1
Vraag
2
Reacties
MvdH1969

Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Chromecast & Ziggo Go

Ik heb sinds twee weken een issue met het streamen van Ziggo Go via mijn chromecast(s). Ik krijg om de paar tellen stilstaand beeld....

 

Ik dacht dat dit kwam door de internet verbinding en daarom heb ik mijn abonnement verhoogd naar 1gb echter het probleem blijft.

 

Ik heb twee cromecast 1x beneden naast de router en 1x boven (maar als ik in de chromecast kijk dan geeft het aan dat de verbinding uitstekend is). 

 

Het probleem heb ik alleen bij Ziggo Go en niet bij mijn andere apss zoals Netflix, Viaplay of Videoland etc.

 

Ik heb de beide cromecasts ook opnieuw geinstalleerd en gecontrolleerd of de software up to date is etc etc.

 

Ik heb de ziggo app ook al opnieuw geinstalleerd maar helaas ook dit lost het issue niet op.

 

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

 

Mvg,

Marco

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Er komt een monteur langs en ik ga er vanuit dat deze het probleem kan oplossen. Voor nu sluit ik deze melding af.

 

Bedankt!

Bekijk in context

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Goedenavond,

 

De BAM is vanmiddag al geweest en ze hebben de kabelbreuk gevonden  en gemaakt.

 

Bedankt voor alle snelle reacties en medewerking.

 

Mvg,

Marco

Bekijk in context

7 Reacties 7
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @MvdH1969 

Vervelend dat dingen niet werken zoals het zou moeten. Blijkbaar ligt het dus niet aan uw internetverbinding en omdat u met andere apps wèl gewoon kunt casten, kijkt het duidelijk dat het aan de ZiggoGo app ligt.

Op welke telefoon of tablet heeft u de ZiggoGo app geïnstalleerd?

Wat nog wel eens wil helpen is om uzelf uit te loggen op de ZiggoGo app, uw telefoon of tablet opnieuw opstarten en na deze opstart weer opnieuw inloggen in de ZiggoGo app.

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

@Wim C. bedankt voor je reactie.

 

Ik heb twee chromecasts:

 

1x Chromecast met Google TV

Hier kan ik dus de ziggo app direct mee afspelen. Ik heb deze chromecast meerdere keren nu terug gezet naar de fabrieksinstellingen en weer helemaal opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook gecontrolleerd of ik de laatste versie gebruik en of er geen updates zijn.

 

1x Chromecast v3

Deze benader ik via mijn Samsung S21+ en daar heb ik ook de Ziggo go app opnieuw gedownload. 

 

Ik heb ook beide dongles gewisselt van tv maar helaas dit loste het probleem ook niet op.

 

Mvg,

Marco

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Er komt een monteur langs en ik ga er vanuit dat deze het probleem kan oplossen. Voor nu sluit ik deze melding af.

 

Bedankt!

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Goedemiddag,

 

Vandaag is de monteur langsgekomen. Er blijkt op 35meter een breuk in de kabel te zitten. De monteur heeft het ook vanuit de meterkast (op straat, buiten) gemeten en daar gaf het aan dat de breuk op 50meter zat. De afstand van waar het mijn huis binnenkomt en de meterkast (op straat, buiten) is 85meter.

 

De BAM komt nu om het maken.

 

Nogmaals bedankt.

Marco

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Mooi dat ze precies weten waar de breuk zit en hopelijk komt de BAM snel de boel repareren. Twee weken geleden is die breuk dus ontstaan?

Dus feitelijk gezien is dit euvel nog niet opgelost.

 

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Goedenavond,

 

De BAM is vanmiddag al geweest en ze hebben de kabelbreuk gevonden  en gemaakt.

 

Bedankt voor alle snelle reacties en medewerking.

 

Mvg,

Marco

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Fijn nieuws, @MvdH1969. Mocht er nog eens iets zijn, dan weet je ons te vinden. Een mooie dag nog! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic