan moet je ook 20:00 uur inschakelen, Ik heb net de Gids geraadpleegd en kan deze gewoon terug kijken vanaf het begin.

Dit komt omdat de NPO haar eigen app heeft NPO Start en daar kan je wel terug kijken, en de NPO wil gewoon geld zien en geeft dan door, helaas geen replay mogelijk bij sommige uitzendingen.

De casting knop is veel programma's wel zichtbaar, Live TV, Series en films, maar bij Replay bied het nog niet altijd de content.
Je kan altijd uitzending gemist raadplegen om daar je programma's te zien of Youtube casten en dan zoeken naar Journaal.
jptieleman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Dave,

Dank voor je reactie, maar zoals ik schreef, kun je (bijvoorbeeld het NOS journaal) dus wel herstarten vanaf het begin, zo lang je gewoon op je mobiel blijft kijken. Het enige dat niet gaat, is dat naar je tv streamen via chromecast. Als het een rechten kwestie was (lees: NOS/NPO staat terugkijken niet toe), had dat ook niet gekund.
Ik heb ook de NPO Start app, maar daar verschijnt het programma pas als het afgelopen is.
Het gaat me dus om tijdens het live-programma (wat ook gewoon prima gaat, ook via chromecast op tv) terug naar het begin: een specifieke Ziggo Go functie.
jptieleman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Update mijnerzijds: kwam hetzelfde knopje 'opeens' ook tegen bij NPOStart (was me daar nooit eerder opgevallen; nieuw?). Ook daar werkt het op dezelfde manier; niet tijdens het casten dus.
Heb dezelfde vraag aldaar gesteld.
jptieleman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Update: ik vermoed dat het in Ziggo Go niet werkt, omdat het bij NPO Start zelf ook (nog) niet werkt. Zal wel embedded zijn en niet werken omdat die mogelijkheid niet in die stream zit (ik dacht dat het een Ziggo-feature was).
NPO laat weten het wel te willen implementeren, maar dat het "technisch toch iets ingewikkelder is dan het lijkt". Ze zeggen ook dat er wel aan gewerkt wordt. Hopelijk komt het dan ook in Ziggo Go beschikbaar. Afwachten dus.
Het is dus overigens puur een technisch issue en geen rechten-kwestie (zoals op dit forum veel wordt gesuggereerd).
V.Deen

Level 6
  • 87Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

@Dave: Maar niet als je gebruik maakt van de normale Chromecast!

 

Wel met je telefoon,
Wel met windows computer en dan chrome casten naar je chromecast

Wel met nieuwe Google TV Chromcast,


Het is gewoon een beetje flauw (om het zeer zacht uit te drukken)

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @jptieleman ,@Dave! & @V.Deen 

We hebben leuk nieuws over dit onderwerp:  voor Ziggo GO staat er namelijk een update naar versie 4.32 klaar in de stores. Een bijzondere update, want na deze update is het ook mogelijk om gemiste programma's (Replay TV) te casten naar je televisie via een Chromecast. Veel terugkijkplezier 🍿

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Interessant. Dat betekent dat er vooral een technische beperking is geweest en nooit een probleem met rechten zoals ons altijd verteld is.

jptieleman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Erik P  Mooi werk! Fijn.

janvv

Level 5
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@Erik P Super. Daar ben ik blij mee.

@iMark niet zeuren 😛 Het is mooi dat het eindelijk is opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Het is dus overigens puur een technisch issue en geen rechten-kwestie (zoals op dit forum veel wordt gesuggereerd)."

 

Alle programma's die op een Ziggo server staan, kunnen met replay werken op elk systeem wat Ziggo daarvoor geschikt gemaakt heeft, daar het je de NPO technisch gezien niet meer voor nodig, want het kan ook op de Next, de Medabox XL en de apps op Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV, maar je hebt wel hun toestemming nodig om dit ook te mogen doen via Chromecast.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic