Casten bij terugkijken

Zit in spanje en kijken via ziggo-go.

Nieuw abonnement genomen en nieuwe mediabox naar huis adres gestuurd, maar die kan ik nu niet installeren. De oude is nog aangesloten.

Kan niet meer terugkijken én casten.  Direct kijken en casten werkt goed.

Krijg foutmelding dat de mediabox online moet staan.

10 x geprobeerd met ziggo chat, maar helaas. 

Ook ziggo app opnieuw geladen.

Men kan kennelijk de oude, nog aangesloten mediabox niet meer online krijgen.

Oplossing???

bertmargriet
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
48 Reacties 48

Replay dus terugkijken mogen we hoe dan ook nog niet casten alleen live kijken is toegestaan. Daar zal het aansluiten van de nieuwe mediabox niks aan veranderen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Sorry, maar het gestelde hierboven is onjuiste. 

Voor de wijziging van mijn abonnement werkte het de afgelopen drie maanden uitstekend.

Niet als een programma nog bezig was, maar verder weg terugkijken naar een programma dat al afgelopen was en dat casten, ging uitstekend. Dus dat het niet kan is l..koek

Het is pas misgegaan na het offline halen van mijn (oude) mediabox.

Nadat een dame  van de chat dienst het gelukt was om de oude weer aan de zetten, werkte het weer drie dag goed. Maar kennelijk is er een automaat bij ziggo ingebouwd,  die ziet dat ik een nieuwe box heb en dus automatisch de oude weer offline haalt. 

Volgens mij is het een kwestie van een vind je op de juiste plaats zetten. Maar een echte techneut met verstand van zaken is daar niet aanwezig. Heb nu al 10 keer gechat met ze.

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kunt u dan het casten uitleggen?

 

Met casten heb ik het over het casten vanaf een tablet of smartfoon via een Google Chromecast of Airplay2, daarbij mogen we live TV casten en Ondemand titels verder niet.

Replay ofwel terugkijken mag simpelweg niet via een chromecast.

 

De oude mediabox zal inderdaad zijn afgemeld de nieuwe zal echt fysiek moeten worden aangesloten. Dat is niet simpel ergens een vinkje zetten.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Ten eerste vind ik dat de website van het forum, enige aanpassing nodig heeft. Als je reageert en allerlei tekst type en dit wilt versturen, meldt de site pas dat je eerst moet inloggen. Alle tekst dus weg.  Die melding kan ook eerst gegeven worden. Lijkt mij wat amateuristisch zo.

 

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt, er is sinds een tijdje een ander platform in gebruik met helaas de nodige missers, dit is een hele grote misser, deze is zover ik weet bekend bij de ontwikkelaars.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Ik begin maar weer opnieuw dan.

Met de oude box heb ik de afgelopen maanden, programma's die aangemerkt stonden voor terugkijken (rondpijltje met driehoek) gewoon kunnen terugkijken én kunnen casten naar de tv.

Het ging mis toen men de oude box, die nu steeds is aangesloten,  offline haalde. 

Na vijf keer chatten, lukte het een dame om deze weer online te krijgen. En ja, het werkte weer goed. Dus zeggen dat het niet kan is NIET WAAR. Dus ondanks dat je kennelijk expert bent.....

Daarbij geeft de foutmelding het ook nadrukkelijk aan. " de mediabox moet online zijn om dit te kunnen uitvoeren" M.a.w. het kan wél, maar dat moet je voldoen aan de voorwaarden. 

Helaas is de box kennelijk weer offline gehaald.

Wel leuk dat de eerste die het probeerde, aangaf dat het pas na 6 uur zou werken, de 6e keer chatten werd aangegeven dat het wel 24 uur kon duren  en ja hoor, de 8e gaf aan dat het wel 5 dagen kon duren........Ben benieuwd wat de volgende gaat zeggen.

 

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Duidelijk verhaal, maar nogmaals ik vroeg op welke manier wordt er gecast? Is dat met behulp van een Chromecast, of is dat zoals dat heet mirror imaging waarbij het beeld van bijvoorbeeld een tablet direct op een TV wordt weergegeven. En om welk model Mediabox gaat het? Wellicht dat klanten met de Mediabox Next meer rechten hebben.

 

Je hoeft van mij als goedbedoelende mede klant niks aan te nemen.

Hier de woorden van Ziggo medewerkers.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Geen-replay-tv-via-Chromecast/m-p/349147

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Zo, gelukkig eerst aangemeld. 

Bij je naam staat expert, dus neem ik aan de je bij ziggo werkte. 

En ja, ik cast met chromecast.  Het beeld op de pc verdween en gaat de tv, net als de besturing. De pc kan dan uit. Dus niet mirror imaging, waarbij de de pc moet blijven draaien. 

Denk niet ik de next heb. De box die is aangesloten is al een oude. Kan het van hieruit niet zien

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Duidelijk, vanaf een PC zal het net wat anders werken, de cast of stream wordt dan vanuit de Chromebrowser gestart neem ik aan, via ziggogo.tv wordt dan weergeven op TV gekozen naar ik verwacht, die methode gebruik ik zelf niet. Op deze methode wordt het TV scherm gezien als het scherm van de computer zelf, dan zal het inderdaad wel mogelijk zijn, dat is hetzelfde als een HDMI kabel gebruiken van de PC naar de TV.

 

Wat ik benoemde is vanaf een Tablet of smartphone via een chromecast.

 

Inderdaad zal dan nu meespelen dat er geen mediaspeler actief staat in MijnZiggo.

 

Terzijde de term Expert is door mijn activiteit op dit forum, heel veel zegt dit niet, ik ben wel mede uit eigen ervaring op de hoogte van de diverse (on) mogelijkheden bij Ziggo.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Sorry, mijn fout. Ik noem mijn tablet  PC, ik heb hier alleen een laptop en 2 tablets (Apple en android)  dus alles wat ik heb vermeld is voornamelijk via de laptop. Ziggo gotv heb ik dus niet, alleen ziggo go.

Maar een oplossing is er nog niet helaas.

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk dat het te maken heeft met het veranderen van het abonnement en ik weet niet zeker of de nieuwe mediabox online moet staan of een keer geweest.

Over welke mediabox hebben we het ? de XL of de Next.

 

Overigens dit is een klanten helpen klanten forum , medewerkers van Ziggo hebben een oranje avatar met het logo van Ziggo zoals bijvoorbeeld  @Paul Z  , die ik nu even tag zodat hij mogelijk het goede antwoord kan geven.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

Ach ja, dat kan gebeuren, de juiste termen is vaak wel belangrijk.

Ik bedoelde de website https://www.ziggogo.tv/nl.html die zou je op de Laptop kunnen openen en als die optie mogelijk is een kabel naar de TV. Dan is Replay bij mijn weten mogelijk al staat de Mediabox niet actief.

 

Zolang de "oude" mediabox niet actief wordt gezet, en de nieuwe niet fysiek wordt aangesloten zal je helaas wel foutmeldingen houden.

@Ronihd zover ik weet moet er voor bepaalde functies een "hoofd" mediabox actief staan. De activering van de nieuwe mediabox zal bijna zeker een deel van het probleem zijn.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Ja dat denk ik en of verwacht ik ook , maar ik weet het niet zeker ( je kan niet alles weten 😉  ) 

 

Daarom even Paul getaged , die weet dat zeker weten wel

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

Helaas, Paul die alles weet, reageert helaas niet

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat is idd zo , maar Paul werkt ook niet dag en nacht , ik zal vragen of de moderator van dienst vandaag een reactie wil geven maar hun hebben het razend druk en in het weekeinde hebben ze geen volledige bezetting 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

Oke, Dank,  ik wacht af

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen @bertmargriet en welkom op de Community, 

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Ik begrijp uit je verhaal dat het niet lukt om Replay TV programma's te streamen naar Chromecast. 
Het klopt dat dit niet werkt, je kan alleen live tv en On Demand content streamen naar Chromecast. Dit heeft te maken met de uitzendrechten en afspraken die met de zenders gemaakt zijn.Als je toch Replay TV content probeert te streamen dan krijg je een foutmelding te zien. Dit staat onderaan de uitleg op deze pagina ook vermeld. 

Dat je de nieuwe Ziggo Mediabox XL al wel hebt ontvangen, maar nog niet hebt aangesloten staat hier dus los van. 

Om toch Replay TV te kunnen kijken, zou je de Ziggo Go TV app kunnen installeren op een Android TV (box), Amazon Firestick TV of Apple TV. Meer hi...

Laat het maar weten als je nog vragen hebt. We helpen je dan graag verder.

Groeten,

Paul

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

Dank voor de reactie Paul.

Het  vreemde , in tegenstelling tot jouw antwoord, is echter dat ik, voor de wijziging van mijn abonnement en mediabox, het afgelopen jaar wél kon casten met replay tv. Het werkte perfect.

En nadat een van de dames van het callcentrum, de oude box weer online had, werkte het weer drie dagen.

Plus de melding die ik krijg " de mediabox dient online te zijn om dit uit te voeren" wijst m.i.  eveneens naar de mogelijkheid. 

Ik heb een LG tv, en die geeft niet de optie om ziggo go tv te installeren helaas

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@bertmargriet Vreemd dat het volgens jou eerder wel gewerkt heeft. Ik kan verzekeren dat het streamen van Replay TV naar Chromecast sowieso niet werkt.
Je kan Replay TV alleen gebruiken met de Ziggo Go TV app (Android tv Box/ Apple TV / Amazon Firestick) of op de Ziggo Mediabox XL zelf. Via Chormecast werkt Replay content niet.
 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

De vorige mediabox werkte via een ander platform, dat kan een verklaring zijn. De Mediabox XL heeft nu andere software en maakt daardoor gebruik van een ander TV platform, door het daarmee gekoppelde Ziggo Go account heeft naar alle waarschijnlijkheid de app andere rechten.

Dat is het enige wat dit nog enigzins kan verklaren.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Dank voor alle reacties, maar helaas.....

Ik start ook ziggogo.tv op, en ook daar krijg ik de melding dat de mediabox online dient te zijn..    dus niet alle aanwijzingen kloppen helaas. ..

Ik blijft daarom zeggen, dat mijn oude mediabox door ziggo ofline is gehaald, wel jammer. Dacht dat ziggo naar oplossingen zocht voor klanten, maar tot nu toe blijkt dat niet....  Ben nu al een week of twee bezig en en wel 10 keer gechat met ziggo. Veel begotten,  maar geen resultaat.

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Sorry, stomme taalaanvuller.  Bedoel te zeggen, veel beloften maar....

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen @bertmargriet,

Als je inlogt in Ziggo Go, zie je dan wel de Ziggo Mediabox staan die correspondeert met het serienummer van de Mediabox XL die bij jou aangesloten staat?

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

Tja...ik zie wel een nr. daar maar, als je het hele  verhaal hebt gelezen, het is voor mij onmogelijk om dat te controleren. Wij zitten door de Corona maanden vast in Spanje. Daarom kijken wij via ziggogo, daarom is de nieuwe mediabox niet aangesloten, en daarom kan ik niet kijken naar het serienummer. 

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik verwacht deels dat dit het nummer van de oude box is omdat de nieuwe nog niet fysiek is aangesloten en logischerwijze niet aangemeld is op het netwerk.

Er is niemand met een sleutel die de nieuwe box kan aansluiten?

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Dat kan en zal kloppen, voor een groot aantal klanten is de mediabox Next en de XL met de nieuwe software 1 op 1 gekoppeld aan de Ziggo Go app.

 

Dus de MBXL niet actief speelt zeker mee, in de Mijn Ziggo omgeving zal nu ook niks actief staan.

Ps @bertmargriet 

Via ZiggoGo.tv staat hier vermoedelijk ook niks? Bij mij staat geen box van Ziggo omdat ik een Humax gebruik.Screenshot_20210225-112153_Chrome.jpg

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Bij mij staat er ziggogo tv wel een nummer, maar kan niet zien of het de oude of de nieuwe is. Als ziggo nou gewoon én mijn oude én mijn nieuwe box daar neer zou zetten, dan is het probleem misschien opgelost. De oude mediabox staat nog steeds aan en aangesloten in Nederland

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Delete.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Om eerlijk te zijn, had ik toch wat meer klant gerichte aandacht van Ziggo verwacht. Ben al decenia lang klant, maar dit heb ik nog niet mee gemaakt.  Heb ik ze een keer nodig,  geven ze niet thuis.

Mijn oude mediabox aanzetten kan niet veel werk zijn lijkt mij.

Ook via Google Chrome,  ziggogo.tv, werkt het verbinden met de tv niet. Krijg steeds de melding dan de mediabox moet aan staan.  En dat weigert Ziggo te doen voor mij. De reden daarvoor? Geen idee, begint op onkunde te lijken.  Ik ga maar eens om mij heen kijken of andere providers wel een beetje klant gericht kunnen denken. Gegroet allemaal

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het lijkt er op dat je met twee problemen te maken hebt de nieuwe mediabox zonder dat je deze kan aansluiten, omdat je vastzit in spanje, ten tweede het systeem waardoor de oude wordt afgemeld.

 

Niet echt onkunde gewoon teveel automatische systemen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Goedemorgen @bertmargriet

 Het is absoluut niet zo dat wij niet klantgericht zijn. De klant staat bij ons juist centraal. We hebben hier alleen te maken met een zeer ongebruikelijke situatie waardoor het zicht op de uiteindelijke vraag ondergesneeuwd wordt. Voor het overzicht binnen het topic heb ik hieronder een en ander kort samengevat.

1. Je hebt recent een nieuwe Mediabox ontvangen die door ons actief is gezet terwijl deze niet aangesloten is. Dit klopt, wij gaan er vanuit dat de nieuwe mediabox in gebruik neemt. Ons geautomatiseerde systeem weet natuurlijk niet dat je momenteel in het buitenland zit. Als makkelijke oplossing vraag je of beide (zowel de oude als nieuwe) Mediabox geactiveerd kunnen worden. Maar zo werkt dit helaas niet. Er kan slechts 1 hoofdmediabox op het klantnummer geactiveerd worden. Zo te zien is er al eerder een taak aangemaakt om de oude Mediabox te activeren, wat overigens ook al gedaan is.

2. Het casten van Replay TV content naar Chromecast werkt simpelweg niet. Het is alleen mogelijk om live tv en On Demand te kijken op het moment dat je streamt naar Chromecast. Dit is altijd zo geweest, en heeft eerder ook niet gewerkt ongeacht welke Mediabox er is aangesloten.

CaptureZiggoGo.PNG

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

@Paul Z Wat ik mij nu afvraag als de melding letterlijk is, wat kan dit triggeren de melding dat de box niet aanstaat, dan kan ik enkel denken aan de funtie om de app als afstandsbediening te kunnen gebruiken. Zojuist de letterlijke melding terug gevonden.

" de mediabox moet online zijn om dit te kunnen uitvoeren" 

 

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Beste RowI,  het spijt me, maar ik heb geen idee waar u op duid met uw  hat over gebruik als afstandbediening.  Ik druk slechts op het casten icoontje, en daarna  gebruik, ik de afstandsbediening van de tv voor geluid e.d. 

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@bertmargriet  dat was meer als hardop meedenken aan Paul gericht, ik weet niet meer zeker of deze functie ook met de vernieuwde Mediabox XL werkt.

Ik vraag me oprecht af wat die melding kan veroorzaken.

 

Even iets anders Live kijken via de app zelf en casten werkt nog wel gewoon zoals het hoort?

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Beste heer Paul, uw chat, kennelijk  als specialist, verbaast mij enigszins wel.

De afgelopen maanden hebben wij via de ziggo go app op mijn windows 10 laptop, met plezier replay kunnen casten naar onze tv. Natuurlijk zijn er programma's die niet terug gekeken kunnen worden, maar dat staat duidelijk aangegeven met het cirkelpijltje.

Het is fout gegaan toen door ziggo mijn mediabox offline werd gehaald.

Of deze opnieuw online is gezet kan ik niet nakijken. Ik weet ook niet of de mediabox mogelijk fysiek opnieuw opgestart dient te worden daarvoor.

Terugkijken én  casten zou wel werken met ziggogo.tv. 

Maar dat gaat dus niet omdat ik melding krijg dat de mediabox daarvoor online moet zijn. 

En ďát is waar ik steeds op duid. Ten eerste staat mijn box dus kennelijk offline gezien die foutmelding, en ten tweede impliceert deze foutmelding dat het wel werkt als de box online zou staan.

Dus, als leek, weet ik het niet meer en vindt het jammer dat het wel heel goed heeft gewerkt en wij nu niet meer van deze mogelijkheid, waar wij veel gebruik van maakt,  kunnen genieten.

bertmargriet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste @bertmargriet  heb je het al eerder gedaan vanuit Spanje ? zo nee kan dat misschien een issue zijn.

Uiteraard weet ik dat vanuit Europa je de app kan gebruiken maar casten misschien niet ? ........ik weet het niet zeker hoor maar probeer mee te denken.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6367Reacties
  • 215Oplossingen
  • 1652Likes

@Paul Z 
Was het vroeger mogelijk om een opname van een Mediabox XL via ziggogo.tv terug te kijken? Met vroeger bedoel ik voordat de Mediabox XL de update kreeg om op hetzelfde platform te draaien als de Mediabox Next.

 

In het algemeen genomen is het mogelijk om met de browser Google Chrome een Chromecast verbinding te maken. https://support.google.com/chromecast/answer/3228332?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl

Op basis van deze functionaliteit van Google Chrome is het in principe mogelijk om alles wat je in een browser kan laten zien, ook op je tv weer te geven, zo ook www.ziggogo.tv. Dit is een andere manier van casten dan vanuit de Ziggo app op een tablet/smartphone.

 

Het kan mogelijk zo zijn geweest dat een opname op een oude Mediabox XL wel te casten was via Chromecast omdat deze opname op de harddisk stond van de Mediabox XL en gebruik maakte van de oude software. Als deze theorie klopt, dan snap ik dat het nu niet meer werkt op basis van de nieuwe geüpdatet Mediabox XL. De nieuwe software maakt geen gebruik meer van de interne harddisk van de Mediabox XL maar slaat de opname online op en maakt daarmee gebruik van een ander/nieuw platform. Op dit platform zijn we dan blijkbaar beter in staat om de contracten die wij hebben met leveranciers na te leven.

Hoe kan dit dan opgelost worden? Ik denk niet meer met een Chromecast. Een Android TV apparaat waar de Ziggo Go app op geïnstalleerd kan worden kan de oplossing in deze waarschijnlijk wel bieden.

 

Voorbeelden van dit type apparaat zijn:
https://tweakers.net/pricewatch/1615126/google-chromecast-met-google-tv-wit-8gb.html
https://tweakers.net/pricewatch/1274717/xiaomi-mi-box-s-8gb.html
https://tweakers.net/pricewatch/1480362/nvidia-shield-tv-2019-8gb.html

DanielVG
Gedreven Liefhebber
  • 32Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@DanielVG zover ik weet kon je met de oude software enkel lokaal kijken deze werden op een harde schijf opgeslagen, via de app die opnames kijken kon zover ik weet niet. Die optie is er pas met de komst van de Next en de Cloudopnames. 

De gedachte erachter een soort dlna server functie klinkt deels aannemelijk, toch vergezocht.

 

Die cast methode die je noemt is precies waar ik aan dacht, daarom dat ik hier expliciet naar vroeg.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

@RoWi.  Ik vermoed dat @bertmargriet het icoontje "Kijk op: mediabox"  ziet staan. Met deze optie kun je vanuit de Ziggo Go app de Mediabox in het thuisnetwerk direct op dezelfde zender afstemmen. Zie dit als een soort afstandsbedieningfunctie, dit moet dus niet verward worden met de streammogelijkheid.

CaptureZiggoGokijkenopmediabox.PNG

@DanielVG  Het was voor de Ziggo Mediabox XL (Next software update) niet mogelijk om je opnames in Ziggo Go te kijken. Na de update is dat wel mogelijk Dat komt omdat eerdere opnames op de hardeschijf van de Ziggo Mediabox XL en nu (met de Next Software) op onze opname servers.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5202Reacties
  • 407Oplossingen
  • 986Likes

Uitgelicht topic