1
Vraag
2
Reacties
mikleijssius

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Casten naar Chromecast

Ineens lukt casten van Android-mobiel naar mijn Chromecast niet meer. Een programma afspelen in de ZiggoGo-app werkt prima, ik zie het cast-icoon en daaronder de nam van mijn Chromecast, maar als ik daarop klik, wordt mijn televisiebeeld zwart en gebeurt er niets meer. Casten vanaf de NPO-app werkt probleemloos.

Opnieuw installeren van de ZiggoGo-app heeft het probleem ook niet opgelost.

Wie heeft de gouden tip?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
Super Expert
  • 11093Posts
  • 566Oplossingen
  • 3445Likes

Hoi @mikleijssius 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Oei, altijd vervelend als iets niet werkt. Een gouden tip heb ik wel voor je, kijk altijd eerst even op de storing pagina van Ziggo of er misschien iets aan de hand is. Gisteren stond er op de storing pagina dat er een storing was met Ziggo GO en Chromecast en deze zou nu moeten zijn opgelost. Verwijder alle apps even en installeer deze opnieuw om een nieuwe koppeling te maken. Als het goed is dan zou het weer moeten doen. Mocht het niet lukken, laat het hier dan nog even weten.

Storing controle kan je doen via deze site: https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20104Posts
  • 922Oplossingen
  • 5991Likes

***Gekruist***

Zie @EnergieBoy  antwoord

EnergieBoy

Level 19
Super Expert
  • 11093Posts
  • 566Oplossingen
  • 3445Likes

Hoi @mikleijssius 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Oei, altijd vervelend als iets niet werkt. Een gouden tip heb ik wel voor je, kijk altijd eerst even op de storing pagina van Ziggo of er misschien iets aan de hand is. Gisteren stond er op de storing pagina dat er een storing was met Ziggo GO en Chromecast en deze zou nu moeten zijn opgelost. Verwijder alle apps even en installeer deze opnieuw om een nieuwe koppeling te maken. Als het goed is dan zou het weer moeten doen. Mocht het niet lukken, laat het hier dan nog even weten.

Storing controle kan je doen via deze site: https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen 

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20104Posts
  • 922Oplossingen
  • 5991Likes

Casten is nog niet mogelijk met de chromecast, net getest, Ziggo Go App werkt wel weer door even uit te loggen en daarna in te loggen, die problemen zijn verholpen, behalve casten.

erichu

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al een paar dagen hetzelfde probleem. Casten vanaf Videoland, NPO Plus, Netflix werkt wel prima.  

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20104Posts
  • 922Oplossingen
  • 5991Likes

@erichu  schreef:

Ik heb al een paar dagen hetzelfde probleem. Casten vanaf Videoland, NPO Plus, Netflix werkt wel prima.  

@erichu Ziggo Go was gister een storing die zou verholpen zijn en mocht je een zwart beeld of melding krijgen even opnieuw uitloggen, app sluiten en weer inloggen, dan kan je wel weer de app gebruiken. Casten met Chromecast daar zit nog een storing in de Ziggo app en er wordt aan gewerkt dit weer mogelijk te maken maar daarvoor is ook Google nodig om de oorzaak te vinden, het gaat nog even duren. Mocht het opgelost zijn, zal er vast bericht komen vanuit een moderator.

svenversluis

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook dit zelfde probleem. Heel vervelend dat elke zoveel weken dit niet werkt, deze storing duurt nu al ruim een dag!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic